Ze is heel haar leven al bij ons, van kitten af aan.
Echt een superschatje hoor en van ons mag ze nog 10 jaar blijven maar........
ze raakt wat in de war......op een nu toch wel heel vervelende manier.......
Het begon met het vinden van ....af en toe....een plasje.
We hebben nog 2 katten dus het kon van iedereen zijn.
Later vonden we steeds vaker een plasje en begonnen het al vervelend te vinden.
Het werd in de loop van de tijd steeds erger en vervelender en we kwamen er achter dat het de oudste van het stel was.
Ze plast nu te pas en te onpas waar ze maar wil.
Haar favoriete plekjes zijn vooral onze schoenen, een fruitschaal, de hondenvoerbak en onder de cv in de keuken
Ondertussen zijn we allerlei pogingen aan het doen om het haar makkelijker te maken.....
2 kattenbakken waarvan 1 open is.
Altijd schone bakken.
Spray op de plekken waar ze niet meer mag komen en andere spray in de bak om haar er naar toe te trekken.
Kattenbak op de plek waar ze net heeft gezeten.
Haar steeds buiten zetten als ze weer op zoek is naar een plekje om te gaan plassen.
Zilverfolie op de plekken waar ze niet mag komen, zelfs peper.
Straffen heeft geen zin want het dier is gewoon oud zeg maar, ze kan er niks aan doen.
Maar als ik in de ochtend in mijn schoenen wil stappen en dan letterlijk met een zeiknatte sok er uit spring heb ik het toch wel een beetje gehad met haar.
Ze doet het nu ook gewoon op haar gemak pal voor je neus
We hebben altijd geroepen dat we een kat die we al zo lang hebben niet in zouden laten slapen omdat ze in de war raakt.
Ik bedoel maar, je laat je oma ook niet inslapen omdat ze incontinent is toch?
Boos kan ik niet worden op haar maar word er wel een beetje moedeloos van onderhand.
is er nog iemand met een goed idee hoe ik dit een beetje houdbaar kan maken????
Verder was het 's nachts slapen in de garage (deed hij z'n hele leven al) en daar kan een ongelukje niet zoveel kwaad... Overdag, als we erbij waren, regelmatig eens op kattenbak zetten of naar buiten doen, regelmatiger alleszins dan hij zelf aangaf. Dat beperkte de ongelukjes ook wel. En verder, sjah, hebben we gewoon maar vaak plasjes gekuist