Ik heb al even gegoogled, maar verder als een adder, ringslang of gladde slang (enige slangen die hier voorkomen) kom ik niet.
Iemand enig idee?
Overigens ga ik nu toch wat anders de wei in....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

monica08 schreef:Ieeeeeuw![]()
Geen idee wat voor 1 het is!
Edit: zit ie er nog of is ie inmiddels weg?
Heb zelf jaren lang slangen gehad, en ben niet zo makkelijk bang voor beesten (maar spinnen! nou, rennen! echt) en zeker niet onschuldige killers als deze.
8nnemiek schreef:Ie! Ik zou me doodschrikken![]()
Geen flauw idee wat het is, maar hij kan natuurlijk ook zijn ontsnapt uit een terrarium..

Benfan schreef:ow wat mooi! waarom kom ik dat nou nooit tegenHeb zelf jaren lang slangen gehad, en ben niet zo makkelijk bang voor beesten (maar spinnen! nou, rennen! echt)
Volgende keer gewoon vanaf blijven, wat je echtgenoot gedaan heeft is strafbaar (maar goed, kikkers mag je om dezelfde reden ook niet verplaatsen) .. je woont nu gewoon samen met een heuse crimineel
ratten sta ik van en respectabel afstandje te bekijken (want eerlijk is eerlijk, wilde ratten moet je voor uitkijken) Maar spinnen! SPINNEN! LOL echt, ren ik zo weg. En dan had ik kauw-giftige slangen in huis he? waarvan een best een heel naar agressief geval was 
(waar deze tot behoord) Caira schreef:Dat is helemaal waar ook! Datzelfde probleem hadden ze hier een jaar jaar geleden ook, toen was er een adder die behoorlijk aan het groeien was geweest en de kinderen hier de stuipen op het lijf joeg door zijn aanwezigheid. Alhoewel de adder banger is voor de mens dan andersom gevreesd moet worden.Ze zijn beschermd en je mag ze dus niet verplaatsen, ook de D'ambu niet.
[***] schreef:Caira schreef:Dat is helemaal waar ook! Datzelfde probleem hadden ze hier een jaar jaar geleden ook, toen was er een ringslag die behoorlijk aan het groeien was geweest en de kinderen hier de stuipen op het lijf joeg door zijn aanwezigheid. Alhoewel de slang banger is voor de mens dan andersom gevreesd moet worden.Ze zijn beschermd en je mag ze dus niet verplaatsen, ook de D'ambu niet.
Het zijn hele nuttige beesten. En verplaatsen is behalve strafbaar ook niet echt zinvol, omdat ze vaak terug keren naar hun stek als de afstand dat toelaat.
Buiten dat is het niet echt een aardige actie van je vriend om hem in het bos los te laten aangezien dat niet hun leefgebied is. (ze hebben voornamelijk water nodig, als daaraan het bos grenst is dat natuurlijk buitengewoon top voor de ringslang!)
zijn eigenlijk alleen maar greppels langs de kant van de weg... geerke schreef:een ringslang is het niet...is er niet iemand in de buurt die slangen houdt?
Slangen doen niets hoor,een adder bijt alleen als je erop gaat staan of hem in het nauw drijft.