praat mij AUB een huisdier uit het hoofd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

praat mij AUB een huisdier uit het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 14:50

Hallo allemaal,

zoals velen hier ben ik uiteraard ook een dierenvriend.
ik kijk regelmatig op beestenboel in the picture en smelt dan..
dan denk ik ooh.. eenhond is leuk..of ooh zo'n katje lijkt me wel wat..

laatst had ik mijn vriend bijna zover... maar eigenlijk weet ik wel beter.
we werken allebei 5 dagen, 's avonds vaak te sporten. we hebben geen tuin en geen reuze huis...
en 's ochtends vroeg uitlaten... pfff nee dat moet ik nog leren.

maar ooohww ze zijn zo schattig.
zit dus te twijfelen over een kat.. dat zou wel kunnen als we een kattenluikje hebben. we wonen aan een rustige straat met meer katten. misschien dat een idee?

Collie2008

Re: praat mij AUB een huisdier uit het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:52

Tsjah een kat is een einzelganger en is makkelijker in onderhoud in die zin dat hij niet veel uitgelaten hoeft te worden, maar ze zijn wel gek op aandacht, dus (zeker bij een kitten) is het toch wel een beetje een vereiste dat je tijd/aandacht hebt voor een dier

Wellicht een asielkat een optie? Een kat die gewend is wat minder aandacht te krijgen en op deze manier een fijne (oud?) dag kan genieten bij jullie?

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:53

Uit je hoofd praten?

Uhhhh oke;

NIET DOEN!!!!! :P

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:54

Ik kon ook niet zonder dieren en heb nu 2 katten. ideaal. Een hond gaat simpelweg niet ivm werk.
Mijn poesjes krijgen alle aandacht die ze verdienen. En als ze lekker naar buiten kunnen waarom niet.

Maar je zegt, praat me aan huisdier uit het hoofd dus bij deze:
Kosten, schoonmaak, haren, kattenbak, borstelen ect ect ect

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:55

Ik zou dan ook voor een kat gaan. Ik zit op kamers, maar mijn kat kan via het kattenluik in mijn balkondeur naar buiten en vermaakt zich prima. Als ik thuis kom komt ze meestal gelijk naar binnen, maar soms is ze ook wel eens een nachtje weg. Ik heb haar wel in huis gehaald in de zomervakantie, toen ik veel thuis was.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:55

Waarom uit je hoofd praten als je graag wil?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:56

Een kat is inderdaad best makkelijk, maar als je denkt dat het dier toch aandacht te kort komt vind ik dat je het niet moet doen. :)

Zonnetje81

Mijn kat heb ik vorige week moeten in laten slapen. Ik vertel mezelf steeds: oh is wel makkelijk, geen haren, hoeft niks te regelen als je weg bent en ik ben veeel weg! (dat mekrte ik wel hoor dat ze vond dat ze soms aandacht te kort kwam) Maar oh wat is het een gewenning dat er iets rondloopt en oh wat zijn sommige katten mooi/schattig!

Maar voorlopig mag ik het niet van mezelf! Want ik ben toch best veel weg, dadelijk tref je een beestje wat er niet tegen kan en 2 beesten...no way daar begin ik niet aan, aan het zogenaamde: dan heeft hij een vriendje verhaal :+

Dussss denk maar: we zijn teveel weg etc etc. En het schoonmaken...het lijkt niks maar toch scheelt het veel :+

annewill

Ach waarom uit je hoofd praten.. :) Een kat is een makkelijk dier. Als je er maar voor zorgt dat er schoon kattengrind is en zn eten klaar staat. Dan heb je er geen kind aan hoor. :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:57

Ik zou lekker een kat nemen als ik jou was hihi. :D

Je hebt er zat die liever met rust worden gelaten dus voel je vooral niet bezwaard dat je vijf dagen per week werkt. :7
Laatst bijgewerkt door JuliaMaria op 12-08-11 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:57

Hoe groot (of hoe klein) woon je precies? Een kat is inderdaad een makkelijk huisdier maar moet wel de mogelijkheid hebben om zich terug te kunnen trekken op zijn eigen plekje.
Zou dan ook, zoals colway ook al zegt, een kat nemen die gewend is op zichzelf te zijn. Anders is het wel heel sneu voor het beestje.

Wel eerlijk bijven he, niet alleen een kat nemen omdat jij het zo graag wilt. Kijk ook wat jij een dier te bieden hebt, is dit niet genoeg... zie er dan, hoe spijtig ook, vanaf. En wat annewill zegt is dus absoluut niet waar. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:58

@annewill: was het maar zo simpel, veel katten willen toch regelmatig geaaid worden of gewoon 'iemand om zich heen hebben'.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:03

Is het geen idee om een knaagdier te nemen dan? Een koppel konijnen of een koppel cavia's (zelfde geslacht) ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:10

Of een vis. Heeft niks geen aandacht nodig, wilt niet geaaid worden of zo :+

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:12

Suuskipje schreef:
Is het geen idee om een knaagdier te nemen dan? Een koppel konijnen of een koppel cavia's (zelfde geslacht) ofzo?

Zelfs konijnen (en andere knaagdieren) hebben aandacht nodig hoor. En als was het dan niet constant aaien, maar je moet ook schoonmaken en kan nooit meer een weekend weg zonder wat te regelen.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:12

Daarom had ik 5 katten. Een is recent overleden, en reken maar dat hij gemist wordt door de rest. Katten (niet allemaal,maar veel wel) zijn best sociaal en omdat wij weinig thuis zijn heb ik er meerdere genomen. En ook omdat ik ze allemaal leuk en lief vind... :-)

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:14

Ik denk dat je een kat uit het asiel een heeel goed plekje te bieden hebt hoor. :j Katten zijn al heel gauw tevreden met een fijne slaapplek, lekker eten en aandacht op z'n tijd. :j Als ie gewoon naar buiten mag dan geeft het niet als jullie wat vaker van huis zijn. :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:15

Ik vind wel dat je dan 2 katten moet nemen. Want een kat alleen en dan ook nog veel alleen thuis, gaat vast zijn heil elders zoeken.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:20

janouk schreef:
Ik vind wel dat je dan 2 katten moet nemen. Want een kat alleen en dan ook nog veel alleen thuis, gaat vast zijn heil elders zoeken.

Geldt niet voor alle katten. := Wij hadden 2 uit hetzelfde nest, maar de een werd steeds belaagd door de ander. :+ We hadden ook al een poes, en toen die 2 erbij kwamen kwam ze amper nog thuis en liep steeds verder van huis weg. uiteindelijk is ze de snelweg zelfs overgestoken en heeft dat niet overleefd..

Uiteindelijk was 1 vd 2 'nieuwe' katten ook spoorloos verdwenen (de kat die de ander steeds belaagde) en toen knapte de overgebleven kat echt enorm op.. Van een schuwe poes veranderde ze in een brutaal heel vrolijk ding en is dat nu nog steeds. :)) Soms glipt er wel eens een buurkat binnen, nou dan zijn de rapen gaar hoor.. Dat vindt poeslief echt niet tof! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:21

Katten zijn geen groepsdieren, hoor, die kunnen prima alleen leven, of als baasje 's avonds thuis is. :)

Moet je hem wel aandacht geven als je thuis bent uiteraard, maar een kan heeft niet persé behoefte aan een soortgenoot.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 15:25

tanx.. ik heb al ff bij de asielkatten gezien.
we gaan straks eerst 3 weken op vakantie.. daarna ga ik het maar eens serieus overwegen.

een vis vind ik vreselijk haha.. die kun je niet aaien.. daar vind ik dan niks weer aan.
het heerlijkste vind ik lekker op de bank te hangen, kat op schoot en lekker knuffelen.

maar qua schoonmaken en zo.. wehebben een stoffen bank (waar je gelukkig niet vele op ziet)
nu zijn we niet veel thuis, geen huisdieren en dus weinig schoonmaak noodzaak.. dat scheeeeeetl zo'n end.
maar allah.. ik ga er over denken.
@mistery.. dat is het vooral.. wat heb ik de kat te bieden.. ipv whaa ik wil een kat want ik vind het leuk.
daarom denk ik nu aan een oude kat voor een oude dag..

we zullen zien :p

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:26

Ettesil schreef:
Suuskipje schreef:

Zelfs konijnen (en andere knaagdieren) hebben aandacht nodig hoor. En als was het dan niet constant aaien, maar je moet ook schoonmaken en kan nooit meer een weekend weg zonder wat te regelen.

Dat klopt, daarom ook een koppel. Die aandacht kan ook 's avonds na eht sporten tijdens het bankhangen voor het slapengaan.

Of anders een hamster, heeft niet bijzonder veel aandacht nodig (ik heb er 3 zitten :) ) en kan makkelijk een weekend met een volle bak en een volle fles water doorkomen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:40

Yamcha schreef:
Katten zijn geen groepsdieren, hoor, die kunnen prima alleen leven, of als baasje 's avonds thuis is. :)

Moet je hem wel aandacht geven als je thuis bent uiteraard, maar een kan heeft niet persé behoefte aan een soortgenoot.

Ik heb al mijn hele leven katten om mij heen ( en ik ben al heel oud -:) )
Maar onze katten zijn toch allemaal sociale dieren, die elkaar graag opzoeken. Ze liggen bijna altijd bij elkaar. Ik zou ze niet alleen willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:44

Maar dat geldt niet voor alle katten, ik ken ook katten die niet eens een soortgenoot om zich heen willen hebben :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:46

Joltsje schreef:
daarom denk ik nu aan een oude kat voor een oude dag..

Das toch prachtig, als je een oud dier nog een mooie oude dag kan geven _/-\o_
Oude katten zijn meestal al blij met een bakje eten en een zachte stoel om op te slapen :)) 's Avonds even fijn mee knuffelen.. ideaal!

Onze kat heeft trouwens een hekel aan andere katten :Y)