Sinds april dit jaar hebben wij een hond erbij (Heidewachtel x Labrador) een reu van nu 9,5 maand.
Vanaf het begin heeft hij dunne ontlasting en laat hij scheten (de hele dag door). In de eerste instantie dachten we dat
het door zijn voer kwam (hij kreeg Pedigree) en zijn we overgestapt op vers vlees van Smuldier. Hierdoor werd het nog erger en scheet hij op een dag wel 15x, om over de scheten nog maar te zwijgen.
Onze andere 2 honden krijgen beide Biofood en 2x per week een pensdag. (Lab en een Boxer) Deze honden hebben mooie stevige ontlasting en laten af en toe een poepje...
Sam (de hond in kwestie) krijgt nu Farmfood en ook 2x per week een pensdag maar nog is het scheten laten niet minder geworden. De ontlasting is de ene dag beter dan de andere dag.
Maar nu het "grote probleem" hij vreet om de haverklap zijn eigen drollen op....
De drollen van de andere honden laat hij liggen maar drollen van vreemde honden vind hij des te beter om op te eten.Buiten het feit dat ik het te smerig vind, vind ik het ook niet echt gezond.... Ik weet niet wat voor ziektes er in de drollen van die vreemde honden zitten.
Ook is het net een koe tijdens het uitlaten, (een stront etende koe
) Om de haverklap staat ie te grazen.Sam is netjes ontwormt en is ook binnenstebuiten gekeerd door de dierenarts inc bloed en ontlasting nakijken.
Hij glimt als een spiegeltje en is ook helemaal gezond, speelt en eet goed, slaapt ook af en toe
De dierenarts weet ook niet waardoor het komt en zegt dat het wel over gaat. Nu heb ik daar een beetje een hard hoofd in.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij (ons) een advies geven want de stank in huis is gewoon niet te harden (nu valt het mee, maar met slecht weer hebben we de deuren dicht en dan is het gewoon niet leuk meer
)Bedankt voor het lezen....
Kan het ook met harde eierkoeken? Die hebben we nog liggen
Is die van ons verzot op, gras en blaadjes ed ook. Heel irritant!