Help België blijft het hevig onweren, hond bang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Medra

Help België blijft het hevig onweren, hond bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 09:28

Als heel de nacht, al heel de morgen en ziet er niet uit of het beter zal worden.
Is het hier licht en klank van het eerste niveau. De kopjes en glazen rammelen gewoon in de kast van de donder.
Maar dat ik mijn probleem niet. Ik heb een Border collie van net geen 3 jaar die al heel de nacht en heel de morgen zit te blaffen.
Zonder maar te stoppen. Niet alleen ik maar de buren zullen er ook wel genoeg van krijgen.
Had haar deze nacht al binnen genomen maar helpt gewoon niet. Wie kan mij helpen. Zelf binnen blijft ze blaffen, zenuwachtig doen.
Ik heb echt geen zin dat ze nog meer schrik zal krijgen en dat we ruzie met de hele straat krijgen door onze hond.
Is het in Nederland ook zo slecht??? |(
Laatst bijgewerkt door iefke op 23-08-11 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

gohya

Re: Help België blijft het hevig onweren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:30

Hier in het midden van nederland is het niet slecht,het is droog en geen onweer gehad.
Wij hadden ook een hond die altijd blafte met onweer,steeds als er een flits kwam of een donderklap.
Ik heb het hem nooit kunnen afleren.Hij deed dit ook met vuurwerk,doet jou hond dat ook als hij vuurwerk hoort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:31

Hier in Rotterdam is het ook panne :j

Pluttersput

Hier is het vannacht ook echt hel geweest, niet normaal. De lucht bleef maar wit, en de klappen kwamen direct na elkaar. Heb uiteindelijk vriendlief gesmst dat het toch echt niet leuk was, en toen belde hij me even op. Hij woont hemelsbreed denk ik een kilometer of 20 bij me vandaan, en daar had hij nog niet veel. Toen het hier weg trok begon het bij hem net, leuk is anders.

Blaffende border, kijk eens of je geen donkere plek voor haar kan maken, een bench met een deken oid, iets waar ze in weg kan kruipen, misschien dat het helpt.

Iris82

Hier kun je het een beetje volgen: http://buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soo ... achting1x1

Het rommelt nu flink hier, heb de hond nog niet uitgelaten want die heeft echt geen zin. :+ (ook een border collie)
Als het goed is, is het dadelijk even rustig dan maar snel naar buiten want rond 11u gaat t weer los denk ik... dan krijgen we het onweer wat nu bij jullie is.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:32

je hebt wel speciaal anti stress spul, en anti nerveusiteit spul.. die kun je gewoon bij de dierenwinkel halen!.. daarvan kalmeert ie..... misschien is dat een oplossing?? of een bos lavendel in de buurt wil ook vaak helpen

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:41

Misschien kun je even langs de buren gaan (of als ze niet thuis zijn een briefje) en hun uitleggen dat je hond momenteel erg angstig is en excuses voor de eventuele overlast, hoef je je daar niet meer druk over te maken. En misschien de andere tips toepassen om je hond rustiger te krijgen.

DioxideJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:43

Pluttersput schreef:
Hier is het vannacht ook echt hel geweest, niet normaal. De lucht bleef maar wit, en de klappen kwamen direct na elkaar. Heb uiteindelijk vriendlief gesmst dat het toch echt niet leuk was, en toen belde hij me even op. Hij woont hemelsbreed denk ik een kilometer of 20 bij me vandaan, en daar had hij nog niet veel. Toen het hier weg trok begon het bij hem net, leuk is anders.

Blaffende border, kijk eens of je geen donkere plek voor haar kan maken, een bench met een deken oid, iets waar ze in weg kan kruipen, misschien dat het helpt.

Hier ook :\ En dan heb ik er schijnbaar de eerste 10 minuten gewoon nog doorheen geslapen.. Huis stond te trillen, aardlek is er uit gesprongen en de hemel werd constant zo verlicht dat het net dag leek. Vriendlief heeft alle ramen enz dichtgegooid en de aardlek weer omgezet, ik bleef in bed liggen haha. Vind onweer prachtig mooi, maar zoals vannacht kreeg ik toch wel echt even schrik.

Vandaag is midden/zuid-oost brabant de sjaak :\ Zal pap zo eens een keer pingen dattie wel op moet letten.. (wonen in 040).

Voor de blaffende border: misschien toch als last resort een kalmeringspilletje halen? Het is natuurlijk niet de beste weg, maar al je hem echt niet rustig krijgt.. Of, heel stom.. zet hem van die enorme oorkleppen op. Van die bouwvak dingen weet je wel.. Ik heb dat 1 gedaan bij een hond haha. Liever iets dan niets!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:45

Suusie22 schreef:
je hebt wel speciaal anti stress spul, en anti nerveusiteit spul.. die kun je gewoon bij de dierenwinkel halen!.. daarvan kalmeert ie..... misschien is dat een oplossing?? of een bos lavendel in de buurt wil ook vaak helpen

Dit werkt meestal alleen als je het al geeft voordat de hond nerveus wordt (bijvoorbeeld voor een reis, of voor vuurwerk).

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:45

oh haha.. zou maar zo kunnen XD

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:46

Hier heeft het vanochtend flink geonweerd, maar dat is nog niks met wat ons tussen half 11 en half 12 staat te wachten..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:48

Ik wil ook onweer!!!!!!!!!!!!! Zucht!!!!

Ben echt zo jaloers!!!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:49

Hier in Alphen aan den Rijn komt het er nu aan.. baal, want dan gaan de paarden minder lang in de paddock..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:49

manzano schreef:

Ben echt zo jaloers!!!

het komt rond het middaguur je kant op, wees gerust. :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:51

Er is een weer topic he.

Hier hoost he..(nog) geen onweer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:53

manzano schreef:

Ben echt zo jaloers!!!

Sinds vorige week donderdag wil ik echt geen onweer meer...ik heb toen op pukkelpop een tent op m'n kop gehad...ben klaar met onweer..

*wat hoor ik??? chips..onweer -O- *
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 23-08-11 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:54

wooww natasja... HEFTIG.... ik kan me helemaal voorstellen dat je er nu klaar mee bent..

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:55

Hier is het ook flink aan het regenen en soms wat onweer. M'n hondje wil er uit.. Nou hij wacht maar even tot het iets minder hard gaat :+

DioxideJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:55

manzano schreef:

Ben echt zo jaloers!!!

Dit was serieus echt geen leuk en oeh-en-ah-mooi onweer meer := Ben ook onweerfreak, maar vannacht even niet haha.

@NatasjaVE: heftig! Zonder schrammetje weggekomen? :(:) Mijn nichtje was ook in de tent..

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:58

hier onweert het nog niet (overijssel).. maar aangezien er op buienrader er een groooooote wolk aankomt.. bereidt ik me voor op onweer enzo.... bah..

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:59

Uh ik mag hopen dat het hier niet heen komt. :=

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:01

Hier was het vannacht ook alsof de wereld verging, en zo te zien zijn we om 12 uur weer de sjaak. Bah!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:02

Dioxide schreef:
manzano schreef:

Ben echt zo jaloers!!!

Dit was serieus echt geen leuk en oeh-en-ah-mooi onweer meer := Ben ook onweerfreak, maar vannacht even niet haha.

Oh nou hoe harder hoe beter.......... Heb keer zo'n harde klap gehad dat de ramen in een vacuum bol werden getrokken. Echt geweldig :):)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:02

LZP -> BB

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:03

Er komt inderdaad een hele grote wolk op ons af *slik*...nou...ik ga toch maar eens *pakt paraplu* hou jullie taai...