Ik zal je zo verschrikkelijk gaan missen!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MontyRulezz

Ik zal je zo verschrikkelijk gaan missen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 20:50

Dik 11 jaar geleden kreeg ik van mijn toenmalig vriendje een heel lief valentijnscadeautje, een piepkleine witt puppie, die precies op de palm van mijn hand pastte. Het was een superklein lief schatje die ik Monty noemde. Het is een kruising Maltezer x Bichon Frisé. Monty was nog heel jong toen hij bij mij kwam, pas 5 weken en hij zag mij als zijn mamma. Overal waar ik naartoe ging daar ging hij ook naartoe. Als ik in bad lig, ligt hij erlangs. Als ik naar de wc ga ligt hij op mijn voeten, hij heeft zijn eigen plaatsje naast mijn bed. het is altijd een heel levendig en nogal stoer hondje geweest en is heel gehecht aan mij net zoals ik aan hem.

Vanaf dat ik Monty had is hij overal met mij mee naartoe gegaan. Hij heeft een eigen plekje in de auto op de passagiersstoel. Dat is zijn plaats en hij gaat graag overal mee naartoe. De raam op een kiertje of als het warm is helemaal open en hij lekker met zijn gezicht naar buiten. Als puppie zijnde al ging hij mee naar de paarden, mee bij mensen op bezoek, wandelen in het bos. Hij werd echt mijn maatje.

Met mijn toenmalig vriendje ging het na een half jaar uit en vanaf die tijd heb ik alleen gewoond. Al die tijd heb ik lief en leed gedeeld met mijn maatje. Hij heeft vanaf dat hij klein was oppasmoeders gehad omdat ik hem niet alleen thuis wilde laten als ik moest werken. Zodra ik klaar was ging ik hem ophalen en ging hij mee naar de paarden. We zijn letterlijk onafscheidelijk.

Hij zorgt ervoor dat ik me niet alleen voel als ik thuis ben. Altijd ligt hij lekker bij me. Hij is voor mij het kind wat ik nooit gekregen heb. Ook al kan hij af en toe zwaar irritant zijn met zijn laat-me-niet-alleen gedrag, ik hou zo veel van hem omdat hij ook zo lief is. Dank zij hem heb ik me nooit eenzaam gevoeld en we hebben een hele hechte band met elkaar.

Monty was een tijdje al niet helemaal lekker dus ben ik met hem naar de dierenarts gegaan. Het enige wat hij kon vinden was een lichte slijtage in zijn heup. Langzaam langzaam knapte hij weer op en werd hij weer de oude Monty. Tot vorige week. Toen wilde hij op een stoel springen wat niet helemaal goed ging en daarna liep hij eerst stijf. Toen die stijvigheid overging in op 3 poten lopen vertrouwde ik het niet meer.

Dus ik ben vandaag met hem terug gegaan naar de dierenarts en mijn grootste nachtmerrie is uitgekomen. Na een foto gemaakt te hebben blijkt dat Monty een hele agressieve tumor in zijn buik heeft. Die heeft zijn lever en milt aangepast en duwt de andere organen helemaal weg. De tumor is ter grootte van een forse tennisbal. Ik vind het verschrikkelijk!! Mijn maatje blijkt gewoon ongeneeslijk ziek te zijn |( ! Er is helemaal niks meer aan te doen. Niet meer te opereren .... niks, ik ben er helemaal kapot van.

Dan denk je dat hij een of ander ouderdomskwaaltje heeft waar hij tabletten voor krijgt zodat hij nog een aantal jaartjes mee kan en dan krijg je dit te horen. Ik kan het gewoon nog niet bevatten, mijn maatje, mijn alles zal er heel snel niet meer zijn. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het zal zijn als hij er niet meer is. Ik heb gewoon zo'n radeloos gevoel van binnen.... dit wil ik niet. Ik wil hem niet verliezen, ik kan hem gewoon niet missen... |( .

Ik heb hem vanmiddag opgehaald om op een goede manier afscheid te kunnen nemen. Meer kan ik niet doen. Hij ligt hier heel rustig naast me op de bank en kijkt me aan zo van dat het goed is geweest. Ik heb echt het gevoel dat hij weet dat het einde nadert. Ik voel me zo onnoemelijk verdrietig..... ik weet echt niet wat ik zonder hem moet.... het doet zo ongeloofelijk veel pijn.

Ik heb altijd gezegd dat ik Monty nooit zolang zal laten lopen tot hij het zelf opgeeft als hij pijn heeft. Volgens de dierenarts heeft hij nu veel pijn. Ik heb pijnstillers mee gekregen voor 6 dagen, maar hij heeft moeite met lopen, hij eet niet meer, hij ligt nog alleen maar. Voor mij is dat het teken dat het genoeg is. Ik heb besloten dat ik morgen al bel om hem hier thuis bij mij op de bank in te laten slapen . Ik ga niet meer wachten, dat heeft mijn maatje niet verdiend.

Monty, ik zal je zo ongeloofelijk verschrikkelijk veel gaan missen! Je bent mijn maatje, mijn kereltje, mijn poepie.
Nu is het tijd om je te laten gaan, ik hou teveel van je om je zo nog langer door te laten gaan. We hebben zo'n geweldige goede tijd gehad samen, ik zal je nooit vergeten. Je blijft voor altijd in mijn hart.

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/685/monty017.jpg/]Afbeelding

natascha44

Re: Ik zal je zo verschrikkelijk gaan missen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:52

Heel veel sterkte gewenst meid...
maar genoeg is genoeg!! respect voor je beslissing!

NimueBuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:56

Poeh de tranen staan in mijn ogen. Ik heb zelf ook zo'n maatje al vanaf pup en hij wordt woensdag vier jaar.
Ook hij is onafscheidelijk van mij en het is een soort van kindje van me.
Ik kan me je verdriet en alles heel goed voorstellen.
Heel veel sterkte toegewenst, het is voor hem misschien wel het beste zo.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:00

Wat een mooie foto van Monty zeg!

Heel veel sterkte met het afscheid nemen en ik wens je alle kracht toe!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:00

jeetje joh wat vreselijk voor je maar heel veel sterkte bij deze beslissing

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:02

Ach jeetje wat vreselijk triest.. Heel veel sterkte.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:03

Heel veel sterkte!! Voor Monty neem je de beste beslissing.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:03

wauw heel mooi verhaal
en Monty heeft zo te lezen een heel mooi leven gehad
veel respect voor je beslissing
en heeel veel sterkte morgen!

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:07

Heel veel sterkte morgen...
Hij heeft absoluut een mooi levenmet jou gehad.
Laatst bijgewerkt door Digi op 25-07-11 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:07

;( wat doet dat afscheid nemen toch altijd pijn...

heel veel sterkte vanavond en morgen,knuffel hem nog maar lekker veel en weet dat hij voor altijd bij je is,hij heeft een eeuwige pootafdruk in je hart achter gelaten..

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:08

Wat vreselijk dat je op deze manier je maatje moet verliezen :(:)
Heel veel sterkte morgen en voor de tijd daarna.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:10

Sterkte morgen, een moedig belsuit van je!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 21:12

Dank jullie allemaal voor de lieve woorden.
Ik voel me zo treurig en verdrietig, ik had gewoon nooit verwacht dat hij zo snel al zou moeten gaan. Ik heb altijd geroepen dat Monty minstens 15 zou worden, hij is nooit ziek geweest, heeft het altijd heel goed gehad en dan krijg je ineens deze diagnose. Hij is de laatste 11 jaar altijd bij mijn zijde geweest en nu moet ik hem laten gaan. Dat is zo verschrikkelijk moeilijk!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:14

Heel veel sterkte :(:)

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:17

Bah! ;(
Heb er helemaal kippevel van...
Ik wil je heel erg veel sterkte wensen en ook laten weten dat je een hele dappere maar mooie beslissing maakt.
Of het nou morgen of over 6 dagen gebeurd het blijft een even verdrietige keuze.
:(:)

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:18

Heel veel sterkte de aankomende tijd. Kan me voorstellen dat je hem heel erg gaat missen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:19

Heel erg veel sterkte en inderdaad erg moedig dat je hem laat gaan. :(:)

Ik weet hoe moeilijk dat is.

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:29

Ik wou zeggen ,,sterkte met je verlies,, of iets dat daarop lijkt, maar bedacht me zo; é, alleen zijn lichaam is vergaan... Want als je het écht wilt, zal hij altijd bij je zijn... Want dood zijn is pas, wanneer je 'm vergeet... :(:)

Sterkte Y;(

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:32

Heel veel sterkte!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:52

Zo een diagnose is natuurlijk eenn mokerslag. Bedenk dat je hem lijden bespaart door hem morgen over de regenboogbrug te laten gaan.
Zijn tijd hier is op, maar hij zal voort leven in je herinnering.

Heel veel sterkte!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:57

Heel veel sterkte.. Wat een vreselijke beslissing maar wel de enige eerlijke.. Wat een moeilijke tijd voor je. :(:)

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:06

Heel veel sterkte, vreselijk om je maatje te moeten laten gaan!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:13

Y;( :(:)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:16

Heel veel sterkte vanmiddag. Je hebt hebt hem een heel mooi leven gegeven. :(:) Y;(

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:17

Vreselijk..heel veel sterkte. Hij heeft een prachtleven gehad bij jou, omringd door liefde.