Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

colette_007 schreef:Kerkuilen mag niet? Dat is een beschermd diersoort...
Citaat:De kerkuil is een vogel die in Nederland in het wild voorkomt. Het is een beschermde vogel en daarom mag je niet zomaar een kerkuil houden. De kerkuil mag alleen gehouden worden als deze gekweekt is in gevangenschap. Een bewijs hiervan is een vaste voetring, die alleen bij een jonge vogel omgedaan kan worden. Daarnaast moeten er papieren (EG-certificaat) bijzitten.

. Dat is een grote faal in ons systeem. _San87_ schreef:Je mag in Nederland met de juiste papieren zo goed als alles houden.. Dat is een grote faal in ons systeem.
paardenfreak schreef:_San87_ schreef:Je mag in Nederland met de juiste papieren zo goed als alles houden.. Dat is een grote faal in ons systeem.
zelf tijgers of grote roofdieren? een circus ofzo heeft ze ook.. maar particulieren in hun tuin?
ik heb in de jaren 60 gelezen dat iemand en leeuw in huis had.. ook in nederland.
(ook in engeland die is op youtube te zien.. vrij in afrika ofzo.. en na jaren bespring hij vrolijk zijn oude ex bazen)
zo he echt van alles staat erop.. levend maar ook opgezet
. 
_San87_ schreef:Je mag in Nederland met de juiste papieren zo goed als alles houden.. Dat is een grote faal in ons systeem.
mika11 schreef:Ja, inderdaad.
Ik ken wel stichting AAP. Dat ze o.a. apen opvangen die mensen thuis hebben gehad als huisdier. Wat dus vrijwel altijd verkeerd afloopt.
Maar ik snap niet dat een normaal mens 'wilde dieren' wil houden. Dat loopt in Nederland meestal verkeerd af, je hebt hier de mogelijkheid toch niet om zo'n dier goed te houden.