Vandaag vonden we een dode poes in onze schuur, natuurlijk in de container gedaan (het arme beest
). Totdat we vanavond gemiauw hoorden! Een nestje! Omdat er dit jaar vrijwel geen asielzoekers zijn op onze zolder, dachten we misschien dat de dode poes hun moeder zou zijn. Daarom de kat uit de container gehaald, geïnspecteerd en ja, het was inderdaad een zogende poes. Met andere woorden; de vijf kittentjes werden de vijf weesjes.
Dus wij (pa, twee staldames en ik) het nestje nog eens bekeken, vijf schitterende kittens met volle buikjes en de oogjes los! 2-4 weken volgens onze schatting, heel precies gokken kunnen we niet. Na overleg met papa besloten om deze vijf weesjes onderdak te geven en proberen ze te redden! Maarja, het is maandagavond.. winkels zijn dicht, dus wat dan? Dus wij eerst de welkoop gebeld van kennissen, maar daar hadden ze niet de melk die we zochten. Dus belde één van de staldames naar de dierenarts, en jawel! De dames kwamen terug met een complete buit aan kittenmelk, voer voor als ze groter zijn en meer! Intussen hadden wij de weesjes opgevangen in een doos en theedoeken verzameld voor de eerste voederronde.
Één van de dames heeft al veel kittentjes geholpen en liet ons precies zien wat we moesten doen! Dus gewapend met een theedoek, watten, lauw water en lauwe kittenmelk begonnen wij aan onze eerste voederbeurt (volgende om 0.00), nadat ze melk ophadden het buikje masseren en rond de plasser zodat ze hun behoefte doen. Hun doos werd ingericht met een pittenzak en één van de theedoeken eroverheen, de andere theedoek ligt er half in. Intussen ligt het stel rustig te slapen, met af en toe een zacht mauwtje.
Het is één zwart witte, één zwart witte met een beetje een lapjespatroon en drie grijsgestreept, één met wat bruinig er door.
Persoonlijk vind ik het schitterende katjes en ik hoop echt dat ze het redden! Ze hebben allemaal braaf gedronken en behoefte gedaan, dus ik denk dat ze het wel goed doen!
Beter dan dit kunnen we het niet maken, tenzij er nog mensen zijn met eventuele aanvullingen! Daarom post ik dit topic ook, zodat ik kan updaten en eventuele tips kan ontvangen! De nachtdienst qua voeren is voor mij, omdat mijn ritme ingesteld is op 's nachts, 's ochtends doet papa het en 's middags vechten we wel om wie het mag doen.
Ontvlooien gebeurd ook nog. 
De kroost in een doos, lekker warm en knus bij elkaar.

Op de tafel tijdens het voeren en knuffelen, arme kleintjes waren doodmoe

En tijdens het voeren, op de arm bij één van de dames.

Schattig he! We zitten om en om eens over de rand van de doos te gluren, want het zijn zúlke schatjes.