Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

geen idee
tinkergirl89 schreef:opzich niet zo'n problemen mee...
... voor de beginnende hondeneigenaar natuurlijk super! meteen doen!
Maar inderdaad als je al je hele leven honden hebt, dan lijkt het mij een beetje overbodig...
en hoe zit het dan bij fokkers, die voor nieuw bloed een nieuwe hond aanschaffen?
of gedragsdeskundige (voor honden dan uiteraard)? Dierenartsen? Paraveterinairen?
imo zou ik er wel een strengere hand op leggen, maar verplichten gaat mij wat ver...
hoe je dat zou kunnen realiseren?
geen idee
Lowara schreef:absoluut geen behoefte aan
hier hebben we al zo'n 25 jaar honden en hebben toendertijd 2X een puppy cursus gevolgd.
de kennis en ervaring is er echt wel om de honden zelf op te voeden.
weet 100% zeker dat als zo'n cursus verplicht zou worden, er hier geen meerwaarde aan zit, maar juist ergernissen dat je avond aan avond ( meestal in de kou hier) allerlei kunstjes aan je hond staat te leren die je zelf prima thuis kan aanleren.
(niet dat onze honden niet luisteren, maar bepaalde dingen laat je toch meer versloffen dan toen we nog op training zaten)
Zij is toen cursussen gaan geven (eigenlijk voor de mensen die bij haar een hond/pup hadden gekocht, maar op een gegeven moment kwamen ze overal vandaan
) en de mensen waren er echt heel enthousiast over! Sommige rassen hebben toch net een wat andere gebruiksaanwijzing dan andere...
Zou het heel erg goed vinden wanneer de 'do's en don'ts' op een cursus aan bod zouden komen.