Vlooien resistent voor frontline

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Wodka_

Vlooien resistent voor frontline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 16:02

Onze katten had ik behandeld met frontline maar het heeft niks geholpen. Na 24 uur, na 48 uur liepen ze nog vrolijk rond de vlooien.
Nu ben ik overgestapt op Stronghold.
Vroeger gebruikte ik altijd frontline en was er erg blij mee, goed en goedkoop.

Volgens de diernarts zijn de vlooien resistent er tegen geworden. Zijn er meer mensen die frontline gebruikte waarbij het niet hielp?
Of andere producten met de werkzame stof Fipronil.

zonnebloem18

Re: Vlooien resistent voor frontline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:39

Het is al een aantal jaar bekend dat in bepaalde gebieden frontline niks meer uithaalt tegen vlooien, alleen de frontline spray doet het nog vrij goed maar dat is eigenlijk niet handig te gebruiken bij volwassen katten.
Stronghold, Effipro of Advantage werken veel beter.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:49

Bij mijn katten werkt frontline ook niet. Had er pipetjes van en een spray, maar met beide gingen de vlooien niet dood |o terwijl ik het wel duur spul vind!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:07

Hier zijn al duizend topics over. Schijnt dat het idd niet zo goed meer werkt bij bepaalde honden :).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:00

Er is geen resistentie tegen fipronil de werkende stof van Frontline. Sterker nog er is door dezelfde firma zelfs een nieuw middel op de markt gekomen indentisch aan de Frontline. Fipronil heet dit middel.

Vaak wordt frontline verkeerd gebruikt waardoor het niet helpt.

Wij gebruiken in de praktijk al jaren frontline zonder problemen en ook onze stalkatten en honden worden hier mee behandelt en nog nooit vloproblemen gehad ondanks katten van buren vol vlooien.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 19:21

Mijn dierenarts beweert van wel. Verkeerd gebruik geloof ik niet zo in, ik gebruikte het vaker en dan hielp het wel. Nu 2x behandeld en de vlooien vieren een feestje.

Waarschijnlijk zijn niet alle vlooien resistent maar dat zullen er wel steeds meer worden.

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:38

Nee tuurlijk beweert je DA van niet. Die heeft inmiddels een ander middel
die hij moet verkopen die nog niet vrij is gegeven.

Je moet kijken naar de werkzame stof en niet naar de merknaam. Er zijn genoeg middelen
met Fipronil er in.

Vlooien doen er een tientallen jaren over om resistent te worden.
Er is geen resistentie tegen de Fipronil.
Er gaat meer mis met de dosering, toediening, frequentie etc.
En al helemaal met de behandeling van de omgeving. Dat wordt vrijwel nooit gedaan.
Terwijl daar toch echt 90 tot 95% van de vlooien leven.
Dus heb je vlooien op je dier gezien, zitten ze ook in je omgeving.
Dus eerst die behandelen, anders helpt de behandeling op je dier ook niet, ongeacht welk merk/werkzame stof.

Hier zijn trouwens al meerdere topics over geweest. Misschien even zoeken?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:07

Vosse schreef:
Nee tuurlijk beweert je DA van niet. Die heeft inmiddels een ander middel
die hij moet verkopen die nog niet vrij is gegeven.

Je moet kijken naar de werkzame stof en niet naar de merknaam. Er zijn genoeg middelen
met Fipronil er in.

Vlooien doen er een tientallen jaren over om resistent te worden.
Er is geen resistentie tegen de Fipronil.
Er gaat meer mis met de dosering, toediening, frequentie etc.
En al helemaal met de behandeling van de omgeving. Dat wordt vrijwel nooit gedaan.
Terwijl daar toch echt 90 tot 95% van de vlooien leven.
Dus heb je vlooien op je dier gezien, zitten ze ook in je omgeving.
Dus eerst die behandelen, anders helpt de behandeling op je dier ook niet, ongeacht welk merk/werkzame stof.

Hier zijn trouwens al meerdere topics over geweest. Misschien even zoeken?

Zo is het.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:13

Nou, je hebt gelijk hoor. Heb hier een kitten met vlooien, en frontline spray kan je veilig op kittens gebruiken en andere jaren werkte het ook prima op mijn volwassen katten, dus hup sprayen die hap. Maar helaas, het werkt helemaal niet. Heb hem in 2 weken tijd twee keer ingesprayd en het goed uitgewreven met een washandje, maar de vlooien gaan toch echt niet dood. Sterker nog, het worden er steeds meer. Er is dus wel degelijk resistentie!
Moet nu de kitten maar wassen met vlooienshampoo, gaat het arme ding vast niet leuk vinden...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:51

Gebruik gewoon stronghold voor kittens mag vanaf 600 gram.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:53

Ja, dat is zelfs al jaren bekend!
Ik gebruik ook Stronghold, dat werkt heel goed.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:57

Maar frontline werkt toch als enige ook tegen teken? Of is er nog een ander middel wat werkt tegen EN vlooien EN teken? Dat vind ik nl erg belangrijk, omdat wij is een groene omgeving wonen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:59

Stronghold werkt juist ook tegen teken.
Ik woon hier ook in een bosrijke omgeving.
De katten hebben nog nooit een teek gehad hier.
En de hond dit jaar 1 teek, maar die was al halfdood, kon ik er zo afpakken.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:59

Van Frontline pipetjes gaan de vlooien dood nadat ze gebeten hebben. Heb je echter een besmetting in huis (en dat gaat snel!) dan komen er steeds weer nieuwe vlooien bij! Dan lijkt het of de Frontline niets doet, maar dat is niet zo! Met de Frontline combo kan je dan al zorgen dat de larven niet meer volwassenvlooien worden.

Tevens kan je dan kiezen voor een ander (sneller werkend) middel en evt eerst wassen met anti vlooienshampoo. Daarbij altijd je huis sprayen en nog belangrijker, dit herhalen!! Bolfo heeft een heel fijn middel die de vlo al dood als hij op het dier zit en niet pas na een beet (vooral fijn voor dieren met vlooienallergie!!)

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:05

je kan ook knoflook in het voer doen

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:09

mika11 schreef:
Stronghold werkt juist ook tegen teken.

Weet je dat zeker? Staat dat ook echt op het doosje? Mijn DA zei nl dat het niet voor teken was...

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 10:42

Op het doosje van Stronghold staat niets op over het beschermt tegen teken.

Over de frontline; Als je het al een jaar gebruikt en je had geen vlooien en je kat zit op eens helemaal onder, terwijl je het toch elke maand toe dient dan klopt er toch iets niet?
En dan afschuiven op verkeerd gebruik.
Nou ik heb gekamt, en alle vlooien waren springlevend er zat geen een dode tussen. Dat zo'n 36 uur na de behandeling. Nu behandeld met Stronghold, geen levende vlo meer te vinden maar genoeg dode. Raar dat ik dat wel goed kan toedienen.

Mijn vriendin vertelde me dat haar dierenarts de doosje Frontline gratis weggaf omdat hij alleen vlooienmiddel wil verkopen dat ook altijd werkt.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:13

merenque schreef:
Op het doosje van Stronghold staat niets op over het beschermt tegen teken.

Ja zie je wel. :Y)

Weet iemand een middel dat wel tegen zowel vlooien als teken werkt? :o?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:19

Darkness85 schreef:
Maar frontline werkt toch als enige ook tegen teken? Of is er nog een ander middel wat werkt tegen EN vlooien EN teken? Dat vind ik nl erg belangrijk, omdat wij is een groene omgeving wonen.

Frontline werkt niet tegen teken op katten. Zo'n middel bestaat nog niet. Paar weken terug hele uitleg gehad van mijn da hierover.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:18

Frontline combo werkt voor katten als enige tegen teken, stronghold niet. wij hadden het thuis altijd en nooit geen vlooien, maar waar ik nu woon werkt het niet of wordt het gewoon verkeerd gebruikt.
Knoflook zou ik niet zomaar gaan doen, lijkt me niet zo gezond.

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:25

Frontline hond werkt tegen vlooien teken en luizen
Frontline kat werkt tegen vlooien en luizen, ook tegen teken, maar is daar niet voor getest/geregistreerd (kosten) het is dezelfde stof die ook in de hond frontline zit.
Frontline combo werkt tegen vlooien, teken, luizen en zorgt ervoor dat de larven en eitjes zich niet verder kunnen ontwikkelen -> voorkomt plaag in omgeving.
Frontline spray werkt tegen vlooien, teken en luizen. Ideaal voor jonge dieren vooral kittens.
Waar deze volgens jullie beter werkt dan de pipet. Sneller 'overdosering' dan een pipet.
Stronghold werkt tegen vlooien, luizen, preventie tegen mijt en deels ontworming (niet de lintworm!)
Advantix hond werkt tegen vlooien, teken, zandvliegen, stalvliegen en muggen. Weert ook teken af.
Advantix is er niet voor de kat -> gaan ze dood van
Exil flea free twin spot kat, werkt tegen vlooien en larven -> voorkomt besmetting in de omgeving
Exil flea free hond -> kopie frontline

Veel middelen voor de kat werken niet tegen teken omdat ze slecht tegen permethrin kunnen. Daar gaan ze dood van. Vogels en honden kunnen er wel tegen, maar katten niet.

Knoflook tabletten/bonbons kan ook. Dat weert vlooien, teken, wormen en luizen. Let op ga geen tenen knoflook voeren daar kunnen ze dan weer niet tegen!
Laatst bijgewerkt door Vosse op 09-08-11 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:27

Grappig, bij mijn hond werkt alleen Frontline! Ik heb al meerdere producten geprobeerd. Het is bij mij het enige dat helpt...

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:30

ChelseaAyLee schreef:
Nou, je hebt gelijk hoor. Heb hier een kitten met vlooien, en frontline spray kan je veilig op kittens gebruiken en andere jaren werkte het ook prima op mijn volwassen katten, dus hup sprayen die hap. Maar helaas, het werkt helemaal niet. Heb hem in 2 weken tijd twee keer ingesprayd en het goed uitgewreven met een washandje, maar de vlooien gaan toch echt niet dood. Sterker nog, het worden er steeds meer. Er is dus wel degelijk resistentie!
Moet nu de kitten maar wassen met vlooienshampoo, gaat het arme ding vast niet leuk vinden...

Welke vlooien shampoo?
De shampoo's die ik ken kunnen ze niet tegen en kunnen ze dood aan gaan.

Dan heb je of te weinig gesprayd, slecht gemasseerd, of ze zitten in je omgeving of je hebt nog meer dieren en die niet behandeld.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:34

Frontline en Stronghold werken niet bepaald goed voor teken. Dan kan je beter een middel nemen met Permethrin als werkzame stof maar deze werken weer minder tegen vlooien,

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:36

Wilawander schreef:
Frontline en Stronghold werken niet bepaald goed voor teken. Dan kan je beter een middel nemen met Permethrin als werkzame stof maar deze werken weer minder tegen vlooien,

Maar let wel op met katten en Permethrin!
Ik moet zeggen dat onze hond het goed doet met de exil tick off band. Wel goed strak omdoen
anders heeft deze ook geen zin.