Even een klein stukje achtergrond over hem:
Zijn officiele naam is Dagwood van de Mibaf's Hoeve, maar dat vonden wij niet zo'n leuke naam, dus vandaar Jack.
Zijn vader is Carrera van de Mibaf's Hoeve en de moeder is Lotus van de Gorsselse Heide (niet dat we hier ooit aandacht hebben besteed, maar ik dacht ik zet het erbij). Hij is geboren op 27-3-2007, dus hij is alweer 4 jaartjes oud. Hij is in de tussentijd gecastreerd, dus papa zal hij niet meer worden.
Nu heb ik deze topic geopend, omdat we thuis er al een tijdje mee zitten dat onze teckel er ongezond uit ziet.
Zijn vacht krult en is voor een langharige teckel niet lang. Ook is het wat dof en heeft bij zijn poten heel fijn haar, dat je half kan plukken.
Hij is dol op wandelen (word 3x per dag uitgelaten), maar hij is daarna uitgeput (ligt er wel weer aan hoelang).
Hij slaapt verder de hele dag door en is niet heel actief. Het enige wat hij leuk vind om mee te spelen is een tennisbal, maar na een kwartier is hij er klaar mee.
Verder drinkt hij soms veel en houd van eten. En hij is aan de zware kant. Hij weegt ongeveer 12KG, wat volgens mij voor een teckel zwaar is.
We hebben hem daarom meerdere keren op een dieet gehad. Oa op een bonendieet en speciaal voer, maar dit hielp niet.
Ook zijn we met hem naar de dierenarts geweest en die vond niet zo zeer dat hij dik was van overgewicht maar eerder opgeblazen. Hij heeft zijn bloed getest op verschillende dingen (ik zou die niet zo een twee drie weten) en hij heeft zijn schildklier getest. Helaas kwam hier niets uit en zijn we nog geen haar verder.
Nou zijn we niet altijd even tevreden met onze dierenarts, dus willen we binnenkort een keertje naar een andere gaan voor een second opinion.
Verder hebben we geen idee hoe we hem verder kunnen helpen, op een andere dierenarts na dan.
Misschien kent iemand zo'n geval of heeft iemand een idee wat we met hem kunnen doen?
Hieronder een paar foto's om een indruk van hem te krijgen. Hij is wel net uitgelaten en de foto's zijn met mijn mobieltje gemaakt