jonge poesjes discussie ?????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tljrtos

jonge poesjes discussie ?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:29

Hoe kan het dat je op dit forum voor dierenliefhebbers(zijn paardenmensen toch??) zoveel jonge poesjes gratis af te halen ziet.Er worden jaarlijks duizenden katten afgespoten in de Nederlandse asielen !!!Waarom laten mensen hun kat niet steriliseren?????De asiels zitten weer overvol en er wordt maar doorgefokt !!!Kan ik echt kwaad om worden!!!!!!

pinuts

Re: jonge poesjes discussie ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:30

volgens mij word er zo gesproken in elk topic waarin jonge hondjes en poesjes worden geboren zonder papieren..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:31

Helemaal mee eens!!!! Allemaal poesjes en hondjes steriliseren en castreren. De asielen zitten overvol met kansloze beestjes.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:34

Tja...... helaas is castreren nog steeds een kostbaar iets. Op bijna elke boerderij zijn katten te vinden, de meeste mensen willen hun beestjes niet laten ' helpen' omdat het te duur is. Mijn poezels zijn allebei ' geholpen'
Laatst bijgewerkt door suuzepuus op 09-08-11 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:35

En vaak ook omdat ze zich er niet echt verantwoordelijk voor voelen.
Ze geven ze te eten en mogelijk vlooiendruppels, maar daar houdt het bij op.

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:37

Ik woon op een boerderij,en al mijn katten zijn geholpen.Ik heb zelfs drie keer een wilde kat die hier was komen wonen met een vangkooi gevangen en laten steriliseren .Ik heb twee jaar op een asiel gewerkt en zoveel ellende gezien.Sommige boeren hier uit de buurt verzuipen de jongen zelfs nog !!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:37

mijn poezels zijn ook alle 3 geholpen..

Al vond de jongste het nodig de hechtingen eruit te trekken..
Gelukkig ook onderhuids gehecht..
Ze had uitgevonden dat als ze met haar lampenkap echteruit liep en ergens achter bleef hangen, dat hij eraf ging..
Zucht, wat een drama toen..
Maar gelukkig waren er nog rompertjes.. :D

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:40

Ja hoor!Nu hebben de boeren het weer gedaan.... :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:41

jodi schreef:

Dat is niet wat ik zeg hoor!!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:42

jodi schreef:

Sommige boeren doen dit inderdaad, maar laten we niet alle boeren over één kam scheren :)
Mensen die niet op een boerderij wonen zullen zoiets ook wel doen hoor. ;)

En ik snap het nut van deze reactie niet, want daar ging het niet over?

Verder ben ik het eens met de stelling! Maar als het castreren goedkoper zou worden, zouden mensen hun katten/honden/andere dieren veel sneller laten casteren.
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 09-08-11 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:42

jodi schreef:

Waarop is dit een reactie ?

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:43

Laura_x_ schreef:
jodi schreef:

Sommige boeren doen dit inderdaad, maar laten we niet alle boeren over één kam scheren :)

Mensen die niet op een boerderij wonen zullen zoiets ook wel doen hoor. ;)

Ik zeg ook SOMMIGE boeren hier uit de buurt.Zijn vrouw vertelde het me !!!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:44

Nee zeker hebben 'de boeren' het niet gedaan. Maar ik denk wel dat het veel zo schelen als 'sommige boeren' zich wat meer verantwoordelijk zouden voelen voor de dieren die zij voeren.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:47

En ook als mensen niet ' zomaar' hun overbodige katten op een willekeurige boerderij dumpen. Dat is helaas ook vaak het geval. En dan mag ' de boer' voor de zorg opdraaien....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:49

Ik heb er 3 en ze zijn alle 3 geholpen. :)

Ik kan mij best voorstellen dat je een keer een nestje wil maar laat je poes daarna helpen. En zorg dat je een adres hebt voor de kittens...eigenlijk al voordat je je poes laat dekken.

Er zijn poezen die krijgen zo 3 a 4 nestjes in het jaar...en dat vind ik nou zielig. :\
En dan mogen ze van geluk spreken als ze de kittens allemaal nog kwijtraken...

Ken ook iemand die heeft een jonge kater en die laat hem niet helpen. Hij sproeit (nog) niet maar loopt wel buiten rond. Dus hij kan wel poezen (die dus niet geholpen zijn) dekken. Maar zelf zit die persoon niet met de kittens...dus 'who cares'. En het kost geld. Dat was ook een reden waarom hij niet geholpen wordt. Ik heb mijn mening gegeven (aangezien we in een vrij land leven) maar het is haar kat dus ze moet het zelf weten.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:50

Wij hebben 2 katers, 1 poes en 1 teef, alles is geholpen. Als je dat niet wilt/kan betalen moet je in mijn ogen geen eens aan een dier beginnen. Ik vind het onverantwoord dat er te pas en te onpas kittens en puppies bij blijven komen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:51

Een kater castreren is helemaal niet zo duur.... hij gaat waarschijnlijk minder ver en minder vaak van huis als hij geholpen is en gaat niet/ minder sproeien. ik zou het wel weten!!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:06

Mijn oom en tante laten de stalkatten ook niet helpen, maar goed die hebben ze dan ook nodig voor het vangen van de muizen die overal op de boerderij zitten. Die zijn dus alleen maar blij met nestjes, maar wij laten onze huis poezels wel gewoon helpen. Er zitten er inderdaad al genoeg in de asielen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:14

Waarom zijn ze blij met nestjes Lisa_H? Stel je voor dat een poes 2 tot 3 nestjes per jaar krijgt van 3 tot 6 kittens. Als ik uitga van het gemiddelde zit je op 11 babykatjes per jaar. (in de foutieve veronderstelling dat ze allemaal groot worden, maar het is maar een gemiddelde) De helft hiervan is mannelijk. Zij blijven niet eeuwig op de boerderij rondhangen, maar zoeken een eigen plekkie of gaan rondtrekken. Hierdoor krijg je toch indirect een enorm kattenprobleem? Niet bij jouw oom, omdat daar de populatie wel gereguleerd wordt door de al bestaande katten. Maar wel in de omgeving van jouw oom en tante. Daar komen alle outsiders en jonge mannetjes terecht.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:17

Ik ben ook 'boer' en al mijn beesten zijn gecastreerd/gestilleriseerd :D Ik vind het ook heel belangrijk dat er niet meer beesten geboren worden door/bij mijn katten/honden/paarden/konijnen.. Maar ik heb ook alleen afgedankte dieren..

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:23

castratie/sterilisatie duur ? aangezien we zoals ts zegt, op een paardenforum zitten...hoeveel kost 2 paarden inenten per jaar ? ga even uit van 35euro voorrijkosten 2x influenza/tet. op zijn minst 70-80euro...
blijkbaar hebben "we" er dat voor over.

Van een kat nemen we aan dat hij/zij 15 jaar leeft..pak nu dat de kosten 150euro zijn..op 15 jaar is dat niet veel. 10 euro per jaar investering...

En dan zullen er mensen zijn die zeggen dat katten ook geent moeten worden (helemaal mee eens overigens) maar ook dat kun je met je DA afspreken, dat hij gelijk de katten ent met de paarden. Kattenziekte hoeft maar 1x per 3 jaar, niesziekte entingen is maar net wat je risico is, wel aanbevolen, maar volwassen katten gaan er meestal niet aan dood (dit als je toch wil bezuinigen ;( )

Los daarvan, je neemt een dier in huis, en daarbij ook de verantwoordelijkheid !

Vaak gehoorde excuus is ...maar we hebben al genoeg mensen die een kitten willen van onze moederpoes. Ik heb een mailbox vol van (inmiddels volwassen) "kittens" waar men ineens vanaf wil omdat
- de kat het meubilair kapot maakt
- de nieuwe vriend allergisch is
- ze gaan verhuizen en er geen plek is voor een kat

Kittens kan niemand "nee" tegen zeggen, maar als je ze in huis neemt 24/7 , voor de komende 15 jaar dan moet het een weloverwogen beslissing zijn, en geen aanval van "aaahh....."!

Als ik al deze katten op zou vangen (wat ik vaak verwacht wordt te doen) dan had ik er nu +100. Wat ik wel doe is de ellende van andere mensen opvangen, als een kat dat FIV+ is (kattenaids) en de DA of op verzoek van de eigenaren, of omdat deze niet beter weet, klaar staat met een spuit. Vraag me niet waarom , maar deze katten kan ik niet weigeren.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:24

Ik heb vorige week een kitten uit het asiel gehaald, en wat is super vind is dat je 100 euro betaald voor je kat maar ze is geent ontwormd ontvlooit en gechipt en als ze 7/8 maand zijn mag ik haar gratis laten steleriseren.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:33

De vaak gehoorde klacht is dat kittens in het asiel zo duur zijn. Op marktplaats vind je genoeg gratis kittens of voor een paar euro. mensen vergeten alleen dat je de kittens ook moet enten/ontwormen/chippen/steriliseren. Dat zit er bij een asielkitten bij in.
MiSzNiTa: super dat je dat gedaan hebt! Zouden meer mensen moeten doen. Veel plezier van je nieuwe aanwinst!

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:37

Ja maar veel mensen enten en chippen hun kat niet vinden ze onodig en laat staan castreren/stelleriseren dat doet ook niemand en meestal lopen die katten gewoon buiten.
En 100 euro voor een kat is mischien duur maar als je enten chippen stelleriseren rekent zit ik hier al snel op 200 euro.
Ik laat haar straks wel helpen maar mn kat komt niet buiten.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:38

MiSzNiTa schreef:
Ik heb vorige week een kitten uit het asiel gehaald, en wat is super vind is dat je 100 euro betaald voor je kat maar ze is geent ontwormd ontvlooit en gechipt en als ze 7/8 maand zijn mag ik haar gratis laten steleriseren.

helaas is dit niet bekend bij de meeste mensen. Misschien moet je er een topic over maken en het vertellen!! ik denk dat meermensen dan een kitten uit het asiel zouden willen!!