guppen in bak?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Atmayjoti

guppen in bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 17:07

kunnen guppen in een bak gehouden worden of moeten ze perse in een aquarium?

alvast bedankt

Atmayjoti

Re: guppen in bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 17:23

niemand?

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:43

Wat voor bak? Een filtertje moet er minimaal in kunnen en eigenlijk ook een verwarmingselementje, alhoewel er mensen zijn die guppen onverwarmd houden, maar dat komt de kleur niet te goede.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:51

Mijn dochter kwam vorige dierendag met vier guppen thuis van school. Ik had net het aquarium de deur uit want ik vond het zoveel werk. Heb ze toen in een grote bloemenvaas gedaan. Laatst waren de vriendinnetjes hier waar ze die guppen van gekregen had en die zeiden dat die van ons het mooiste waren en vonden het knap dat ze allemaal nog leefden :D . Dus een luxe aquarium hoef je er echt niet voor aan te schaffen.....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:16

Guppen hebben toch echt een aquarium van minstens 60 cm nodig met verwarming en een filter inderdaad :j

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:30

Welnee. Je kunt slim zijn en de kom op een reltief warme plek zetten. Bij wat warmer water zijn deze visjes actiever dan bij koud water. Die van ons doen het prima zonder filters en verwarming, ze krijgen uiteraard wel regelmatig een schone vaas....

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:31

Je moet niet te vaak schoon maken, dat is juist niet zo goed. ;)

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:56

Regelmatig is "op het oog". Dus wanneer de algengroei uit de hand dreigd te lopen, de ene keer met twee weken maar ook wel eens met vier. Hangt er ook vanaf hoevvel zonlicht de vaas krijgt. Ik doe er dan wel altijd wat Aquasafe bij voor het waterklimaat.....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:04

Door al 't water in 1 keer te vervangen, haal je ook heel de bacteriecultuur weg. Aquasafe of niet, heel vers water is een ontzettende klap voor je visjes.
Ook al zijn 't misschien "maar" guppen, ze hebben echt een aquarium nodig met verwarming en filter.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:06

BKS schreef:
Mijn dochter kwam vorige dierendag met vier guppen thuis van school. Ik had net het aquarium de deur uit want ik vond het zoveel werk. Heb ze toen in een grote bloemenvaas gedaan. Laatst waren de vriendinnetjes hier waar ze die guppen van gekregen had en die zeiden dat die van ons het mooiste waren en vonden het knap dat ze allemaal nog leefden :D . Dus een luxe aquarium hoef je er echt niet voor aan te schaffen.....

Ja, en een hond kun je zijn leven lang in een bench houden en vegetarisch voer geven... tuurlijk kan het, of je het moet willen is de volgende vraag.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:06

Vjestagirl schreef:
BKS schreef:

Ja, en een hond kun je zijn leven lang in een bench houden en vegetarisch voer geven... tuurlijk kan het, of je het moet willen is de volgende vraag.

Amen. _/-\o_

Het feit dat vissen niet gaan jammeren als ze zich niet lekker voelen wil niet zeggen dat alles prima in orde is.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:29

BKS schreef:
Welnee. Je kunt slim zijn en de kom op een reltief warme plek zetten. Bij wat warmer water zijn deze visjes actiever dan bij koud water. Die van ons doen het prima zonder filters en verwarming, ze krijgen uiteraard wel regelmatig een schone vaas....

Je moet je niet in een kom doen :n
http://www.aquaforum.nl/ubb/artikelinri ... 0kom&pag=1

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:06

Dus mooie levendige visjes met mooie kleuren met schoon water, inclusief planten en een "speelhuis" kan echt niet? Alleen omdat het toevallig een groot uitgevallen vaas is i.p.v een aquarium en er geen kachel inzit?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:45

BKS schreef:
Dus mooie levendige visjes met mooie kleuren met schoon water, inclusief planten en een "speelhuis" kan echt niet? Alleen omdat het toevallig een groot uitgevallen vaas is i.p.v een aquarium en er geen kachel inzit?

Nee. Idd. Jij snapt het. Deze visjes hebben filtering nodig. Het verschonen van een aquarium zoals het vaak gebeurd (water eruit, flink schoonschrobben, nieuw water erin, vissen er weer in) is een aanslag op een vis. Daarnaast hebben ze gewoon warm water nodig, en een bepaalde hoeveelheid ruimte om te bewegen.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:47

En wat dacht je van de groei van 'gezonde' bacterien? Die zorgen onder meer voor het filteren van water van schadelijke stoffen.
Die bacterien leven oa in de filter.

Als jij elke keer die vaas leeggooit, boent, en de vissen en weer ingooit is het alles behalve natuurlijk water.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:49

En wat dacht je van de ronde kanten, die vis word gek in een kom, vaas.. Je wilt toch ook niet dag en nacht in een glazen bol leven? Dan heb je liever een vierkanten kamer :j

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:49

En wie zegt dat ik iedere keer de hele vaas uitschrob? Er ligt een laag grind op de bodem ( natuurlijke filtering jawel :D) En die laat ik bij het verschonen zoveel mogelijk ongemoeid. Verder ga ik hier nu ook niet meer over discusieren hoor, mijn oog verteld dat deze visjes het prima doen en dat is voor mij genoeg.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:59

Prima, als jij denkt dat dat goed is, dan moet je het vooral zo doen. Pech voor je visjes :).

Overigens wil ik er wel op wijzen dat jij zelf het topic weer omhoog haalde, dus nu zeggen dat je niet meer discussiert is n beetje raar.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:20

Wat een kortzichtigheid. BKS ik vindt echt dat je het advies van de andere heel erg teniet doet. Guppen horen niet in een vaas of kom. Die behoren echt in een verwarmd aquarium met een filter. Omdat jouw visjes het toevallig goed doen wil niet zeggen dat dit een goede manier is om guppen zo te houden. Ik vind het in en in triest hoe jij hier mee om gaat. Het zijn maar vissen????? Walgelijk!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:26

Ik heb als jong kind ook gupjes in een kom gehad. Leek inderdaad prima te gaan. Tot ze in een aquarium gingen, toen kwamen er opeens baby's, en waren ze veel actiever.

Beetje zelfde idee als een paard in een hokje van drie bij drie op kaal beton bij -20, of in een weiland waar hij grasjes kan zoeken bij een graad of tien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:30

ik had een grote ''bak'' (vierkant) zonder filtering en verwarming, die kregen ook kleintjes!
en deden het príma!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:08

Ik blijf het toch grappig vinden dat mensen aan een vis kunnen zien hoe deze zich voelt.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:44

_Tara_ schreef:
Ik blijf het toch grappig vinden dat mensen aan een vis kunnen zien hoe deze zich voelt.

Dit snap ik niet helemaal, je kunt toch ook aan je paard zien hoe die zich voelt? En die kan net zo min praten als een vis maar heeft wel zo z'n lichaamstaal en uiterlijk, ook net als een vis.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:45

_Tara_ schreef:

_/-\o_

net als met goudvissen in een klein bakje, hij zwemt vrolijk rond hoor. Yeah right, beestje van binnen helemaal vergroeit :roll:

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:51

Dus als je een vis bijna dood ziet gaan is het voor jullie pas duidelijk dat er iets mis is?
Je snapt toch ook wel dat een vis in een vaas/bakje/kom niet gezond kan leven?

Jij bent de eigenaar van dat 'dier' (ookal is het 'maar' een vis) en bent dus verantwoordelijk voor zijn gezondheid.