Halve dierentuin op marktplaats te koop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Halve dierentuin op marktplaats te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 22:44

Ik was eens aan het kijken bij de categorie 'overige dieren' op marktplaats en wat ik allemaal tegen kwam:

-Kangoeroes
-Wasbeerhonden
-Sika hert/damherten
-poolvossen
-Prairiehonden
-Struisvogels
-Zebra's
-Eekhoorns
-Kerkuilen
-Lama's
-Antilope
-Stinkdieren

Ik vind het vooral raar dat dit allemaal op MP staat omdat iedereen daar op kan zitten en dus die dieren kan kopen er staat verder ook heel weinig in de adv.
Ja ik weet niet hoor.... Hoe denken jullie erover?

Ashley5760

Re: Halve dierentuin op marktplaats te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:45

Kerkuilen mag niet? Dat is een beschermd diersoort...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:46

Als het om een beschermde soort gaat, kun je Marktplaats daarover tippen, die handelaren moeten natuurlijk geen platform hebben!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:49

Is dat een en dezelfde aanbieder, dan kan het een handelaar zijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 22:50

Tik maar eens in op mp: Kerkuil en je vind een hele lijst ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:51

colette_007 schreef:
Kerkuilen mag niet? Dat is een beschermd diersoort...

Volgens mij mag het wel als ze in gevangenschap zijn geboren en geringd zijn.

Citaat:
De kerkuil is een vogel die in Nederland in het wild voorkomt. Het is een beschermde vogel en daarom mag je niet zomaar een kerkuil houden. De kerkuil mag alleen gehouden worden als deze gekweekt is in gevangenschap. Een bewijs hiervan is een vaste voetring, die alleen bij een jonge vogel omgedaan kan worden. Daarnaast moeten er papieren (EG-certificaat) bijzitten.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 16-08-11 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 22:51

Ik dacht dat je er sowieso een vergunning voor moest hebben, maar dat zal wel met meer dieren zo zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:52

Zie mijn quote, je hoeft er als particulier geen vergunning voor te hebben, wel de goede papieren bij de vogel.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:53

LOL wat is de link? Ik heb altijd al een eenhoorn willen hebben xD

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:10

ik zag zelfs dat iemand jachtfretten te koop aanbood. Dus fretten die jagen en wild vangen, wat naar mijn weten ook absoluut illigaal is :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 23:13

Nouja het gaat mij nog niet eens zozeer om of iets verboden is.. maar ik denk wat moeten die dieren allemaal in gevangenschap en ze staan 'gewoon' op markplaats waar iedere gek ze weg kan halen. Natuurlijk houd je dat ook met andere echte huisdieren maar vind dit toch weer iets anders... Want dit zijn geen huisdieren.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:17

Lol ik zie nu ook een wasbeer erop staan..
En een bereden kameel _O-
Een woestijn buizerd?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:20

er zijn heel veel wasberen die worden opgevangen,, als ze ouder worden.. gaan ze bijten wild worden.

prairie honden..die heb ik zelf in een dierenwinkel gezien! vroeger

edit... jemig.. inderdaad 2 poolvossen te koop!!

maar 350 euro per stuk :\ >;)

mara ( patagonische haas nog nooit van gehoord een soort kruizing van haas/hert ofzo..
is ook te koop bij een man die een wasbeer verkoopt.. uit belgie..

kun je dieren gewoon houden zonder vergunning? het zijn weer geen tijgers.. maar gaat wel ver zeg.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 16-08-11 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:25

Wat moet je in hemelsnaam met een poolvos?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:26

Dat zijn toch dierentuin dieren (in Nederland tenminste).
Mag je die particulier wel houden?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:27

Poolvossen mag je in Nederland ook gewoon hebben als particulier.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:30

Je mag in Nederland met de juiste papieren zo goed als alles houden. :). Dat is een grote faal in ons systeem.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:31

zow die antilopes zijn ook echt grote wilde..

welke gek neemt er een? iemand met geld die het leuk vind.. tot de zin er af is.. en dan beland die in de opvang..

veel wasberen/prariehonden worden in nederland al opgevangen.. soms zitten mensen zelf boven op de tafel en loopt de wilde prariehond rond..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:32

_San87_ schreef:
Je mag in Nederland met de juiste papieren zo goed als alles houden. :). Dat is een grote faal in ons systeem.

zelf tijgers of grote roofdieren? een circus ofzo heeft ze ook.. maar particulieren in hun tuin?

ik heb in de jaren 60 gelezen dat iemand en leeuw in huis had.. ook in nederland.
(ook in engeland die is op youtube te zien.. vrij in afrika ofzo.. en na jaren bespring hij vrolijk zijn oude ex bazen)

zo he echt van alles staat erop.. levend maar ook opgezet
Laatst bijgewerkt door Christiene op 16-08-11 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:33

Als een diersoort op de lijst van beschermde diersoorten staat is die beschermd. Dan mag je een exemplaar van die soort niet vervoeren, kopen, verkopen, of in bezit hebben. Maar het feit dat iets niet mag, betekent niet dat het niet gebeurt! Integendeel. Hoe strenger het verbod op iets is, hoe meer er in wordt gehandeld. Dat geldt ook voor dieren. Met wildvang en smokkel valt heel veel geld te verdienen.

Diersoorten die niet op de lijst staan mogen gewoon worden gekocht en verkocht. Via de officiële dierenhandel kun je niet alleen 'normale' huisdieren krijgen, maar ook exoten als wasberen, leguanen of wallaby's. Het is alleen niet verstandig om zulke dieren aan te schaffen. Ook al neem je een exotisch dier in huis, daarmee wordt het nog geen huisdier! Het blijft een wild dier, dat zich niet laat domesticeren. Als je je even voorstelt dat je een inheems dier als een marter, een bever of een vos in huis haalt, begrijp je dat wel. Waarom zou een poolvos dan opeens wel een lieve knuffel worden?

Hoewel de handel in bedreigde diersoorten verboden is en blijft, worden er soms ontheffingen verleend.

Bron: http://www.aap.nl/aapepraatjes-dierenhandel.html

Kortom: je mag deze (exotische) dieren gewoon houden. Met uitzondering van beschermde diersoorten, zij mogen niet worden vervoerd, gekocht, verkocht, of in bezit zijn zonder vergunning.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:35

Kerkuilen mag je idd wel hebben minst er de goede papieren bij zitten. Bij mij op het werk hebben we zelfs oehoe's gehad. Stuk groter en stuk zwaarder maar geweldige dieren. Mjn baas heeft ze ook via mp weer verkocht. Jammer maar goed hij had de tijd er niet meer voor. Nu heeft hij 4 woestijnbuizerds 4 slechtvalken en 3 haviken. En we hebben nog 3 wilde zwijnen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:36

paardenfreak schreef:
_San87_ schreef:

zelf tijgers of grote roofdieren? een circus ofzo heeft ze ook.. maar particulieren in hun tuin?

ik heb in de jaren 60 gelezen dat iemand en leeuw in huis had.. ook in nederland.
(ook in engeland die is op youtube te zien.. vrij in afrika ofzo.. en na jaren bespring hij vrolijk zijn oude ex bazen)

zo he echt van alles staat erop.. levend maar ook opgezet

Alleen als ze niet beschermd zijn. Maar zelfs dan is het nog mogelijk. Moeilijk, heel erg moeilijk, maar mogelijk.

En ja, ik ken mensen die een gaviaal in hun garage hebben gehouden. Dus ook grote roofdieren. :).

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:40

Er staan ook vaker, dromedarissen en kamelen op :j
En je mag in nederland heel veel diersoorten houden.

de Capibara bijvoorbeeld mag je wel houden, maar niet kopen/verkopen...
Controleer zoiets maar eens

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:40

_San87_ schreef:

Ja, inderdaad.
Ik ken wel stichting AAP. Dat ze o.a. apen opvangen die mensen thuis hebben gehad als huisdier. Wat dus vrijwel altijd verkeerd afloopt.
Maar ik snap niet dat een normaal mens 'wilde dieren' wil houden. Dat loopt in Nederland meestal verkeerd af, je hebt hier de mogelijkheid toch niet om zo'n dier goed te houden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:43

mika11 schreef:
Ja, inderdaad.
Ik ken wel stichting AAP. Dat ze o.a. apen opvangen die mensen thuis hebben gehad als huisdier. Wat dus vrijwel altijd verkeerd afloopt.
Maar ik snap niet dat een normaal mens 'wilde dieren' wil houden. Dat loopt in Nederland meestal verkeerd af, je hebt hier de mogelijkheid toch niet om zo'n dier goed te houden.

Een vriendin van mij heeft bij een stichting gewerkt die katachtigen opvangt. Het is ook raar wat je daar voorbij ziet komen. Wilde katten, lynxen en zelfs een zwarte panter.

Ik snap inderdaad oprecht niet waarom je zo'n dier zou willen hebben. Temmen kan je ze niet.