Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

carr_friesje schreef:nou ik ben net terug van de DA.
en minder positief nieuws
het blijkt dus wel een tumor te zijn.
zolang ze nog eet & drinkt en niet te grazen genomen word door de andere ratten kan ze gewoon blijven rondlopen, de tumor groeit wel gewoon door waardoor ze uiteindelijk op 3 poten gaat lopen.
m'n andere ratje die heb ik ook maar meegenomen want die had elke keer afscheiding uit de vagina.
zij heeft dus blijkbaar een blaas/baarmoederontsteking.
moeten haar nu 2x per dag antibiotica geven.
carr_friesje schreef:m'n andere ratje die heb ik ook maar meegenomen want die had elke keer afscheiding uit de vagina.
carr_friesje schreef:dit is nog altijd mijn eigen keus..
RedPassion schreef:carr_friesje schreef:m'n andere ratje die heb ik ook maar meegenomen want die had elke keer afscheiding uit de vagina.
Tussen blaas- en baarmoederontsteking zit een groot verschil, heeft de DA niet gecontroleerd waar het precies om gaat? Waar komt de afscheiding vandaan? Baarmoederontsteking is trouwens besmettelijk, als het dat is moet ze even apart zitten. En de beste optie is het laten verwijderen van de baarmoeder, maar aangezien jullie het andere ratje ook al niet willen laten opereren zal dat er wel niet in zitten... Zonde, want een melkkliertumor is vaak heel goed te verwijderen en met evt. Galastop is de groei van nieuwe tumoren ook te vertragen, als er al nieuwe komen.
Jammer dat je je niet van te voren hebt bedacht dat ratten erg gevoelig voor ziektes zijn en daardoor vaak veel geld kosten. Als je ze dat niet waard vindt moet je ze in de toekomst misschien maar niet meer aanschaffen.

carr_friesje schreef:duurdere ingrepen met weinig kans op genezing en grote kans op terugkomende klachten kunnen we ons