KVV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

KVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 21:02

Ja ja, geloof het of niet.. Maar ik ben aan het rondkijken voor KVV.

Nog steeds ben ik van mening dat een brok niet per definitie slecht hoeft te zijn, mits ze het er goed op doen.
Helaas merk ik dat mijn oudste tante het slechter gaat doen op brok. Ze heeft vorig jaar een zware operatie gehad, en sinds dien is haar vacht een ramp. Ze verhaard 365 dagen per jaar. Ik vind het niet erg, maar het is vooral voor haar vervelend.
Ze heeft een tijd lang op Dog lovers gold gezeten, wat aan het begin erg goed ging, maar nu dus minder.

Omdat ik hoge eisen aan m'n brok stel, kom je al vrij vlot op dure brokken uit. Voor een hond is dit nog wel te doen, maar voor 3 word dat echt een duur grapje.
Vandaar dus mijn horizon aan het verbeden naar KVV. Waarom KVV en geen barf? Om de simpele rede dat ik geen risico wil lopen met verkeerde verhoudingen e.d.
Nu ben ik dus een complete leek op dit gebied, en heb zo her en der al wat rondgesnuffeld. Ik kom verschillende merken tegen, en de daarbij hoorende verschillende prijzen. Die trouwens nog behoorlijk uit een lopen.

Mijn vraag dus aan de bokkers. Welke KVV voeren jullie, hoe bevalt hij en welke beviel absoluut niet?

Bedankt! :D

charissiej

Re: KVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:04

Misschien een domme vraag...Maar wat is KVV en barf?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:06

nikki,goed zeg... :D :D

en ik voer al jaren kvv met barf producten tussendoor,en ik voer,ahv/smuldier/lotgering en een kvv die de slager hier maakt...

vroeger heb ik ook nog een tijd bibi gevoerd ook een fijne kvv...

en ja de prijzen voor kvv lopen heel erg uiteen...ik ga toch voor de wat meer betaalbare kvv's...

charissiej ,kvv is kompleet vers vlees voor honden bij barfen stel je zelf een menu samen,maar ook vers voor de hond...

mss heb je hier iets aan:
http://voerwijzer.com/kvv-vergelijken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:12

Wij voeren voornamelijk vers vlees. Maar vooral de katten vinden KVV zeker zo lekker en dat is ook wel eens makkelijk ;)

Ik heb bewust gekozen om Tinlo te voeren en te verkopen. Dat is een KVV wat helemaal puur is, dus zonder toevoegingen en het merk maakt ook geen gebruik van een vitamine- of mineralenpreparaat. Dat vind ik een voordeel, want het is bij een goede samenstelling ten eerste niet nodig (vlees bevat álles voor een carnivoor) en ten tweede hoeft de fabrikant niet te vermelden wát er aan hulpstoffen in zo'n preparaat is toegevoegd. Tinlo bevat dus geen glutenof rijst, geen E-nummers, geen geur-, kleur- of smaakstoffen, geen conserveringsmiddelen, etc.
Het is verkrijgbaar in een boel smaken en varianten, dus voldoende diersoorten om goed af te kunnen wisselen. Daarnaast gebruikt men waar mogelijk ook een calciumbron van het betreffende dier. Dus geen versie 'konijn' met alsnog kippenbotten. Voor de versie 'paard' bijv. kun je vanwege de hardheid van de botten geen paardenbot gebruiken, dus daar zijn eendenbotten gebruikt.

Een tweede merk wat wij verkopen is een merk wat m.n. bekend is van de brokvoeding; Naturis. Dit is prijstechnisch een stuk aantrekkelijker dan Tinlo en nog altijd van goede kwaliteit. Veel klanten vragen er om. Ook verkrijgbaar in veel verschillende variaties en smaken.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:19

Verbazingwekkend ;). Haha, maar goed hoor!

Hier krijgen de honden voornamelijk KVV en BARF ik 2 dagen in de week (waarvan 1 dag vis). Een bewuste keuze, omdat ik zo geen rekening hoef te houden met percentages op de dagen dat ik BARF.

Van KVV krijgen ze hier Smuldier, alleen de complete versies. Ik vind het betaalbaar (€0,66 per 400gr.), en mijn honden doen het er goed op. Ik wil ze misschien gaan overzetten op Lotgering, maar dan moet ik eerst iemand gaan vinden die met mij mee wil bestellen...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 21:26

Kimmie: hahaha :D Bedankt voor je link, ik ga hem zo even door lezen! Heb nu inmiddels zoveel informatiebronnen nagespeurd dat de lettertjes een beetje draaien :+.
Ze hebben hier voorheen smuldier gehad voor het lekker, alleen gingen ze er gigantisch van aan de dunne.
Mijn Labrador krijgt momenteel prednison en tramadol. Ze is 3 dagen behoorlijk aan de diaree geweest en om haar darmen nu even rust te geven, staat ze voor 2 dagen op Duch. Werd geadviseerd door de dierenwinkel. Over 2 dagen krijgt ze dan Farmfood, want ik begreep dat dat een brok is wat je kan combineren met KVV?

Chubby; Ik ga ook jouw producten even bekijken. Had van naturis al wel de brok gezien, maar nog niet het KVV. Bedankt voor de tip!

@Marloes: Hahah :D
Hoezo wil je bij Lotgering iemand hebben om mee te bestellen? Doen hun niet in keine porties dan?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:31

Nikki__ schreef:
@Marloes: Hahah :D
Hoezo wil je bij Lotgering iemand hebben om mee te bestellen? Doen hun niet in keine porties dan?

Dat wel, maar de bezorgkosten zijn €9. Dus dan is het een stuk aantrekkelijker om samen te bestellen natuurlijk :).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:34

Ik ben ook sinds kort bezig met kvv. We hebben nu een paar dingen geprobeerd: carnibest, smuldier, noem maar op.
Opmdit moment heb ik natures menu liggen in een aantal smaken. Zelf vind ik het erg gemakkelijk, doordat het kleine brokjes zijn die je kan ontdooien. Zo zit ik nooit met halve worsten. Bovendien vind ik dat soort dingen prut om mee te nemen door het bloed wat er uitloopt...

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:36

Nikki__ schreef:
Ze hebben hier voorheen smuldier gehad voor het lekker, alleen gingen ze er gigantisch van aan de dunne.
Mijn Labrador krijgt momenteel prednison en tramadol. Ze is 3 dagen behoorlijk aan de diaree geweest en om haar darmen nu even rust te geven, staat ze voor 2 dagen op Duch. Werd geadviseerd door de dierenwinkel. Over 2 dagen krijgt ze dan Farmfood, want ik begreep dat dat een brok is wat je kan combineren met KVV?

Er zijn honden die inderdaad niet tegen smuldier kunnen. Maar als je het nog nooit als 'complete maaltijd' hebt gegeven kan je daar nog niet echt wat over zeggen. Voor de overgang zou je wat probiotica kunnen geven.

Farmfood kan samen met KVV omdat het een geperste brok is. Maar niet in 1 maaltijd geven. Waarom wil je er wel een brok bij blijven geven? :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:53

de kans is er zowiezo dat een hond flink aan de dunne gaat van vers,of dat nu smuldier is of wat een ander merk...

een brokkenhond is gewoon de bacterien van vlees niet gewend,brokken zijn dan ook zeer hoog verhit geweest en daardoor een soort van "steriel"

darmen van een hond die alleen maar brokken heeft gegeten kunnen dus van slag gaan van vers voeren,is helemaal niet erg,kan wel een weekje aanhouden maar als de darmen dan gewend zijn dan is de diarree ook over.

toen dakkas hier kwam is ie bijna 2 weken een soort gierwagen geweest zo vreselijk was ie aan de scheiterij,maar na die 2 weken was het over en hij kan echt alles eten wat los en vast zit..

en zelf pipje was met 8 weken oud echt een tijd aan de diarree door overschakeling naar vers..

het hoort er gewoon een beetje bij,het is niet dat dan het vlees "slecht"is,maar puur gewenning voor de darmen die nu "vuil" vlees moeten verwerken :)

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:55

Ik voer mijn hond ook al jaren naar tevredenheid KVV met af en toe wat BARF.

Ik voer verschillende merken door elkaar heen. Enerzijds om zo afwisseling te houden, anderzijds kan ik zo dure en goedkope merken door elkaar geven. Ik probeer wel altijd 5 diersoorten af te wisselen. Zo krijg je niet snel tekorten en houd je het voor de hond ook afwisselend. Die van mij lust helaas geen KVV met vis.
Wissel op dit moment de volgende merken af: Carnibest, Duck (bevat wel granen helaas, maar vind de hond heel lekker), Smuldier, Alaska, Haaks Barf, Darf (biologisch), Shaweca, Carnivoer.

In het begin wisselden we ook af met brok, maar daar ben ik toch heel snel vanaf gestapt. Hoe meer je over brok en KVV leest, hoe meer ik voorstander werd van KVV. Dus al heel snel gaven we alleen nog maar KVV. Ik kreeg van iemand een diepvriesje en daar past alles prima in. Ik bestel online bij een leverancier bij mij in de buurt en dan wordt het aan huis geleverd.

In ieder geval wens ik je hond een smakelijk eten :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:08

Ik voer hier KVV van lotgering, als snack krijgt hij er af en toe kippennekken/-ruggen, vis of paarden ribben bij.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:47

Ik heb hier meerdere soorten KVV gevoerd: Lotgering, Kivo, Lupa.
Voer momenteel Lupa, en ben daar wel tevreden over!
www.lupa-diervoeding.nl

En de ontlasting van de hond kan inderdaad even moeten wennen aan de kvv, daarom zeggen ze ook altijd dat je het wel een tijdje achter mekaar moet geven om een idee te krijgen.

Het verschil tussen sommige KVV merken is of er natuurlijk calcium (van gemalen botten) of kunstmatig calcium inzit. Vooral bij pups is het van belang een kvv te geven welke een natuurlijke calciumbron is.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust ;-)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:05

Ben zelf erg te spreken over Darf, complete voeding en biologisch.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 23:06

Bedankt voor alle leuke reacties!

Moet zeggen dat het tuig hier een behoorlijk sterke maag heeft :D Ik woon aan het water waar geregeld dode vissen en dode vogels liggen. Ze nemen daar geregeld een hapje van (en tot grote ongenoege rollen ze er ook in :+) waarna ze geen last hebben. Ze zijn dus kwa bacteriën wel wat gewend.
Sanne heeft vanavond haar Duck gehad, maar ze is niet aan de diarree.

Vind het nog lastig uitzoeken welk KVV ik moet proberen. Had gedacht dat dit makkelijker zou zijn dan een goede brok zoeken :D Maar dit is ook nog een heel wereldje aanzich.

Kimmie, ik heb op de KVV vergelijksite gekeken, maar heb even je hulp nodig. Als ik bijvoorbeeld bij Lupa kijk, zie ik dat er geen bot in de vlees compleet zit.
En hoe werkt dat 'compleet door'? Moet ik dan afwisselen oid?

Ook zoek ik eigenlijk een KVV waarin biologisch vlees verwerkt zit. Ga daar nog even naar zoeken :j .

Brokken wil ik in huis hebben voor het geval het een keer nodig is.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:09

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:20

Geen bot in Lupa vlees compleet? Zal Jolanda even mailen, want volgens mij klopt dat niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:30

nikki,als er ergens geen bot gebruikt is voor calcium,dan zit er een calcium supplement ( geen "natuurlijke" bron van calcium dus) doorheen,en daardoor is het dus gewoon compleet voer wat je voert.

en bandit heeft volgens mij biologisch voer,maar wel :$

http://www.banditvoeding.nl/diepvriesproducten.htm

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:39

Wij zijn sinds kort ook (voor de helft) overgegaan op KVV met onze 12 weken oude pup.
Ik had ook een heel topic opgestart over het hoe en wat, misschien vind je daar nog nuttige antwoorden tussen..? [BB] Vers Vlees

Edit: Marloes_ : Naar Den Haag is het zelfs 10 euro ;).
Ik heb je even een PB gestuurd, wij wonen ongeveer in dezelfde regio, je werk is hier nog geen 5 minuten vandaan :).

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 22:18

kimmie261 schreef:
nikki,als er ergens geen bot gebruikt is voor calcium,dan zit er een calcium supplement ( geen "natuurlijke" bron van calcium dus) doorheen,en daardoor is het dus gewoon compleet voer wat je voert.

Is dat dan wel net zo goed?

En even een vraagje. In de dierenwinkel adviseerde ze ons rond de 400 gram per dag te voeren. Het gaat om een labrador van 24 kilo. Nu krijg ik alleen het idee dat ze nog erg hongerig is. Dit kan echter ook een bijwerking van de prednison zijn.
Ik weet alleen niet of ze nu dan te weinig krijgt?
Bandit is inderdaad erg prijzig! Ik vind het ook fijn om iets te voeren wat gewoon in de winkel te verkrijgen is.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:12

Je mag uitgaan van een gemiddelde behoefte van 3% van het lichaamsgewicht. Voor een hond van 24 kg komt dat m.i. neer op zo'n 700 gram per dag. En vanaf daar voer je op het oog, want geen dier is hetzelfde...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:16

Grappig, wat ik altijd lees is het 2% v.h. lichaamsgewicht. Bij kleine hondjes, en pups meer. Dan kom je op 480gram, dus zou zelf kijken wat hij doet op 500gram. Wordt ie te dik minder voeren, wordt ie te schraal meer voeren.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:02

Nikki__ schreef:
kimmie261 schreef:

Is dat dan wel net zo goed?

ja ip is een "natuurlijke bron " van calcium beter,maar dat is voor degene die kvv wil voeren aan zichzelf of ze dat een issue vinden ja/nee,hier krijgen de honden gewoon ook kvv met calcium supplement en zien er prima uit,maar ze krijgen hier ook wel botten en kipkarkassen enz te eten waardoor ze ook een natuurlijke bron van bot binnen krijgen..

ik persoonlijk laat een kvv er niet om liggen omdat er geen natuurlijk calcium inzit,en een ander zou dat weer wel doen,feit is dat er hoe dan ook calcium in de kvv moet zitten,anders is het niet compleet...

en je moet bij vlees voeren echt heel erg naar de hond kijken,onze lab vroeger kreeg 500 gram per dag en kon je echt rollen ( die was echt veel en veel te dik),hier heb ik dezelfde rassen rondlopen waarvan er 1 leeft op 400 gram per dag en de ander onbeperkt krijgt...

dat ze hongeriger zijn kan wel kloppen,kvv verteerd veel sneller als brokken,dus de maag is sneller leeg en dus zal een hond mss meer honger aangeven.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:18

Ik persoonlijk voer liever een voeding van alleen natuurlijke bron (bot), dus geen supplement. Waarom iets 'namaken' wat van nature perfect past? Daarbij zou het zo zijn dat een overdaad aan calcium van een natuurlijke bron wordt afgescheiden door het lichaam, waar het supplement opgeslagen wordt en voor problemen zou kunnen zorgen.

Er is zelfs sprake van dat het 'nagemaakte' calcium in verband kan worden gebracht met skeletafwijkingen. Ik zou het risico niet willen nemen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:19

Ik geef elke ochtend kvv van smuldier.