puppy plast in de bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dors04

puppy plast in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 09:38

Ik heb sinds 2 weken een puppy die nu 10,5 week is. Ze doet het erg goed en we gaan 27 augustus op cursus. Nu heb ik een grote bench die eigenlijk te groot voor haar is, ik heb de helft afgezet omdat mij als tip werd gegeven bij haar slaapplek plast ze niet. Ik laat haar vaak uit na het eten en het slapen en mocht ze binnen iets willen doen zet ik haar op het balkon zodat ze weet dat dat buiten moet. Tot nu toe doet ze binnen weinig maar ze plast wel in de bench bijvoorbeeld snachts. Hebben jullie een tip? Groetjes michelle

Mi_Amore

Re: puppy plast in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:40

Hoi, waarom zit de pup juist in de bench? Misschien is het een plasje ten teken van verlatingsangst?

Hoe lang zit de pup 's nachts alleen en hoe veel tijd zit er tussen het laatste plasje 's avonds en het eerste plasje 's ochtends? Krijgt de pup veel drinken nog voor ze gaat slapen etc etc.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:41

je moet de pup er snachts natuurlijk wel een paar keer uit halem om een plas te kunnen doen,
dus gewoon om de paar uur even naar buiten :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:46

Op het moment dat je het niet kunt zien(op de dag kun je vaak goed zien aan je pup als hij/zij moet in de nacht uiteraard niet) zul je in het begin toch ongeveer om de 2 uur er even uit moeten om de pup te laten plassen, de tijd er tussen kun je bijv. elke dag een kwartier verschuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:49

Als de pup 's nachts in de bench plast, heeft ie óf te laat nog water/voer gekregen, waardoor de blaas nog vol zit. Of hij zit er al zo lang in dat hij het niet meer op kan houden.
Een puppy-blaas is maar heel klein.

Zet 's nachts gewoon even je wekker, en haal de pup er nog een keer uit om te plassen tussendoor.
Dan lost het vanzelf op. Na een aantal weken ontwikkeld de blaas zich zodat hij 's nachts wel zonder plasje tussendoor kan slapen.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:10

Vanaf 8 uur (afhankelijk van hoe laat de laatste plas voor dat jullie naar bed gaan) in de avond geen water meer geven en s'nachts minimaal 2 keer er uit om te laten plassen.
Dan is het hele probleem vaak opgelost.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:23

chipieke schreef:
Hoi, waarom zit de pup juist in de bench? Misschien is het een plasje ten teken van verlatingsangst?

Hoe lang zit de pup 's nachts alleen en hoe veel tijd zit er tussen het laatste plasje 's avonds en het eerste plasje 's ochtends? Krijgt de pup veel drinken nog voor ze gaat slapen etc etc.

Even een vraag hierover..Hoe moet je het anders doen?Ik heb ook een pup en ik zou het graag op een andere manier doen..

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:25

Bench in het begin naast je bed zetten....
Het is een hele stap als puppie bij moeders, broertjes en zusjes weg.
En dan helemaal alleen te slapen s'nachts.
Mocht het echt van verlating zijn dan kan je de bench naast je bed zetten totdat de pup wat zelfstandiger is.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:27

pleiada schreef:
chipieke schreef:

Even een vraag hierover..Hoe moet je het anders doen?Ik heb ook een pup en ik zou het graag op een andere manier doen..

ik heb mijn hondje toen ze kwam een mandje naast mijn bed gegeven met kranten er naast zodat als ze moest en ik net niet wakker was ze het op de krant deed. Werkte perfect nooit naast de krant. Mijn hondje slaapt gewoon boven het is tenslotte een roedeldier en ik ben zijn roedel MAAR als ze loops is heb ik liever niet dat ze op bed springt :+ en dan slaapt ze dus in de bench nog nooit een piep gegeven

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:34

Denk inderdaad dat ik de mand naast mijn bed neer ga zetten :)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:36

pleiada schreef:
Denk inderdaad dat ik de mand naast mijn bed neer ga zetten :)

en ongelukjes niet bestraffen echt ze worden zinnelijk ik dacht soms ook jeetje nog een plasje binnen ik negeerde haar dan en dat vond ze heeeeeeel erg. Na een tijdje kwam ze naar met toe rennen op de bank en sprong met haar voorpootjes tegen me aan dus ik denk wat wil je het duurde even voor het kwartje viel (gekeken of ze water en brokjes had, speelgoed gegooit) maar ze komt me dus echt roepen als ze moet plassen heel handig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:38

Onze eerste hond hebben wij in de bench op de slaapkamer gehad en 's nachts jankte ze wel als ze een plasje moest doen. De tweede hond hebben we gewoon met de bench in de woonkamer gehad maar daar lag dan de mand van onze andere hond naast.

Maar inderdaad 's avonds geen water meer geven en 's nachts er een 1 of 2 keer uit.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 10:47

Bedankt voor jullie reacties. De eerste week ging ik er in de nacht om 2 uur uit. Maar ze deed dan niks dus dat heb ik gelaten. Ze wordt om 22:30 voor het laatst uitgelaten en om 0600 weer. Ze gaat dan automatisch piepen en dan laat ik haar plassen. Ik heb de eerste 2 dagen een mandje gehad maar ze is erg aanhankelijk dus wilde bij me in bed. De bench zelf gaat wel goed ze raakt niet in paniek soms huilt ze even maar soms gaat ze ook gelijk slapen. Misschien is het een optie om hem inderdaad even in mijn slaapkamer te zetten. Ik neem haar overdag zoveel mogelijk mee overal heen boodschappen doen of naar de paarden. Zo niet dan doe ik haar ook in de bench. Ik heb nu haar mandje gewassen want die stonk naar urine. Nogmaals bedankt allemaal ik ga eens wat uitproberen en haar water staat er gewoon. Ik zal rond 21 hAar water weghalen om te kijken hoe dat gaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:51

Ik zou er voor de zekerheid toch nog zeker 1 a 2 keer per nacht uitgaan.
Van 22:30 tot en met 06:00 is wel heel lang voor zo'n puppy. Dan zou ik er bijvoorbeeld rond half 3 nog een keer uitgaan.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-07-11 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

trakehners

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:52

Misschien kan je de plaats in de bench iets groter maken. Op de helft dan een kussentje leggen en de op andere helft krantenpapier.
En verder inderdaad 's avonds geen water en eten meer, laat genoeg mee naar buiten gaan voor het laatste plasje en vroeg terug voor het eerste plasje zoals je nu doet. En verder heel belangrijk bij plasjes op het gewenste moment, goed belonen. Ongelukjes gewoon negeren.
Verder kan het ook interessant zijn om de pup te leren eens alleen te moeten zijn, niet steeds zo veel mogelijk meenemen dus.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 10:56

Oke dat is ook een goed idee daar kranten te leggen ga ik doen. Afgelopen nacht is ze ook gaan piepen en ttoen moest ze buiten gelijk poepen dus dat was erg goed van der!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:57

MiniBoots schreef:
Vanaf 8 uur (afhankelijk van hoe laat de laatste plas voor dat jullie naar bed gaan) in de avond geen water meer geven en s'nachts minimaal 2 keer er uit om te laten plassen.

Water moet altijd beschikbaar zijn.

@TS: Je moet er inderdaad wat vaker uit, je kunt van zo'n jonge pup nog niet verwachten dat hij het al zo lang kan ophouden. Plast hij overdag nog binnen?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:01

Wij lieten onze pup om ±23.30 uur uit en dan 's nachts rond 3 uur nog eens en 's morgens word 5.30/6.00 uur weer. Ze heeft ook een ruime bench en deze hebben wij niet afgezet, maar ze heeft nooit in haar bench geplast. :n Eerste week/weken lag ze ook bij ons op de slaapkamer.
Ze is nu bijna 11 weken en slaapt inmiddels beneden, met de bench open. Laatste rondje ergens tussen twaalf en half een en dan 's morgens rond half 7 weer. Dat gaat bijna altijd zonder ongelukjes +:)+
Ik haal het water niet weg, maar zorg wel dat het met mate gaat. In het begin dronk ze steeds de hele bak leeg en kwamen haar plasjes er ook als water weer uit. Ik zorg nu dat er steeds een klein laagje in zit, zodat ze niet in 1x zo veel kan drinken.
Ik besef me overigens wel dat wij geloof ik gewoon mazzel hebben dat we zo'n voorbeeldige pup hebben :o O:)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:02

Als ze de bench geen probleem vind en gewoon gaat slapen, dan hoef je haar echt niet mee te nemen naar de slaapkamer. Maar als je haar om half 11 voor het laatst uitlaat, moet je haar na 7 uur geen water meer geven. De puppyblaas is erg klein en moet gewoonweg getraind worden om de urine langer vast te kunnen houden. Inderdaad vind een pup het vervelend om zijn slaapplek vies te maken. Wat je zou kunnen doen is de ruimte bench iets groter maken zodat je naast het mandje een krant kan neerleggen, waar ze in geval van hoge nood haar behoefte op kwijt kan. Zodra je merkt dat ze bijna nooit meer wat op die krant doet, haal je hem er weer uit.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:08

Hhilde schreef:
MiniBoots schreef:

Water moet altijd beschikbaar zijn.

@TS: Je moet er inderdaad wat vaker uit, je kunt van zo'n jonge pup nog niet verwachten dat hij het al zo lang kan ophouden. Plast hij overdag nog binnen?

inderdaad, water moet er altijd staan, vind het ook een beetje een raar advies om s''vonds geen water meer te geven. :7

wat voor puppy (ras) is het?

maar een pup moet snacht's ook kunnen plassen,.
ik zou zeggen de bench op de slaapkamer zetten, en zodra je der hoort piepen naar buiten doen om te plassen.
en natuurlijk heel overdreven belonen :D

heel veel succes en vooral plezier met je pup

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:16

Tja, is maar wat je gewend bent.
Mijn honden zijn altijd met een week volledig zindelijk geweest.
Is puur om het makkelijker te maken om 2 uur voor het laatste plasje geen water meer te geven.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:44

amy_leftover schreef:
Wij lieten onze pup om ±23.30 uur uit en dan 's nachts rond 3 uur nog eens en 's morgens word 5.30/6.00 uur weer. Ze heeft ook een ruime bench en deze hebben wij niet afgezet, maar ze heeft nooit in haar bench geplast. :n Eerste week/weken lag ze ook bij ons op de slaapkamer.
Ze is nu bijna 11 weken en slaapt inmiddels beneden, met de bench open. Laatste rondje ergens tussen twaalf en half een en dan 's morgens rond half 7 weer. Dat gaat bijna altijd zonder ongelukjes +:)+
Ik haal het water niet weg, maar zorg wel dat het met mate gaat. In het begin dronk ze steeds de hele bak leeg en kwamen haar plasjes er ook als water weer uit. Ik zorg nu dat er steeds een klein laagje in zit, zodat ze niet in 1x zo veel kan drinken.
Ik besef me overigens wel dat wij geloof ik gewoon mazzel hebben dat we zo'n voorbeeldige pup hebben :o O:)

Hier precies hetzelfde.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:28

Als je pup geen moeite heeft met de bench, dan vraag ik me af of het wel nodig is dat de bench naar de slaapkamer gaat. Wij hebben sinds twee dagen onze pup van zeven weken. Hij gaat 's nachts in de hal in de bench en dat gaat goed. De eerste nacht heeft hij er 5,5 uur in gezeten en afgelopen nacht bijna 8,5 uur! Bench was beide keren schoon (ook wij hebben de bench tijdelijk kleiner gemaakt)! Wel letten wij er inderdaad op dat hij laat op de avond niet meer drinkt. In jouw geval zou ik er inderdaad 's nachts nog een keer extra uitgaan en dat afbouwen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:44

ik ben van mening dat je water ten alle tijden aan moet bieden.
de blaas van een pup is klein en de tijd die deze pup het op moet houden in de nacht is te lang.
kranten ernaast is ook een idee alleen waarom?
gewoon even een paar keer er uit om de pup uit te laten en lang genoeg zodat hij de tijd heeft om te plassen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:05

water niet beperkt aan gaan bieden omdat je vind dat je hond teveel drinkt. Geef dan een overschot aan water en loop een poos extra. Immers anders is er kans dat je te weinig water aan bied en de hond uit gaat drogen. Of de hond gaat zo'n opsessie krijgen voor water dat ze geen rem krijgt en als ze de kans krijgt haar hele leven liters water naar binnen blijft drinken en dan heb je een groot probleem.

Regelmatig hebben pups schijnbaar (heb het niet meegemaakt hier) de neiging om veel en veel t veel water te drinken. Leid ze dan af van de water bak met een leuk speeltje of kauwbotje maar ga echt niet beperken erin.

Verder zou ik ook niet in de bench kranten gaan leggen voor zindelijk maken. Zo leer je ze dat ze haar slaapplaats gerust mag bevuilen en dat wil je juist niet hebben.
Wil je ze niet in je kamer hebben? Doe dan je deur open laten en zet ze in de bench buiten je kamer maar wel zodat je zicht hebt of zij zicht heeft en je haar goed kan horen. Of als ze de bench goed accepteerd een babyfoon zetten zodat je het in je kamer hoort wat ze uit spookt.

Mijn hond was langzaam zindelijk (5 maanden leeftijd pas) en heb dit jaar al weer 2 puppen opgevangen voor NL asiel en dus ook NL puppen en de ene was al zindelijk (net 4 maanden) en de ander is in asiel opgegroeid en met 8 weken hier een week geweest. In die week 0x binnen wat gedaan. Dus al gewoon zindelijk echt heel apart!!!!