Kunnen perzen bij elkaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Kunnen perzen bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 20:39

Wij hebben een pers een ex kater, echt zo,n scheet.Hij is langharig,we hebben nog 2 poezen maar die zijn kort harig.Het kriebelt al een tijdje, een nieuwe pers er bij.Zag op de site van asiels.com een schattige lelijke pers, ik zeg lelijk omdat hun dat er bij hebben gezet.Maar dat lelijke maakt hem juist schattig.Maar kunnen perzen wel bij elkaar of maak ik nu een hele rare opmerking?

Maartenn

Re: Kunnen perzen bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:40

Ik vind het wel een rare opmerking.
Perzen zijn toch gewoon katten?
De meeste katten kunnen wel bij andere katten hoor.
Een enkeling houdt helemaal niet van andere katten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:34

Zeker kunnen ze gewoon bij elkaar heb je toevallig pers Liza zien staan??

Idd kunnen alle katten en alle rassen eigenlijk wel bij elkaar (de gangbare huiskatten rassen he) echter is het sterk afhankelijk van de onderlinge karakters hoe het voor de rest gaat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 21:44

Ik vraag dit omdat ik vroeger altijd hoorde dat het 1 lingen waren.En waar staat Liza?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:56

Het asiel waar de kat zit kan je prima wat over het karakter van deze kat vertellen ;) dan weet je gelijk of het een kat voor in een groep is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:11

http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=237494 jaren gewend geweest met meerdere andere katten samen te leven. Altijd zindelijk geweest en ook nu in het asiel goed zindelijk. Echter ze poepte de laatste tijd naast de bak bij de vorige eigenaar. In het asiel neit. Nu is het wel zo dat in het asiel meerdere bakken zijn voor poepen en plassen en er zijn katten die gewoon 2 bakken nodig hebben voor goed zindelijk zijn. Ze is echt leuk!! Maar ja je moet het aan durven he een wat oudere kat die toch zindelijkeheidsproblemen gehad heeft.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 12:24

Wat zijn de kosten tegenwoordig als je een kat/poes haalt bij een asiel?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 17:03

Ik ga morgen kijken,maar ik moet vrijdag, zaterdag en zondag heel veel werken.Normaal is vecht genoot thuis als ik er niet ben maar die gaat op vakantie.Dus dan haal ik hem maandag over een week op, dat zal toch geen probleem zijn? Ik heb een katten luikje, dus ik ga even kijken hoe ik dat ga doen, daarom wil ik hem ophalen als ik zeker weet dat ik thuis ben dan kan ik het luikje ook in de gaten houden.. Hij gaat wel naar buiten, maar niet meteen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:05

Dat ligt maar net aan de katten zelf, aan het karakter.

Nieuwe kat zeker 6 weken niet naar buiten laten, dan weten ze nog niet de weg terug te vinden en is hun nieuwe huis nog niet bevestigd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 17:06

Nieuwe katten blijven altijd een paar weken binnen en gaan naar buiten met een bandje om.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:08

Zolang je maar niet denkt dat dat met een week of twee, drie al goed gaat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 17:09

Nee altijd minimaal 6 of 7 weken voor dat hij de tuin in mag, en dan vaak eerst aan een tuigje, en dat een paar dagen lang tot ze zelf naar buiten willen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:55

kosten verschilt per asiel en vaak ook nog per leeftijds catergorie. Kittens bij ons 95 euro (1ste enting altijd gehad, 2de moet een maand later dus die soms ook al, plaatsten vanaf 10 weken, chip zit er in, registratie ook, ontwormen/onvlooien is gedaan en kuur mee en castraties/sterilisatie gratis bij onze dierenarts).
Volwassen kat 85 euro (ontwormd/ontvlooid, gevacineerd, gechip, chip registratie, castratie/sterilisatie gedaan) en boven 10 jaar idem volwassen kat alles gedaan maar dan 45 euro
Onze liza is inmiddels ook geplaatst!! Echt leuk!

maar het scheelt dus per asiel wat er wel/niet met de kat gedaan is en wat de kosten zijn. Zo ook op het gebied van reserveren van dieren hebben asielen eigen regels. Kan zijn dat voor het ene asiel een reservering helemaal niet erg is en dat een ander asiel niet aan reserveringen doet door slechte ervaringen of alleen als je van te voren alles betaald.

Buiten laten zou ik met een pers niet doen op niet afgesloten terrein. Als hij een beetje leuk van karakter is heb je kans dat mensen hem zo meenemen omdat hij zo leuk langharig is enz.
Hier in de omgeving al weer diverse langharige katten kwijt van mensen die ze op straat laten lopen.
Vind dat overigens enorm triest!!! dat mensen niet met hun handen van andermans dieren af kunnen blijven puur omdat je zo gratis aan zo'n dier kan komen of juist weer door kan verkopen voor veel geld.......

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 08:39

Wij hebben al een pers die komt gewoon buiten maar gaat niet ver, en iedereen kent hem.In het begin vond ik het ook maar niks, maar het gaat super.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 18:03

We zijn geweest om te kijken,helemaal verliefd op geworden.Hij nieste een paar keer de afgelopen dagen, dus morgen bij z,n laatste enting willen ze de dierenarts laten controleren op nies ziekte.Een pers niest wel vaker dat wisten hun ook, als hij morgen gezond verklaard wordt halen we hem meteen op.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:14

Ik heb officieel 2 perzen, maar beide zijn eenlingen, dus kunnen/willen niet met andere katten. Dus woont er eentje bij mijn ouders en eentje bij mij.
Bedenk je wel dat je nu twee keer zoveel tijd kwijt gaan zijn aan onderhoud; twee perzen kammen en borstelen, twee perzen misschien wel in bad doen, twee paar perzen oogjes schoonhouden en twee perzen die hun eigen lange haren soms onderpoepen dus. :Y)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 20:55

De pers die we al hebben komt dagelijks buiten maar gaat zelden in bad, alleen als het nodig is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:18

Mijn langhaar gaat ook niet in bad hoor en ehb ze nu al 8 maanden en ze komt ook dagelijks buiten (maar wel in afgeschermde tuin)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:22

Daarom schrijf ik ook 'misschien wel in bad', lang niet iedere Pers gaat in bad, dat weet ik ook. Die andere Pers wilde je toen scheren omdat het haar op zijn buik zo in de knoop zat, toch? Mede daarom wijs ik je erop dat het met 2 Perzen dus ook 2 keer zoveel tijd gaat kosten om ze te onderhouden. En helaas is de ene Pers daarin ook niet gelijk aan de andere. Mijn ene Pers kan je met gemak eens in de 3 dagen kammen/borstelen, de andere moet echt dagelijks om hem klitvrij te houden (en mijn huis nog een beetje toonbaar). :\ Nummer 2 kost minstens 2 keer zoveel tijd in onderhoud als nummer 1...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 21:25

Klopt het kost tijd, de pers die wel hebben is al een tijd uit de klit, en wordt regekamtig goed gekamd.Ik zit weer goed in mijn vel, dus ik heb ook weer de fut goed zijn vacht te verzorgen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:30

Dat is mooi. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 21:33

Dat is zeker fijn, de kinderen doen het toch maar half dus daar vraag ik het niet aan. Ik doe het gewoon weer zelf.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:38

Ach, ik heb hier een man die het, zeker in mijn ogen, niet goed genoeg doet, dus ik ben hier ook de pineut wat betreft onderhoud. Maar eerlijk is eerlijk, hij doet meestal de kattenbak. ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:49

Heb net een grote krab paal besteld, en maandag komt de nieuwe kostganger. *\o/*

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 16:28

Het gaat heel erg goed en Figaro komt steeds flemen, onze pers vind hem eng (haha).De hond denkt dat het de pers is die er al was.