Naar aanleiding van de gehoorzaamheidsles op de hondenschool gisteren stel ik hier graag even mijn vraag.
Mijn border collieteefje is pas 4 maanden geworden. Omdat ik haar zelf nog vrij jong vind stel ik niet zo'n hoge eisen qua africhting. Af en toe wat oefeningetjes doen maar nog niet echt trainen.
Op de hondenschool doet ze al haar oefeningetjes braaf mee (met snoepjes uiteraard
), alleen... ze kan nog niet lang in de oefening BLIJVEN. Dus bijvoorbeeld voet, is even aan de voet en dan hop meteen weer recht. Voordat we moeten beginnen wandelen moet de hond eerst aan de voet zitten. Nu, vooraleer alle puppietjes aan de voet zitten is mijn puppy al 20 keer weer rechtgesprongen. Ik moet haar zovaak opnieuw aan de voet vragen voordat ze mag vertrekken. Nu pas ik het truucje toe van gewoon mijn snoepje vast te houden zodat ze wel moet blijven zitten... Maar mijn vraag: is het normaal dat in de puppyklas zo'n jonge hondjes al relatief lang aan de voet moeten kunnen zitten? Er wordt nooit gespeeld ofzo, het is 3 kwartier aan een stuk echt werken. Stel ik mij nu aan en is dit de normale gang van zaken?
Een van de instructeurs zei dat het zou kunnen omdat ze uit misschien niet zo'n goede lijn komt (ze heeft geen stamboom) en dus misschien 'wat meer tijd nodig heeft'. Maar ik vind haar juist wel heel slim, ik leg er alleen nog niet veel druk op.
Wat vinden jullie? Alvast bedankt!
. Ik schreef namelijk:
.
)