Per ongeluk bij een broodfokker binnen gestapt afschuwelijk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Per ongeluk bij een broodfokker binnen gestapt afschuwelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 10:29

We reden een beetje verkeert en kwamen bij een adress waar ook koeien en paarden stonden dus ik dacht nou dit moet het zijn!

Ik het erf op stappen komen er al veel blaffende honden met een niet zo goed uitziende vacht op mij af
ik dacht ach zo zijn boeren altijd een beetje die wassen en kammen hun honden natuurlijk niet elke week :z

Op een gegeven moment zijn we zo ver het erf op gelopen en ik zie niemand maar we hoorden alleen geblaf van heel veel hondjes..
Blijkt dat het uit een soort schuurtje komt... Dus ik loop er naar binnen en wat ik toen zag was eigelijk een en al horror!

Heel veel hondjes in kooien ;(
veel hondjes in plastic bakken ;(
Veel rasjes / vuilnisbakjes door elkaar ;(
Hondjes met lang haar hadden klikken die als dreads vast zaten aan hun vacht ... ;(

En buiten lag er puppyhaar verspeid en er lag een dode pup op een ton ;(

Ik heb nog nooit zo iets erg in mn leven gezien het heeft me veel bezig gehouden de laatste week en ik had er vanacht ook weer een nachtmerrie over ..... Een van die pupjes keek mij zo lief aan he die zit nog steeds in mijn gedachte ..

Toen kwam er een man op mij af en die vroeg hallo moeten jullie iemand hebben? Ik zo ja ........... O die wonen hiernaast
dus wij maar snel weggegaan van die vreselijke plek... Bleek dat de dierenbescherming daar ook wellis is geweest maar dat ze vonden dat de dieren er redelijk uitzagen :(

Toverbal

Re: Per ongeluk bij een broodfokker binnen gestapt afschuwelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:33

Jeetje wat een toestand, als ik jouw was zal ik gewoon nog een keer bellen met de DB.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:40

Dan schrik je inderdaad flink. Ik zou er toch weer melding van maken bij de dierenbescherming. Wie weet vinden ze nu ook dat de situatie verslechtert is.. Arme dieren.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:44

Ik zou nogmaals melding maken bij de dierenbescherming!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:03

Nogmaals melden! Gaat zeker niet lukken om er nog eens te komen voor foto's?
Misschien Stegeman er op attenderen :)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:05

misschien een stichting bellen die zich daar mee bezig houd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:05

Misschien nog maar een keer een meldig maken, of het moet niet zo erg zijn...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:09

jammer dat je er niks van tegen die man hebt gezegd. Zou er echt werk van maken bij DB

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:10

Als de honden inderdaad in bakken zitten kan je een melding maken bij de aid. Dat voldoet namelijk niet aan het honden- en kattenbesluit.

n=het aantal honden (minimaal 2, anders gelden andere maten, maar groter)
(tot 30 cm een hokbreedte van minimaal 1m en een oppervlakte van 1*(n+1) m2. Dus minimaal 3m2
van 30-50cm een hokbreedte van 1.2m en 1.2*(n+1) m2. Dus minimaal 3.6m2.
Vanaf 50cm een hokbreedte van 1.2m en 1.5*(n+1) m2. Dus minimaal 4.5m2.

En dan zijn er nog eisen van dagelijks minimaal 2 uur op de speelweide indien het geen permanente toegang heeft tot een buitenverblijf.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:19

Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming bellen 0900-2021210

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:21

Terug gaan, foto's maken.
Leken het enge mensen??

Dierenbescherming bellen, echt sowieso melding maken!!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:25

Ik zou direct een melding hiervan maken!

Schoenveter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:27

En, al een melding gemaakt hiervan?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:29

Terug gaan en foto's maken lijkt me niet zo'n goed plan. Krijg je alleen maar problemen van. Ik zou jezelf er buiten houden en een melding bij de DB maken.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:38

Afgrijselijk zulke dingen ik geloof ik had alle hokjes bakken kooien opengezet, zoiets daar flip ik van uit

idd nog eens een melding van maken

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:46

Ik denk melding maken bij de dierenbescherming.
Verschrikkelijk zoiets :n dat soort ''fokkers'' moeten ze zelf in een hokje gooien.

Heb je zelf trouwens honden?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:48

melden bij de DB.
vind het wel brutaal !
per ongeluk is het niet..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:12

Waarom zou het brutaal zijn? Ik was verkeert gereden en dacht in eerste instantie dat ik goed zat !
De schuur was zoietzo open zat niet op slot of iets dus ik heb gewoon een kijkje naar binnen genomen
Ik dacht zelf toen ik de hondjes hoorden dat het meschien gewoon boerderij nestjes waren.. en daar kwam bij dat ik niet voor een pup kwam hoe bedoel je per ongeluk is het niet... Denk trouwes dat iedereen wel zou gaan kijken als ze puppies hoorden ..

Ik wil er zeker weten wat mee gaan want het blijft me echt een beetje achtervolgen maar ik heb gehoord dat de dierenbescherming er al meerdere keren is geweest en niets heeft gedaan! Het was trouwens in belgie Arendonk .

Kga de dierenbescherming maar een mail sturen :j Fotos maken kwam echt niet in me op ik was zo geschokt
je ziet wellis dingen op tv maar als je er dan ineens in staat voel jeje echt overweldigt ;(

leslie90 Ja ik heb zelf een hond dus weet in princiepe wel hoe je een hond moet houden en hoe het er bij normale fokker er aan toe gaat..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:18

Mizora schreef:
Als de honden inderdaad in bakken zitten kan je een melding maken bij de aid. Dat voldoet namelijk niet aan het honden- en kattenbesluit.

n=het aantal honden (minimaal 2, anders gelden andere maten, maar groter)
(tot 30 cm een hokbreedte van minimaal 1m en een oppervlakte van 1*(n+1) m2. Dus minimaal 3m2
van 30-50cm een hokbreedte van 1.2m en 1.2*(n+1) m2. Dus minimaal 3.6m2.
Vanaf 50cm een hokbreedte van 1.2m en 1.5*(n+1) m2. Dus minimaal 4.5m2.

En dan zijn er nog eisen van dagelijks minimaal 2 uur op de speelweide indien het geen permanente toegang heeft tot een buitenverblijf.

Hai
kwa maten die jij hier opnoemt zaten ze volgesmij wel aan. maar dan met 10 in zoon hok dus das in mijn teveel
speelweide was er niet want ik het derest van het terrein ook gezien .. Ik ga even kijken of ze op internet een advertentie hebben of site want ik kan me nog herrineren waar het ongeveer zit alleen ik heb geen huisnummer maar er zaten daar niet veel huizen dus is ka omschrijving makkelijk te vinden voor eventuele instanties

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:19

Jeetje zeker weten melding van maken

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:20

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:27

Maar wat ik dan niet begrijp, het laatste artikel is gedateerd op 2001. Betekent dit dat er in 10 jaar tijd niets aan is gedaan??

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 17:38

Nee bij trosrader zie je dat die mensen in 2008 en 2009 hun verhaal doen over de pups die ze daar vandaan hebben .. Van de vrouw die ernaast woont hoorde ik dat die dierenbescherming er al vaak is geweest maar niet meer komt . Maarja het is ook zoon moeilijk op te lossen iets als er geen hoge straffen en geld boetes tegenover staan :(

Maar het is dus nog steeds bezig en niet goed aangepakt dus ik ga alsnog even mailen naar die vlaamse dierenbescherming

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:45

Het lijkt me toch niet zo moeilijk om even te bellen? Hoe vaker een melding deste serieuzer ze het moeten nemen! Ook al is er al 100x gebeld gewoon DOEN!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 18:17

Ik heb een uitgebreide mail gestuurt kon op hun site helaas geen telefoon nr vinden
ik heb ook in de mail gezet dat ik graag wil horen of er actie is ondernomen... Als ik zo de reacties op trosrader lees zal er ook wel meerdere keren klachten zijn binnen gekomen over hun maar ik vind het heel erg dat het nog steeds aan de gang is terwijl er in 2008 al vollop klachten over hun internet staan! Ik zie er ook staan dat ze nog wat mensen zoeken voor te inspecteren dus ik denk dat ze daarom niet altijd iemand snel kunnen sturen... Maar hoop echt dat mn klacht behandelt word want dit is al jarenlang bezig

Ik zit ook even op de site van dierenbescherming limburg en ze vragen of er mensen zijn die willen werken als inspecteur en ook voor de dierenambulance komen ze mensen te kort. Er staat op de site dat ze ook cursussen geven dieren ehbo ect. Dus daar ga ik me nu voor opgeven :)