Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kimmie261 schreef:en wat zijn de potentieel gevaarlijke honden dan in jou ogen??
je hebt nl procentueel gezien meer kans om door een tekkel gebeten te worden als door een pitbull...
Dinges11 schreef:mijn potentieel gevaarlijke hond aan een riem houden is geen probleem maar de baasjes die hun brave fikke gewoon op elke aangelijnde hond laten afstormen das een groter probleem. Vooral als ze roepen "Hij doet niks hoor".
[/quote]Citaat:In ieder geval altijd aangelijnd.
Bepaalde rassen (hondagressieve rassen) zouden verplicht altijd aangelijnd moeten zijn.
En ook niet aangelijnd in een losloopgebied gaan lopen.
Dan verwachten ze dat alle honden die los lopen, dat de eigenaren hun honden terug roepen zodat er niks kan gebeuren. Dat is de omgekeerde wereld.
Gemuilkorfde honden ook altijd aangelijnd.
Hier is namelijk in de buurt een gemuilkorfde hond (omdat ie echt aanvalt), maar die loopt wel los.
De eigenaren vinden dat het kan, omdat hij niet kan bijten met muilkorf.

Blue_Eyes schreef:kimmie261 schreef:en wat zijn de potentieel gevaarlijke honden dan in jou ogen??
Ik vermoed zo dat papagroom doelt op honden die eerder hond- of mensagressief gedrag hebben vertoond
Dinges11 schreef:mijn potentieel gevaarlijke hond aan een riem houden is geen probleem maar de baasjes die hun brave fikke gewoon op elke aangelijnde hond laten afstormen das een groter probleem. Vooral als ze roepen "Hij doet niks hoor".

Thats_Me schreef:mika11 schreef:In ieder geval altijd aangelijnd.
Bepaalde rassen (hondagressieve rassen) zouden verplicht altijd aangelijnd moeten zijn.
En ook niet aangelijnd in een losloopgebied gaan lopen.
Dan verwachten ze dat alle honden die los lopen, dat de eigenaren hun honden terug roepen zodat er niks kan gebeuren. Dat is de omgekeerde wereld.
Gemuilkorfde honden ook altijd aangelijnd.
Hier is namelijk in de buurt een gemuilkorfde hond (omdat ie echt aanvalt), maar die loopt wel los.
De eigenaren vinden dat het kan, omdat hij niet kan bijten met muilkorf.
Niets omgekeerde wereld. In een losloop gebied hoor je, je hond onder appél te hebben staan. Heb je dat niet dan heb je hem aan de lijn en je hoort gewoon je hond bij je te roepen als je een hond gaat passeren die aan de riem zit. Niets meer dan gewoon fatsoen!
X_Linz_X schreef:Dinges11 schreef:mijn potentieel gevaarlijke hond aan een riem houden is geen probleem maar de baasjes die hun brave fikke gewoon op elke aangelijnde hond laten afstormen das een groter probleem. Vooral als ze roepen "Hij doet niks hoor".
klinkt bekend.
"euhh, die van mij wel!"
kimmie261 schreef:en wat zijn de potentieel gevaarlijke honden dan in jou ogen??
papagroom schreef:Blue_Eyes schreef:
Ik vermoed zo dat papagroom doelt op honden die eerder hond- of mensagressief gedrag hebben vertoond
Dat noem ik een gevaarlijke hond.....een potentieel gevaarlijke hond is een hond die door een leekniet hanteerbaar is.