uitlaat service

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

uitlaat service

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 12:47

Op onze lange zoek tocht en veel Bokt geraadpleegd, komen we er langzaam uit,als jullie dat ook vinden :j Mijn dochter van 17 doet een thuis studie dierenverzorging,en gaat vrijwilligers werk doen in een asiel.Eindelijk neemt het allemaal iets meer vorm aan,ze heeft een wsw aan vraag als ik dat goed zeg.Ze kan begeleid gaan werken maar staat nummer 604 op de wachtlijst.Voorlopig dus geen werk, en de wajong uitkeringen staan ook op de tocht.Ze gaat vanmiddag op school praten van wege een stage die ze gaat lopen.Ze gaat stage lopen bij een honden uitlaat service,eerst was ze sceptisch maar nu heeft ze er wel zin in.Asiel stond nummer 1 bij haar,ze zal nooit een rijbewijs gaan halen,maar dat is toch niet noodzakelijk voor een uitlaatservice? Ik dacht als ze nou gewoon een eigen uitlaat service begint,ze gaat toch nog niet op zich zelf wonen dus heeft ze niet heel veel geld nodig.Wat denken jullie?

Juud87

Re: uitlaat service

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:52

Waarom zou je dochter nooit een rijbewijs halen? Heeft ze iets waardoor dat niet kan of is er een andere reden?
Als je een uitlaatservice doet voor bij jou in de buurt zal je denk ik ook nooit verder komen als het plaatselijke parkje. De uitlaatservices die ik ken (die in de buurt rondrijden) die hebben allemaal een auto (busje) en gaan ook eens verder weg naar een klein bos, of het strand.
Van een uitlaatservice zou ik dus de laatste situatie verwachten, anders kan ik het buurmeisje ook vragen of zij mijn hond wil uitlaten als ik er niet ben.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:54

Ja idd, ik zou ook kiezen voor een uitlaatservice met auto :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 12:54

Rijbewijs is niet haalbaar,brommer certeficaat is al erg moeilijk,en je kan hier heerlijk met je hond langs de waterkant lopen.daar kunnen ze heerlijk ravotten, dus dat is geen probleem.Auto is nutteloos hier want we wonen in een gehucht.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:59

Zijn er in dat gehucht dan wel genoeg honden om uit te laten en er nog iets van een inkomen uit te halen?

Wij wonen ook in een dorp, mijn hond was kennelijk de enige die met een uitlaatdienst mee ging, het was moeilijk er een te vinden die ook op ons dorp reed. Juist als je in een gehucht woont is een auto handig om honden uit de omgeving op te halen.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:01

Ik ga mee met het antwoord van Esther.
Als mensen een uitlaatservice nodig hebben willen/kunnen ze vaak niet ook nog hun hond brengen. Je gebruikt niet voor niets een uitlaatservice ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 13:01

Er wonen heel veel honden,en ze kan ook uitwijken naar andere plaatsen die hier dicht bij zijn.Die zitten bomvol en willen wel wat versterking.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 13:02

Nee ze haalt de honden bij de eigenaar op, ook begint ze dan met een kattenbak schoonmaak service.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:03

Hou je er wel rekening mee dat er ook eigenaren zijn waar ze mee om moet kunnen gaan? Dat er vervelende situaties kunnen voorkomen waarbij ze ook moet kunnen handelen. Er komt administratie bij kijken, kan ze dit allemaal?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 13:05

Ja ze heeft haar mondje wel bij zich,en administratie krijgt ze in het begin hulp mee.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:35

Ik heb 6 jaar een hondenuitlaatservice gedraaid en er komt toch echt wel het één en ander bij kijken hoor, vind dat er wel makkelijk over gedacht wordt! Het principe van een uitlaatservice is dat de honden in een groep uitgelaten worden voor de sociale contacten dus een bus is echt wel een pré! Daarbij zul je een contract op moeten stellen wat de huissleutel betreft, aangezien de meeste mensen aan het werk zijn en dus de hond niet mee kunnen geven krijg je bij het intake gesprek wat je op voorhand doet om een beeld te krijgen van de hond de huissleutel mee zodat je de hond uit huis kunt halen, dan heb je ook nog een contract nodig voor de diensten die je gaat leveren, strippenkaarten waar de wandelingen op afgestempeld worden etc. En dan nu het allerbelangrijkste....u zegt..als ze nu zelf een uitlaatservice begint maar staat u er wel bij stil dat je wel degelijk behoorlijk inzicht moet hebben in hondengedrag? En wat nou als de hond tijdens de wandeling met uw dochter een ongeluk krijgt of wegloopt? Volgens mij ziet u een uitlaatservice als iets zodat de hond snel even een poep en een plas kan doen en dat is een uitlaatservice dus niet, het is zoveel meer. Nee als ik u zo hoor zal ik nooit mijn hond aan u of uw dochter meegeven, ga eerst maar eens meedraaien met een collega uitlaatster om te ervaren wat het inhoudt en hoe het werkt, u denkt er veel te simpel over en ik kan u garanderen dat daar toestanden van gaan komen op de manier zoals u er over denkt!! ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:38

Denk niet dat het enig kans van slagen heeft zonder auto. Hoe wil ze dan honden ophalen en weer afleveren? Voor een hond heen en weer wandelen loont zich niet.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:08

Precies maar met alleen een bus ben je nog geen goede uitlaatservice!!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:13

Dat zeg ik ook niet ;) maar zonder kom je helemaal nergens!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 17:41

Ik denk er zeker niet te licht of te makkelijk over, er komt veel bij kijken.Maar ik kan haar in het begin overal mee helpen,en bij haar stage bij de uitlaat service leert ze ook heel veel.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:15

Hoe lang loopt ze stage dan? Want ik doe het nu een jaar 1 dag in de week voor een vriendin, maar danzou ik nog geen goeie uitlaatservice kunnen runnen. Daarvoor weet ik veel te weinig van hondengedrag. Maar ik snap niet hoe ze wil werken zonder bus of laat ze de honden individueel uit?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:25

Ik ben ook van mening dat er veel te licht over wordt gedacht.

Met name over het inzicht in hondengerag en het oplossen van conflicten.
Wat nou als twee of meer honden aan de knok gaan? Er een hond wegloopt?
Je heb een hele grote verantwoordlijkheid over de eigendommen van een ander.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:32

Kan je dochter het wel mentaal en fysiek aan? Want je hebt bv niets aan een uitlaatdame die zelf om de haverklap niet kan omdat ze niet fit genoeg is.
Stagelopen is natuurlijk altijd goed, zeker doen voor haar :j

Ik ken je dochter natuurlijk ook niet, maar ze moet erg sociaal zijn ingesteld omdat je ook met de hondeneigenaren moet omgaan. Als die geen vertrouwen hebben in haar kun je het wel schudden. Ze zal ook zeker wel eens conflicten hebben met de eigenaren, dus ze moet zowel goed met hond als mens omgaan.
Persoonlijk vind het het niks als de hondenuitlaatservice geen auto+rijbewijs heeft... sowieso qua ophalen maar ook als er wat gebeurd tijdens het uitlaten dat ze bv naar de dierenarts moet met 1 van de dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:52

Ik ben zelf volop informatie aan het inwinnen over het opstarten van een uitlaatservice (of het wel haalbaar is, wat je ervoor moet kennen/kunnen/hebben, of het voldoende opbrengt om van te leven, etc.) en ik zit in een gebied waar er totaal nog geen zijn (ander land :+ ) en wel honden & werkende mensen .. En mijn moeder vraagt zich zelfs af of ik wel voldoende honden zou vinden. Ik heb dan wel vervoer en kan ook met hen naar een bos en losloopgebied rijden. Als ik alleen maar de honden hier in de buurt zou kunnen uithalen en daarmee wandelen (ookal heb je hier bos in de buurt) zou ik er niet komen hoor := Gaat ze dan met 10 honden tegelijk met leibanden? Of 1 voor 1?

Het lijkt me nog niet zo simpel om zoiets op te starten, en vooral te (onder)houden. Je moet inderdaad ook met mensen om kunnen en het blijven dieren, er kan altijd wat gebeuren en wat dan ... Ook verwachten ze dat hun hond altijd uitgelaten wordt, of het nu 35°C is, of regent, of sneeuwt, of -20 vriest, ... Het is toch een serieuze job. Moet eerlijk zeggen dat de eerste post ook op mij overkomt alsof het allemaal simpel en een leuke hobby is waarmee ze dan geld kan verdienen...

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 01:04

Inderdaad in de zomer hoorde ik vaak...wat een superjob heb jij toch, in de winter als je drijfnat en steenkoud weer bij de auto staat met allemaal vieze natte honden die je toch weer wil fatsoeneren voordat je ze bij de baasjes in huis zet, hoor je dat vreemd genoeg nooit! ;) De omgang met de eigenaren hoort inderdaad ook bij uitlaat juf zijn en geloof me dat iedereen anders aan gepakt moet worden. De mensen verwachten ook adviezen van jou over problemen waar ze tegenaan lopen, of jij moet de eigenaren bijv adviseren dat hun hond gecastreerd moet worden of anders niet meer mee kan, niet leuk om te doen want je weet dat als ze het weigeren de hond alleen thuis zit en véél eigenaren, vooral de mannen , hebben ernstige problemen met castratie. ;) Uitlaatservice zijn is zoveel meer dan even de hond uitlaten en weinig mensen realiseren zich dat! Ik liet gemiddeld per week 110 honden uit, tel maar na met hoeveel eigenaren je dan te maken hebt. :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 03:25

[***] schreef:
Gaat ze dan met 10 honden tegelijk met leibanden? Of 1 voor 1?

En hoe wil je die honden dan weer thuis afleveren? De andere 9 wachtenden even buiten aan een paaltje knuppen? Of ze alle 10 mee naar binnen slepen? :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 07:24

Nee geen 10 honden tegelijk,2 of 3 is genoeg.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 07:46

Maar dan nog hoe haalt ze de honden op, want er hoeft echt geen andere hond in huis te komen bij mij. Dat tolereert mij reu niet, zijn huis, terwijl hij zich prima gedraagd bij de uitlaat. Nee ik denk dat je zelf geen idee heb wat het inhoudt. En als het op den duur haar inkomen moet worden, dan moet je wel wat meer uitlaten dan 2 of 3 honden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 07:57

Ik heb zelf een individuele uitlaatservice. Ik haal de hond op (met de auto) en wandel in zijn eigen woonomgeving. Maar dus één hond per keer en dan rij ik naar het volgende adres. Er zijn natuurlijk ook honden die niet functioneren in een steeds wisselende roedel of jonge honden die nog niet zo lang mee mogen lopen.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:00

Ik mis een stukje in het verhaal. In hoeverre heeft zij ervaring met honden? Alleen de ervaring die ze nu krijgt met haar stage?

Ik las net dat ze 2 of 3 honden per keer mee wilt nemen. Dan houd je er toch helemaal niks aan over? Zeg dat je €5,= per hond per keer vraagt, Dan verdien je €15,- per uur maar daar moet nog het ophalen wat ze zelf ook lopend doet nog bij, want dat is natuurlijk ook nog werktijd.

Als je het dan nog een beetje druk hebt, is het ook een best zware job om te doen. Je bent de hele tijd aan het lopen, moet constant opletten, je hebt ontzettend veel verantwoordelijkheid. Ik denk dat er nog een keer ontzettend goed over na gedacht moet worden.