Nare ervaring dierenpension.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaR

Nare ervaring dierenpension.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 01:49

Vorige week zijn wij onze hond op gaan halen bij het pension waar hij 2,5/3 weken heeft gezeten ivm zomervakantie.
We vonden al dat het erg lang duurde voor hj terug kwam (je mag de hond niet zelf halen).
Toen hij terug kwam waren zijn poten nat, en stonk hij verschrikkelijk naar urine.
Kan gebeuren dachten we nog, met al die honden op zo'n veld kan er wel eens tegen z'n benen geplast worden.
Hij zou daarna naar de trimmer gaan.
Dus hond daar achtergelaten en we zouden hem na 2 uur weer ophalen.
Na 1,5 uur belt ze op dat, de hond volledig nat was van de urine en ze het echt niet meer uit zijn vacht kreeg (langharige hond).
Ze heeft hem volledig kaal moeten scheren, en hebben met mondkapjes op hun werk moeten doen omdat de amoniak op hun keel sloeg.
We hebben nu dus een kale hond, met overal wonden van de urine die dus 3 weken in z'n vacht en huid heeft getrokken.

We hebben hierna gelijk het pension gebeld, en deze bevestigde dat ze in de roedel een rangorde probleem hadden, en dat een andere hond dit op probeerde te lossen door over mijn hond te plassen.
De reden dat hij zolang wegbleef was dat ze hem eigenlijk zo niet mee durfde t geven.
Verder hadden ze niet echt een verklaring

Nu zijn ze bereid de meerkosten van de trimsalon te betalen.
Maar eigenlijk voel ik me er helemaal niet lekker bij, ik vind het pure dierenmishandeling.
Moet ik hiermee naar een organisatie?
Of iets anders? Ik zit een beetje met de handen in het haar en weet niet echt of ik hier verder iets mee moet doen.

genja

Re: Nare ervaring dierenpension.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 02:00

Hoi,

Gewoon de meerkosten laten betalen+ gedeelte van pensioenkosten terug nogmaals je ongenoegen melden en vertellen dat je om deze reden niet nogmaals je hond daar zou brengen.

Groetjes genja

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 02:10

ik zou het niet meer als normaal vinden als ze idd een gedeelte van de pensionkosten terug zouden betalen.
zij hebben een fout gemaakt in de indeling van de roedel, en ook helemaal niet ingegrepen terwijl ze wel door hadden dat het fout zat!

een DA bezoekje op hun kosten zou ik er ook nog bij willen hebben, dan kan je je hond even extra laten checken.

ik denk niet dat er echt een organisatie is die of je hierbij kan helpen.

in ieder geval super sneu voor je hond!
denk je dat hij in goede handen is als jij weg bent en dan krijg je dit!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 02:16

Gatver de gatver hier gaan echt mijn nekharen van omhoog staan.
Het dierenpension heeft hierin een zeer grote verantwoordelijkheid en ik zou dan ook zeker eisen dat zij in ieder geval wel een gedeelte van het pension geld terug geven en de kosten voor de trimmer betalen.
Wat ik alleen niet begrijp is hoe je dat heb gedaan voordat je op vakantie ging? Mocht je toen ook niet achter kijken?
(nou zou je er wel van uit moeten mogen gaan dat je beestje goed verzorgd wordt maar ik vraag me gewoon af hoe het vooraf is gegaan en hoop dat je hond er verder niets aan overhoudt)

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 02:31

NoGo schreef:
Gatver de gatver hier gaan echt mijn nekharen van omhoog staan.
Het dierenpension heeft hierin een zeer grote verantwoordelijkheid en ik zou dan ook zeker eisen dat zij in ieder geval wel een gedeelte van het pension geld terug geven en de kosten voor de trimmer betalen.
Wat ik alleen niet begrijp is hoe je dat heb gedaan voordat je op vakantie ging? Mocht je toen ook niet achter kijken?
(nou zou je er wel van uit moeten mogen gaan dat je beestje goed verzorgd wordt maar ik vraag me gewoon af hoe het vooraf is gegaan en hoop dat je hond er verder niets aan overhoudt)

Je mag niet in de hokken kijken, ze brengen je hond weg, en dan kan je hem door een raam zien op het speelveld.
Maar verder zie je niks, maar dat is wel vaker, en ik ha er positieve verhalen over gehoord dus ik dacht het zal wel goed gaan.

Het pensiongeld laat ik denk ik maar zitten, maar ik hoopte meer dat je het ergens kan melden, dat het pension afgeraden word.
Want ik snap best dat er wat probleempjes kunnen zijn in de roedel, maar dit gaat me echt te ver.

De DA ben ik al langs geweest, gewoon wachten tot de wondjes genezen.
Ze was vooral bang voor psygische problemen, hij is daar eigenlijk gewoon "gepest" en het is ontzettend vernederend geweest.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 02:46

ik hoop heel erg voor je dat het mee valt met de psychische schade aan je hondje! je moet er toch niet aan denken dat hij straks bang is van elke hond oid?
en dat door een paar weekjes in een pension, echt gewoon te gek voor woorden!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:33

EEn pension waar je niet na de hokken mag kijken?
ook niet toen je daar voor het eerst een rondleiding kreeg?
Dan had ik sowieos mijn hond daar niet heen gebracht.
Maar ik zou gewoon alles laten vergoeden,de Da en trimsalon en je pensiongeld terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:41

Je kunt misschien wel een klacht indienen of dergelijk,
maar je kunt niet zeggen dat dit dierenmishandeling is... wat ik neem aan dat hij voldoende water, ect. kreeg?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:48

Hier even iemand met een pension.
Er komt hier ook niemand in de kennel dus geen rondleiding.
Dat kan gewoon niet omdat het veel onrust brengt onder de honden die er al zitten.

Mag ik vragen wat van hond het is?

Wij hebben alle honden apart zitten om vechtpartijen end te voorkomen.
Bijna elke hond stinkt als hij uit pension komt, dat is bijna niet te voorkomen vooral met de regen van afgelopen weken.
Hoe was de vacht toen je de hond bracht? Helemaal klit vrij?
Is het een groot pension?

Als pension heb je het tegenwoordig niet makkelijk,mensen willen eigenlijk wel alle honden bij elkaar (wat in mijn ogen veel honden helemaal niet leuk vinden) maar als er wat gebeurt dan is het de schuld van het pension. (zeg niet dat dat bij ts is) Weet ook niet hoe duur het pension van ts was maar ik vraag 10 euro per dag en mensen verwachten 25 euro service.

Ik zou dus gewoon eens rustig daar gaan praten wat er gebeurt is. Maak van te voren even een afspraak zodat ze de tijd voor je hebben.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:49

Zo he dat is niet mis zeg.. Als dit is gebeurd in het pension moesten ze dit zelf daar oplossen.. Hond ondergepist oke, maar te beroerd zijn om hem even te wassen..
Ik had hem sowieso daar niet gebracht als je de hokken niet mag zien, beetje vreemde bedoeling daar..
Mag ik vragen welk pension het is? Evt via pb?
Gelukkig zijn ze wel bereid om de trimkosten te betalen maar een hondenpension is ook niet goedkoop en daarvoor verwacht je wel wat beters lijkt me!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:18

Wat vind je niet goedkoop Macs? Zou jij het leuk vinden als je hond in pension zit en er elke dag vreemde mensen langs het hok van je hond lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:28

Dat je als klant de hokken niet mag zien, je hond niet mag weg brengen e.d. is op zich best logisch. Mag bij de meeste pensions niet omdat veel vreemde mensen, heen en weer geloop e.d. de honden behoorlijk van streek maakt. Daar is over nagedacht. ;) Mocht je van te voren alles willen zien zou je eerder in het jaar eens langs kunnen komen als het pension niet vol is. Wordt veel meer gedaan.

Dat er een rangorde probleem is, kan gebeuren maar dat had door de medewerkers moeten worden opgelost. Blijkbaar niet genoeg ruimte en verschillende hokken om rangorde problemen te voorkomen?
Dat honden niet echt fris ruiken is helaas amper te voorkomen. Veel honden bij elkaar gaat gewoon stinken, hoevaak de hokken ook schoon gespoten worden. Wonden van de urine is niet bepaald netjes.

Bij ons werd er altijd contact opgenomen met de eigenaar over problemen. Honden wassen hebben we ook heel vaak gedaan, maar ook altijd in overleg met de eigenaar. Daar hadden ze wel meer over na kunnen denken. Ik begrijp dat je de trimkosten heb terug gekregen?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:34

Ik snap de reden waarom je niet in de hokken mag kijken, maar ik zou het toch echt van tevoren willen zien. Zoals judith hierboven al zegt. Ik zou anders mijn hond echt niet afgeven, dat is ook eigenlijk de reden waarom ik ze nooit naar een pension zal brengen.
Ik vind het al raar dat het 'normaal' gevonden word dat de hond gaat stinken. Oké dat ze buiten vies worden valt niets aan te doen. Maar een naar urine stinkende hond is toch geen reclame als de baasjes terug komen? Geef dan die service dat je de hond van tevoren wast, want dit is echt geen stijl!
Zoals ik al zei heb ik geen eerdere ervaringen met een pension gehad, maar als ik hoor wat normaal gevonden word dan weet ik nu al 100% zeker dat mijn hond nooit naar een pension zal gaan.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:36

Mag ik per PB weten welk pension dit is TS? :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:39

Tussen stinken en onder de urine zit natuurlijk wel verschil. Ik zeg altijd maar, hij ruikt niet meer naar rozen.
Je wil niet weten hoe sommige honden heel smerig zijn in hun hok. Bepaalden rassen zijn echt niet leuk daar in. Die lopen gewoon door de stront!
Wassen deed ik vroeger heel veel ,gewoon service. Ben daar mee gestopt. Wordt vaak niet gewaardeerd en o wee als je er iets voor rekent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:41

Veel honden willen hun ruimte afbakenen d m v urine. Om die reden hadden we nooit meer dan 4 honden in een hok die goed bij elkaar konden. Maar nog steeds wordt er heel wat afgeplast, met sterke hormoongeuren ook. Geloof me, we spuiten 3 x per dag de hokken schoon met diervriendelijk ontsmettingsmiddelen (wat dus niet lekker ruikt naar bloemetjes o.i.d) en nog ruiken de meeste honden niet fris. We bieden in overleg dus ook altijd alle honden aan om te wassen, maar veel eigenaren wassen de hond liever thuis. De meeste honden hebben wassen niet echt als hobby namelijk.

De ene ruikt wel erger dan de andere natuurlijk. Honden die alleen zitten zullen altijd minder ruiken dan honden op de speelplaats of een gecombineerde kennel. Wel hadden wij altijd een 'koppelaar' rond lopen, dat honden uit dominantie worden ondergeplast is namelijk niet de bedoeling.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:44

Nou onze honden hebben 2 weken in t pension gezeten (dierenasiel utrecht) en zijn daar heel goed uit gekomen. Hokken worden elke dag super schoon gemaakt, krijgen hun eigen voer, worden 4x per dag losgelaten op een veldje, mochten met z'n 3en in een grote kennel en ook altijd met z'n 3en naar buiten.
Met brengen en halen mochten we ze zelf naar de hokken en onze kat hebben we zelf gepakt.
Mijn zus is daar vrijwilliger geweest en weet hoe het er aan te gaat.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:53

NOUJA als je ziet dat een hond niet goed kan aarden in de roedel dan doe je hem toch apart houden en uitlaten ??? Ik had denk de kosten van zn pension verblijk terug geeist..

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:13

kohtje schreef:
Tussen stinken en onder de urine zit natuurlijk wel verschil. Ik zeg altijd maar, hij ruikt niet meer naar rozen.
Je wil niet weten hoe sommige honden heel smerig zijn in hun hok. Bepaalden rassen zijn echt niet leuk daar in. Die lopen gewoon door de stront!
Wassen deed ik vroeger heel veel ,gewoon service. Ben daar mee gestopt. Wordt vaak niet gewaardeerd en o wee als je er iets voor rekent.

Ja dat is waar. Maar wat zijn mensen dan ook rare wezens. Ik zou dan echt wel extra willen betalen zodat je hond weer heerlijk ruikend terug komt. Scheelt je zelf een hoop werk net na je vakantie en je hebt geen last van de stank.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:00

youngster schreef:
Mag ik per PB weten welk pension dit is TS? :)

Ik zou ook graag via PB horen welk pension het is.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:24

Ik vind het niet kunnen, dat een hond onder de klitten (voorop gesteld dat dit niet het geval was bij het brengen) en dat de hond zo de vacht blijkbaar zo vochtig heeft gehad van de urine dat er huidwondjes zijn ontstaan. Als er een probleem in de roedel was en jou hond dus blijkbaar letterlijk het pispaaltje is geworden, had het personeel in moeten grijpen en evt jou hond in een andere groep moeten zetten of zelfs apart moeten houden. Ik vind het netjes dat ze een deel van de trimkosten terug betalen, of je meer van ze moet verwachten qua teruggave weet ik niet.

Mijn beide honden gaan regelmatig een weekendje naar een pension, waar ze gedeelten van de dag los in een roedel lopen. Er wordt daar goed op ze gelet en de honden goed geobserveerd (ze konden me bv na de eerste keer behoorlijk nauwkeurig vertellen wat voor karaktertjes mijn honden hebben, terwijl ze er toen maar 2 dagen waren). En ja, ze stinken wel als ze daar vandaan komen, geen urinelucht trouwens, maar een vieze muffe lucht. Vorig weekend zijn mijn honden in een ander pension geweest, aangezien het eerste pension vol was. Keurig netjes zag het er uit, alles blinkend schoon, toen ik ze na 3 dagen weer ophaalde kreeg ik zelfs de kussens weer schoongewassen mee, honden stonken ook absoluut niet. Helaas stonden mijn 2 jonge honden te stuiteren van de energie ... De volgende keer gaan ze dus weer gewoon naar het wat onverzorgder uitziende pension, waar ze wel lekker hun energie kwijt kunnen. Ik denk dat mijn honden daar blijer van worden, dan van een perfect schoon hok.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:36

Ik vindt het ook niet kunnen dat hij stinkend terug komt en had in ieder geval de kosten van de trimmer laten vergoeden.

ik heb zelf jaren bij een dierenpension gewerkt en het kwam inderdaad zeer regelmatig voor dat honden stonken. ze stonden dan over elkaar heen te piesen als ze in de buitenkennel zaten of piesten zelf en gingen er dan inliggen. in de weides wordt natuurlijk wat afgepiest in het gras en veel honden gaan daar ook nog eens lekker in liggen.
alle honden gingen hier zowiezo goed gekamt de deur uit met een speciaal hondenluchtje opgespoten. je houdt namelijk altijd wel iets een geurtje en de baasjes vonden het altijd wel prettig. honden die vies waren die werden voor het op halen gewassen. ook tussendoor werden deze regelmatig gewassen. zo hadden we een hond zitten die een dementerend was en z'n urine liet lopen en er vervolgens in ging liggen. de hele dag door. je was echt de hele dag door bezig met kennel uitsoppen en je had je kont nog niet gekeerd of hij had gepiest en lag er weer in. die hond werd elke dag gewassen en gekamt .

maar ze hadden je hond toch in een andere roedel kunnen stoppen?? erg vreemd dat ze weten dat hij ondergepiest werd maar blijkbaar niets gedaan hebben. en dan nog, ze hadden hem op z'n minst kunnen wassen tussendoor.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:00

Ik vind het een bijzonder verhaal want als ze dit toch eerder gemerkt hebben, hadden ze toch maatregelen kunnen nemen door m ergens anders bij te doen? En daarbij, even wassen van te voren had een hoop opgelost maar zoals ik het nu lees, is het stouwen geweest inde zomervakantie en wordt er dus niet verder gekeken dan dat ze eten krijgen en eruit komen. Dat is erg jammer.

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 01:01

kohtje schreef:
Hier even iemand met een pension.
Er komt hier ook niemand in de kennel dus geen rondleiding.
Dat kan gewoon niet omdat het veel onrust brengt onder de honden die er al zitten.

Mag ik vragen wat van hond het is?

Wij hebben alle honden apart zitten om vechtpartijen end te voorkomen.
Bijna elke hond stinkt als hij uit pension komt, dat is bijna niet te voorkomen vooral met de regen van afgelopen weken.
Hoe was de vacht toen je de hond bracht? Helemaal klit vrij?
Is het een groot pension?

Als pension heb je het tegenwoordig niet makkelijk,mensen willen eigenlijk wel alle honden bij elkaar (wat in mijn ogen veel honden helemaal niet leuk vinden) maar als er wat gebeurt dan is het de schuld van het pension. (zeg niet dat dat bij ts is) Weet ook niet hoe duur het pension van ts was maar ik vraag 10 euro per dag en mensen verwachten 25 euro service.

Ik zou dus gewoon eens rustig daar gaan praten wat er gebeurt is. Maak van te voren even een afspraak zodat ze de tijd voor je hebben.

Jeeminee, wat veel reacties.
Wil even antwoorden op iedereen, de trim kosten zijn terug betaald, en ze hebben keurig nog gebeld om hun excuus aan te bieden en dat ze de verzorger van de roedel erop aan hebben gesproken.

Ik ga liever niet vertellen welk pension het was, aangzien ik geen zin heb in negatieve reclame maken, ik hoor verder alleen positieve dingen over het pension.

De honden zitten hier alleen in de nacht in de kennel, dus dat zou de reden niet mogen zijn, ze doen er gewoon niet aan, ook niet op afspraak.

Het is een Labradoodle, aangzien dat niet veel zegt, hij heeft een lange fleece vacht.
Hij werd gebracht met enkele klitten waar de halsband zit, toen we hem terug kregen was het een teddy beer.
Ik snap best dat de hond in de klit raakt in een pension, maar hoe je hem brengt verwacht ik hem ongeveer ook wel terug.
Het is een groot pension, met niet alleen honden.

Het pension was een tikkie duurder dan 10 euro per dag, dus iets meer service verwacht ik dan wel.
Ze zouden er ook om de dag een borstel over halen, dit was alleen aan de vacht te zien niet gebeurt.

Overigens snap ik het dat meneer vies en stinkend terug komt, maar volledig ruikend naar urine vind ik wat anders, de man zei zelf nog dat z'n poten niet nat konden zijn van de regen, het was namelijk droog.
Ook had een sopje eroverheen niet uitgemaakt, de lucht zat al echt in zijn vacht, en de amoniak in zijn huid.

Ik vind dat het pension het prima afgehandeld heeft, en ik hoop ook dat de er wel iets van geleerd hebben.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 01:22

Wat vervelend zeg. :oo Ik zou je geld terug eisen! Echt ronduit smerig.

Onze hond is 2 jaar bij een pension in de buurt geweest, supertevreden! Grote hokken, grote speelvelden met hoge omheining ( alleen onze hond krijgt het nog voor elkaar om erover te klimmen :') ), hij wordt geloof ik om de dag gewassen, en maar 10 euro per dag! Maar iemand die ik ken vond het geen goed pension omdat hij haar hond 2 keer terugkwam met kinkhoest ofzo? Maar mijn moeder zei dat ze dat altijd kunnen oplopen ofzo dat het niet aan dat pension ligt.