Dier gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Dier gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 13:49

Hier topic nr zoveel over welk diertje, ik weet het.
Maar ik hoop toch echt dat jullie me kunnen helpen.

Wij (mijn vriend en ik) gaan samenwonen. Nu wil ik heel graag een huisdier (vogel(s) komt er zowiezo), maar ik wil ook heel graag een “ knuffel” dier.
Nu is voor mij een cavia/rat/hamster etc. geen optie. Deze beestjes gaan gewoon veel te snel dood, en afscheid nemen vind ik verschrikkelijk. En ook konijnen worden vaker maar 3 tot 5 jaar dan dat ze de 12 jaar halen.
Ik zou heel graag een kat willen, maar mijn vriend vind deze vies (vraag me niet waarom, iets met haren, maar ja die hebben andere dieren ook zou je zeggen :D).
Een hond dan?, ja ik zou wel willen, maar we zijn te weinig thuis om deze te hebben, eigenlijk geen probleem want mijn vriend zou deze mee kunnen nemen naar zijn werk. Alleen wil hij geen (middel)grote hond in zijn auto.
En ik hoef dus weer niet zo’n keffertje. Als ik een keer alleen thuis ben, wil ik wel een hond in huis, en geen iets te groot uitgevallen rat.

Nu hoop ik dus dat jullie me kunnen helpen. Ik denk nog steeds dat een kat “DE OPLOSSING” is, nu nog mijn vriend overtuigen. Hoe dit te doen, of hebben jullie eventueel nog andere “ dieren” die aan mijn voorwaarden voldoen (moet knuffelig zijn, moet paar uur alleen kunnen zitten, oud worden ca. 10/15 tot 20 jaar (ouder mag uiteraard ook!).

Wennii

Re: Dier gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:54

Nou ja, een kat is ook lang niet altijd knuffelig. Mijn vriend zijn ouders hebben een kat en af en toe liggen ze dubbel om wat dat beest uithaalt (katten zijn zo grappig :D), maar die komt echt niet gezellig bij je liggen hoor. Volgens mij zijn er best wat katten die op zichzelf zijn en een aai wel prima vinden, maar voor de rest niet heel de dag op je schoot willen.
Uiteraard kan dit ook een hele andere kant op en heb je er ook die de hele dag lekker bij je willen zijn.

En een hond zoals een jack-russel dan? Dat is toch een behoorlijk stevig en stoer hondje (terrier), wel klein van formaat maar absoluut niet van het kaliber grote rat, tenminste, dat vind ik.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:56

konijnen kunnen in gevangenschap 12jr. worden ;)
familie lid had zelfs een konijn dat 18jr. werd :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:57

Als je konijn maar 3-5 jaar wordt dan doe je toch echt wat verkeerd := Die dieren moeten in goede gezondheid zeker wel 8-12 jaar kunnen worden. Zélfs die uit de dierenwinkel

Tja.. als je dieren wilt die echt oud kunnen worden (honden en katten vallen ook niet in de categorie 15 tot 20 jaar op enkele uitzonderingen na dan) dan zit je al snel aan papageaaien en schildpadden te denken.

Voor jullie "doel" zou ik ook eens naar fretten kijken. Zit tussen hond en kat in, zijn lekker actief maar ook lekker lui. Dus als je er bent kun je ze eruit halen en lekker spelen met ze en ga je weg dan liggen ze te tukken in hun hangmatje. Wel moet je er dan 2 nemen minstens ;) Ze kunnen ongeveer 8 tot 10 jaar worden en blijven tot hoge leeftijd actief.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 23-08-11 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:57

het eerste waar ik aan moest denken was een fret maar dat zal je vriend wel helemaal vies vinden :+

ze zijn speels maar ook wel knuffelig, leven gemiddeld 10 jaar (dacht ik)
kunnen alleen thuis zijn maar dienen wel met minimaal 2 gehouden te worden
hele vrolijke dieren!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:58

Thats_Me schreef:
Als je konijn maar 3-5 jaar wordt dan doe je toch echt wat verkeerd := Die dieren moeten in goede gezondheid zeker wel 8-12 jaar kunnen worden. Zélfs die uit de dierenwinkel!

:j
@ TS welke vogels neem je?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:59

Je hebt bijvoorbeeld, de Main Coon.
Mijn zusje heeft er ook 1. Ze zijn ontzettend knuffelig als een hond en haren wel, maar dat haar heeft een andere structuur, waardoor je er minder zooi van hebt, dan een HTK kat.
Of je neemt een fret.....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:00

nee, een kat hoeft ook geen superschootkat te zijn, maar af en toe een knuffel vind ik toch wel fijn. Ook hierin zijn natuurlijk verschillende karaktertrekken per ras.

Met rat bedoelde ik eigenlijk Jack-russel...haha maar ook maltezers etc. Ik wil een hond van minimaal formaat springer spaniel/border collie.....
Dus dat valt helaas af, een kat lijkt me echt wel wat, maar ja...andere opties zijn ook welkom!
zag van de week egeltjes, ook schattig, maar ook te korte levensduur.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:03

Een naaktkat dan? Kan je vriend niet zeuren over haren!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:05

Sjors493 schreef:
Thats_Me schreef:
Als je konijn maar 3-5 jaar wordt dan doe je toch echt wat verkeerd := Die dieren moeten in goede gezondheid zeker wel 8-12 jaar kunnen worden. Zélfs die uit de dierenwinkel!

:j
@ TS welke vogels neem je?

heb vroeger ook konijn gehad, deze werd ook iets van 9, maar weet niet, afscheid is altijd zo moeilijk. Helemaal als ze op een gegeven moment ziek worden, denk aan kanker of andere ziektes.
Ook vind ik het lastig dat je ze niet altijd zinnelijk krijgt….(die ik vroeger had was dat wel, maar schijnt niet altijd even makkelijk te gaan)
Waarschijnlijk 2 parkietjes, mijn broertje heeft een paar koppels engelse grasparkieten, en ik hoop nog steeds dat deze een keer gaan broeden……Anders ga ik ergens naar een fokker.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:06

hahah fret is denk ik ook geen optie hoor! zeker omdat je er dan ook gelijk 2 moet nemen.
en een naakt kat? ik weet niet, niet echt mijn ding.......

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:07

Onze border collie is het gewend om overdag alleen thuis te zijn en 's avonds mee te mogen naar de paarden.
Ze is helemaal happy bij ons, dat is wel gebleken toen ze ons miste, toen wij op vakantie waren en ze pas weer normaal wilde eten, toen we terug waren.
Zo heel erg vindt ze het dus niet om alleen thuis te zijn. Alleen moeten ze het wel NORMAAL vinden, dus moet je ze er van jongs af aan aan laten wennen.
Bij ons zit ze niet in een bench, dat vinden we zielig voor zo'n lange periode, dus ze bivakkeert gewoon lekker in de woonkamer op de bank.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:12

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:15

Dat is voor mij geen optie om een hond van 8 tot 5 alleen te laten....misschien kan het wel, maar dat wil ik niet. Er komt alleen een hond als er of iets in onze leefsituatie verandert, of mijn vriend moet de hond mee willen nemen naar zijn werk.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:17

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:20

Die van mij zitten niet in huis maar als ik buiten ben lopen ze bj me in de tuin en anders in hun weitje.maar ik vond ze wel lief om te laten zien hier

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:23

haha, geloof ik best, maar niet echt het knuffeldier waar ik naar op zoek ben....

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:25

Cavia's? Ik heb er eentje van 9 jaar oud :)
(Heb een opvang, heb veel verschillende leeftijden zitten)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:29

Ooo maar er mee knuffelen gaat heel goed porky is dol op knuffelen als ik op de grond ga zitten komt hij op mijn benen staan en wil hij aangehaald worden. Goed over zijn ruggetje schuren en zijn neus kriebelen.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:30

@ Thats_Me: Ik heb 4 konijnen, in een grote ren waar ze kunnen graven en met dagelijks lekker veel groenvoer. 2 van de konijnen zijn al wat ouder, één van 6 en één van 7. Die van 6 komt uit de dierenwinkel en is een hangoor en die van 7 niet. Nu is dat konijn van 6 (uit de dierenwinkel) ineens heel erg achteruit gegaan, ik denk dat ze bijna doof is, ze is heel erg afgevallen en haar achterlijf functioneert niet zo goed meer dus ik denk niet dat ze veel ouder gaat worden...

Ik zou je dus toch aanraden geen konijn uit de dierenwinkel te nemen (mocht je ooit een konijn nemen dan he). Vaak zijn die beestjes ook te jong bij de moeder vandaan ed.

Fretten klinken wel leuk :j Als je een aanhankelijk knuffel beestje wil, zou ik niet voor een kat gaan. Qua hondjes heb je keuze genoeg en idd kan je best een hond hebben die gewend is een hele poos alleen te zijn.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:30

Cavia’s weet ik ook niet helemaal. Zijn van nature vluchtdiertjes….dus niet altijd even tam te krijgen, en ik vraag me af of die het wel fijn vinden om echt geknuffeld te worden (uitzonderingen daargelaten).
Ook zijn die niet zindelijk. En dat staat me wel een beetje tegen, dat je daarna heel de bank van de drollen kunt ontdoen etc. Als ik moet kiezen tussen Cavia en Konijn, wordt het konijn.
Misschien dat er nog andere opties komen.

Zijn er ook nog tegens voor een kat?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:31

Cavia's worden regelmatig 5 tot 7 jaar oud. Sommigen houden niet erg van knuffelen maar dat ligt maar net aan het karakter. Ik heb er hier 4 en die krijgen regelmatig een dikke knuffel van me. Het is maar net hoe je er mee om gaat: besteed je veel aandacht aan ze worden ze tam. Laat je ze versuffen in hun hokje dan duiken ze het liefst snel weg.
Bedenk dat je bij cavia's, konijnen en andere groepsdieren er echt 2 moet nemen. Het zijn groepsdieren en ze kunnen zelfs overlijden van eenzaamheid.

Ik denk persoonlijk dat 2 konijntjes wel bij jou passen. Die kunnen lekker los lopen in huis en als je weg gaat in een kooi. Ze hebben geen moeite met binnen/buiten en als ze goed tam zijn kunnen ze heerlijk knuffelen.
Een naaktkat lijkt me ook wel wat. Ik snap alleen niet wat je vriend vies vind aan de haren, hij heeft toch ook haar op zn hoofd? (denk ik? ) ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:31

Tsja, haal je het leven in huis dan haal je ook de dood in huis. Onze laatste 3 honden zijn resp 1,5 (hersenbloeding wss, zat iets niet goed in zn kop), 14 en 12 geworden. Je weet het gewoon niet van tevoren..

Verder krijg ik de indruk dat jullie er dan kennelijk nog niet aan toe zijn als er zo veel meningsverschil tussen jullie zit. Hier is ook al jaaaaaren heel veel te doen over ras en grootte enz van de hond hoor, maar iedereen krijgt dan een beetje zn zin zo af en toe := Eerst was mams enorm tegen op de grote bobtailreuen, maar die kwamen er toch, omdat paps (en de 2e reu al helemaal) erg overtuigend was. Toen wilde ze het niet meer, kwam er een lief klein wollig hondje, wat paps dan weer helemaal niks vindt (al was hij uiteindelijk net zo gek op haar als wij). Volgende maand komt er een Spaanse dame, mijn keuze. Kortharig wat mams niet wilde, en paps vindt t maar raar dat ze uit een ander land komt. Formaat was ook nog een heel gedoe maar uiteindelijk mag er tzt nog een Bobtail bij (en mag mams de kleur van de halsbandjes wel kiezen :') ).

Wat ik wil zeggen; jullie zitten kennelijk hetzelfde als wij, heel verschillende voorkeuren. Je zult dan beide concessies moeten doen en jullie moeten er samen uit zien te komen. Kijk samen naar een hond die jullie beiden leuk vinden (dan misschien een middenmaatje?). Formaat holle kies houd ik ook niet erg van, snap je daarin wel := Dus ga overleggen en kijken wat een mooie oplossing is wat jullie allebei leuk vinden..

Die kat, das hier ook iets lastigs. Gelukkig hebben we intussen een soort deeltijdkat (1 van de katten van de buren komt geregeld langs :') ) dus dat komt mettertijd ook wel goed.. Maar huisdieren, tsja, das iets lastigs als je niet dezelfde meningen hebt inderdaad :+

Succes met zoeken :)

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:34

Als je een kat uit het asiel haalt kunnen ze je altijd iets over het karakter vertellen. Jij vertelt wat je ongeveer zoekt en zij kijken of ze zoiets hebben ;). Heb ik ook gedaan en bevalt, 5 jaar later, nog steeds goed. Mijn vriend wilde eerst ook geen kat in huis, maar ik had het beessie al voordat we uberhaupt ook maar een relatie hadden, tsja dan heeft hij toch echt pech de kat gaat niet weg ;)
En naar mijn weten valt een kat wel degelijk in de categorie 15-20 jaar, anders doe je ook iets verkeerd ;) (de auto-ongeluk 'uitzonderingen' daar gelaten)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:35

Sky_As schreef:
Ook zijn die niet zindelijk. En dat staat me wel een beetje tegen, dat je daarna heel de bank van de drollen kunt ontdoen etc. Als ik moet kiezen tussen Cavia en Konijn, wordt het konijn.

Daar hebben ze stofzuigers voor uitgevonden...

Als je al vies bent van een cavia keutel zou ik persoonlijk helemaal niet aan dieren beginnen, ja, vissen ofzo