Ik heb nu 3 jaar en half 2 ex-straatkatten. Beide niet de tamste, maar de kater redt zich wat sociale omgang met mensen betreft beter dan de kattin. Beide katten hebben het tot nog toe prima kunnen vinden met elkaar. De kattin was vooral ontzettend gek met de kater, en hij verdraagt dit. Zij durft hem best uitdagen, zowel om te spelen als om tegen hem aan te gaan liggen, en wanneer ze het echt te ver drijft krijgt ze wel eens een fikse mep terug, maar niks om je zorgen over te maken.
Er werd ook gespeeld: mekaar achter het hoekje zitten opwachten en achterna zitten en wat geworstel, maar absoluut niks ernstig.
Nu zijn we sinds enkele maanden verhuisd. Dit is voor de kattin een heel gestress geweest aangezien dat dit katje sowieso al best angstig aangelegd is. Onderhand begint ze zich precies wel wat thuis te voelen, ook al had ik de indruk dat ze minder aanhankelijk geworden was, ze mag ook wel even wennen.
Ongeveer 2 en halve week geleden is er voor het eerst flink geknokt, ik zat op bed, kreeg kramp in mijn voet, riep iets uit en daarna is het begonnen. Waarschijnlijk zat de kater op het koertje, is die willen komen kijken (hij riep me ook echt in paniek
) en zat de kattin in de weg.Ik heb hierna nog een keer flinke plukken haar gevonden van de kattin in het trapgat. Ik heb ondertussen de indruk dat ze echt grimmig doen naar elkaar.
En nu deze morgen sinds 6u is het foute boel. De kater laat de kattin nergens meer langs, en de kattin is duidelijk bang. Er wordt geschreeuwd, getierd en geblazen, en hij neemt haar flink te grazen ook heb ik de indruk
Ik heb me tot nog toe niet veel bemoeid maar ik begin me eigenlijk zorgen te maken....
Komt dit nog goed en kan ik iets doen om dit te verhelpen?
Ik ben er de komende twee dagen ook niet en ik weet niet of ik ze best apart steek of dat dit het erger maakt? Dit voelt als een territoriumstrijd waar ze niet uitkomen (de ruimtes zijn ook minder open dan in het appartement, dus de loopgangen dichter opeen en de kattin had op het appartement een plekje waar de kater niet bij kon).
(qua fysiek is de kattin absoluut geen partij voor de kater, vroeger bij het spelen had ze wel bakken lef tegen hem maar dit lijkt compleet verdwenen)
je zou het kunnen navragen bij 
maar ik wilde eerlijk zijn omdat de situatie niet positief op me overkomt. Natuurlijk hoop ik dat het bij jou wel goedkomt.
(echt waar!) Maar daar kan ik zeker op zoeken, en er is een ruimte waar dit voor mij zou kunnen. Moest ik dus een luikje hebben dat vanzelf openvouwt bij de kattin, dan kan ik dit echt gaan toepassen, dit is zeker een optie.
Hoewel ik kijk even hoe ze het vandaag nog doen...
)