Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Axel_Clauw schreef:Een rotte kies kan inderdaad leiden tot hartproblemen.
Hoe ziet het er presies uit? Verwar je het niet met tandsteen?
Een goede trimsalon kan ook het gebit schoonmaken, die hebben daar speciaal krabbertje voor.
Wat voer je presies? Brokken met veel granen zorgen ook voor tandsteen. Ook zogenaamde dentasticks zorgen voor tandsteen, het hoofdingredient is namelijk graan.
Als je hond ook rauwe voeding is gewent, zou ik om te kauwen kippen/eendennekken aanraden.
claudiaaB schreef:Ze heb er niet echt last van (zover ik zie), maar het ziet er rot uit. Ik heb in ieder geval al rondegebeld en ga een afspraak maken voor een gebitsreiniging en wat mij betreft mag die kies eruit =) Ik vind het moeilijk te zeggen of de kies nou echt rot is of niet, maar dat mag de dierenarts bepalen. Heb het beste voor me diertje over
bedankt voor de reacties, en ik ga me hondje zeker helpen !
Van mij mag hier een slotje op
En anders mag hij gewoon eruit.
claudiaaB schreef:Jesito ik heb niets gezegd over geen geld o.d ik vroeg mij alleen af hoe het zou kunnen komen en wat je er zelf aan zou kunnen doen. En dan bedoel ik niet zelf een tand trekken of eraan zitten maar qua verzorging en reiniging.
Maandag word ze geholpen en de dierenarts zegt dat het gewoon tandsteen is en dat het lijkt alsof het rot is, dus dat valt dan weer mee.En anders mag hij gewoon eruit.
Ik krijg dan ook gelijk voedingsadvies zodat ik haar de juiste (hoeveelheid) voeding kan gaan geven.