Wij hebben sinds 2 maanden een amerikaanse bulldog x boerboel. 2.5 jaar oud en echt super gehoorzaam. Ik heb 4 kids en een jack x chiuhuahua en het gaat geweldig goed. Een hond naar mijn hart. Andere honden zijn geen probleem.

enige probleem zijn katten.
Wij zijn in de vakantie naar de camping geweest met de 2 honden en snachts zijn ze uit de vouwwagen ontsnapt. Ik kwam er later pas achter en heb half uur de honden gezocht. Ze waren op konijnen jacht. Heel de camping over gerent en lekker achter de nijnen aan. Of ze de nijnen te pakken heeft gehad weet ik niet.
Afijn sinds dien is het pet met katten in de buurt.
Normaliter lopen ze snachts en savonds laat bij het uit laten los. Nooit problemen gehad. tot mijn man 3 weken geleden met een wit gezich mij wakker maakte. HIj was ze aan het uitlaten en ze schoten een tuin in. Voordat mijn man ze tot de orde kon roepen waren ze er al uit. En onze grote hond had een kat met zn poot vast in haar slipketting hangen. Hij hoorde geen gerom, geblaf, of gemauw. Geen bloed niks. alleen angst in de ogen van de hond
Mijn man maakt de kat los en die valt dood neer. Hij wist niet of onze hond de kat heeft aangevallen of dat ze snuffelde en kat haalde uit en kwam vast te zitten. ALs ze met haar kop wild doet kan ze met haar kracht zn nek hebben gebroken. Afijn een raadsel.
Netjes de dierenambulance gebeld etc etc.
Vorige week zaten we in de tuin met alle kids. Tot de hond in eens de tuin binnen kwam lopen ( De poort zat niet goed dicht... 4 kids he fout ik weet het )
Ze kwam wild kwispelend aanlopen met blije ogen en in haar bek had ze de kat van de buren! Buren waar wij heel goed bevriend mee zijn ) Ze gooide die kat zo voor onze voeten neer. Net als een kat een vogel of kikker of muis komt brengen als dank en onderdanigheid tegen zn baas.
Kids in paniek. Wij geschrokken. Ze liet hem gewoon liggen en ik heb haar de gestraft en in de gang gestopt.
Wij met de buren naar de dierenarts toe en paar honderd euro lichter ( verzekeringswerk dat wel)
Beestje was over zn hele lijf gekneusd. Schijnt met haar bek kat een knauw gegeven te hebben.
Wij waren er zwaar van geschrokken en ik heb meteen een goede DA gebeld en die hebben een gedragstherapeut in dienst voor honden.
DIe vertelde dat het geen valsigheid is maar gewoon speelsheid. Ze weet niet wat ze fout doet.
Ze verscheurd ze niet. Ze speelt er mee. Maar met zo grote bek en grote kaken is het funess.
Wij hebben nu een zwaar ijzer hekwerk in de achtertuin gemaakt ( net als bij kinderboerderij zeg maar)
En dan pas de poort.
Nu gister kwam mijn dochter door de voordeur om wat te vragen en de kat van de andere buren liep in de voortuin. Onze kleine jack schiet naar buiten blaffend en de grote duwe me dochter opzij en rent er achteraan.
IK ben er luid schreeuwend achteraan gerent maar ze luisterde niet.
Verderop in de straat schoot de kat onder een auto en me hond stond er voor. Die pakte ik in haar nekvel beet en gooide haar op haar zij en sprak haar ferm toe.
Ze was meteen onderdanig en heb haar mee naar binnen genomen. De kat was gevlogen.
Ik leef met deze buren niet op goede voet. Hun dochtertje kwam later binnen met mijn dochter en zei dat hun kat een wond had in zn buik en bloed.
Mijn man en ik zijn er meteen heen gegaan en hun waren onderweg naar de DA toe. Later die avond kwamen ze terug en er zat een groot gat in zn buik. Die is gehect. Kortom.. weer 100 euro DA kosten.
De verzekering gaan we vandaag bellen.. maar ik denk dat die niks aan doen dit keer.
Wij nemen onze verantwoording wel op ons. Geen zin om nog meer ellende.
Maar wat nu!? Hond is een super beest. Voor ons.. voor de kids.. voor andere honden. Maar katten!!
pfffIk heb 4 kids en ik verplicht ze wel de deuren goed dicht te doen.. Maar het zijn en blijven kids. De jongste is net 3.. dan een van 6 . een van 10 en een van bijna 12.
Ben net zon politie agent. Ik ben erg gehecht aan de hond. Maar ik weet niet wat te doen.
Buiten cursussen om die ik wil gaan volgen ( tis ook een bulldog dus hardleers) Als ze aan de riem loopt of naast de fiets dan kijkt ze alleen naar katten maar ze doet dan niks.
Ik weet dat honden als ze andere honden pakken of kinderen dat het einde oefening wordt voor ze. Maar in hoeverre is dat met katten ook zo? Ik wil die ellende niet. Dus ik zit nu in dubio.
Mijn man wil pertinent de hond niet weg doen. ( die denkt met zijn eigen hart) Ik denk realistisch na. Moet ze weg?
Ik wil graag de mening horen van andere
tis jachtinstinct ( had het even verkeerd omschreven)