Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sieppus schreef:Je kan kant en klare BARF producten kopen. Hoef je niet zelf met pijl en boog op stap.
froukje2 schreef:Wat ik me nu afvraag, zijn hier ook mensen die zelf wel eens een diertje slachten voor hun honden?
Benfan schreef:(Slachten is het schoonmaken v/h beest dus huid eraf halen ingewanden verwijderen en het vlees van het bot halen)
HorseTopShop schreef:Ja, wij vangen alle katten die in onze tuin schijten, alle honden die naar ons blaffen, alle koeien met verkeerde vlekken en paarden die vies in de wei staan en maken er barf van![]()
Nee ff serieus...is dit serieus? Hoe kan je je eigen barf maken? Lijkt me niet echt prettig om te doen.
Benfan schreef:Slachten is geen probleem, het dier zelf dood maken zou ik persoonlijk niet willen doen. Kan me vergissen maar volgens mij is het in nederland ook niet toegestaan
(Slachten is het schoonmaken v/h beest dus huid eraf halen ingewanden verwijderen en het vlees van het bot halen)
Sieppus schreef:Benfan schreef:Slachten is geen probleem, het dier zelf dood maken zou ik persoonlijk niet willen doen. Kan me vergissen maar volgens mij is het in nederland ook niet toegestaan
(Slachten is het schoonmaken v/h beest dus huid eraf halen ingewanden verwijderen en het vlees van het bot halen)
Als je BARFT dan mogen de organen blijven zitten, het liefste zelfs, want dan zit je gelijk goed met je percentages bot-en spiervlees plus de organen zitten erbij in. Veren hoeven er van mij ook niet aan te zitten hoor of de kop.

(of is dat ook barf? heb namelijk geen idee wat dat is
)
Beetje barfen (mits kant en klaar aangeleverd) is hier geen probleem ondanks dat ik zelf vegetariër ben. Verder eet de hond KVV, wel zo makkelijk want ik heb een enorme vleesfobie en ik raak het zo min mogelijk aan als het even kan 

Sieppus schreef:Barf stinken? De magen enzo wel. Het vlees en de karkassen stinken niet.
Anders hoef je niet te slachten? Hoe bedoel je?