Ik heb vrijdagavond een Perzische langhaar gevonden voor onze deur. Wij wonen redelijk landelijk.
De poes liep op de aarde weg langs ons huis en ik riep erop en ze kwam zo naar mij toe gelopen.
Ze is graatmager en haar vacht is onverzorgd maar niet vuil. Er hangt geen aarde in of resten van planten (zoals kleefkruid). Ze stinkt ook niet. Daarom denken we dat ze eventueel bij ons is afgezet.
Ze is ondertussen op controle geweest bij de DA en buiten een flikse verkoudheid en het mager zijn (690gram weegt ze maar) is ze gezond. Ze heeft geen chip.
Ondertussen heb ik haar aangemeld op verschillende internet fora. Ook een aantal asiels hier in de buurt en de DA's zijn op de hoogte. Ze is nog nergens op gevraagd of als vermist opgegeven.
Ik heb zelf ook een kat en daar klikt het gelukkig wel redelijk goed mee. Als ze niet wordt opgehaald, houden we haar zelf.
Maar ik vroeg me af of iemand tips had om haar oogjes proper te houden (en te verzorgen) evenals haar vacht (eventueel eens in bad steken?) Momenteel heb ik enkel haar staart kort geknipt om de klitten eruit te halen maar voor de rest vind ik haar nog te zwak...
Ik plaats bewust geen foto's zodat de rechtmatige eigenaar zijn kat nog kan komen halen (wie claimt dat het zijn/haar kat is, zal haar moeten kunnen beschrijven ter bewijs).
Shoot
Gewoon gedumpt!
We weten nav de chip alleen haar geboortedatum en haar originele naam (Melissa
). Inmiddels woont onze Chulo (jaaaa, echt stukken beter dan Melissa
) al weer meer dan 5 jaar bij ons. Ogen, oren en neus zijn een drama: altijd prut uit de oren en ogen... en ze niest altijd groene klodders (geen niesziekte), maar ze heeft het zo naar haar zin!!! (de dierenarts zegt dat ze allergisch is voor huisstof
mensen maken daar dan (mis)bruik van precies... Maar k vind het niet erg, zolang ze hun olifanten, giraffen of tijgers hier niet komen dumpen kan ik onderdak bieden
)