Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Vogels doen dat vaker met de zwakke dieren. Soort van natuurlijke selectie... Als het vogeltje echt al met veren bedekt is dan is de kans dat ze echt uit het nest gevallen zijn en dan is het terug zetten een goede optie, maar als je deze terug zet ligt ie binnen no-time weer beneden...

). Een kans van overleven heeft het dier met zo'n gezwel niet!
Thats_Me schreef:Beste is afmaken. Of je dat zelf kunt/durft/wilt is een tweede. Snelste manier is een stoeptegel er op gooien of een klap met een schep geven. Zijn ze binnen een seconden dood
Kan je dat niet dierenambulance bellen en die zullen het diertje dan laten inslapen (ik kan dat ook niet hoor). Een kans van overleven heeft het dier met zo'n gezwel niet!
DaisNBenj schreef:Nee ik vind het dus niet grappig, vandaar de quote erbij gezet van degene die het wel grappig vond.
Beter dat het beestje zo is gestorven. De natuur is soms hard, maar het hoort erbij...
alleen soms is het noodzakelijk en dan kun je beter een methode kiezen die in 1x effectief is dan half aan bezig zijn. Aangezien veel mensen toch niet goed durven en je dan met een vogel zit met een half gebroken nekkie
dan beter een stoeptegel of een schop gebruik en met een flinke klap is het dier wél dood. Niets grappigs aan...