Allereerst wil ik even vragen of dit topic een normaal topic kan blijven, met een gezonde discussie en dat er geen mensen de grond in geboord gaan worden omdat andere mensen het niet met hun keuze eens zijn. Daarvoor heeft de zoekfunctie mij een tigtal andere topics opgeleverd
.Een link naar een topic waar geen heftige strijd is, vind ik ook prima
.Wij hebben sinds een paar weken weer een nieuwe pup, een ridgeback. Bij onze vorige RR zijn we een hele tijd bezig geweest met onderzoeken en dergerlijke ivm een slechte vacht, kale plekken etc. Uiteindelijk heeft hij het op Fokker lam&rijst heel erg goed gedaan. Maargoed, hoe jammer ook, dat hoofdstuk is afgesloten en er is een nieuw, eigenwijs hoofdstukje bijgekomen
.Hij zit nu nog op 4 voedingen per dag:
2 maal daags carnibest toaal met wat zalmolie
2 maal daags eukenuba puppy large breed met wat geitenmelk en zalmolie
Nu ben ik me toch een beetje aan het orienteren op het zgn. Barf, omdat ik dat toch steeds meer hoor en dat eigenlijk ook veel RR-eigenaren erop overgestapt zijn. Door die bekende huidproblemen dus.
Nu kwam ik in een ander topic een hele handige link tegen, maar na het lezen daarvan zijn mijn vraagtekens alleen nog maar groter geworden.
Niet over het voeren an sich, maar wel over hoe hoe, hoeveel, waar etc..
Dus, hier een paar vraagjes
.Vanaf welke leeftijd zijn jullie over gegaan op vers vlees?
Waar haal je het verse vlees? Moet het echt vers zijn, of is "diepvries-vers" ook goed?
Hoe groot moeten de stukken vlees zijn? Past dat in een zgn. normale voerbak of hebben jullie daar speciale dingen voor?
En hoe kom je nou uit op die percentages die op die site staan aangegeven, en nog belangrijker: hoe weet je welk vlees in welk hoofdstukje valt?
) neer op het gras
Dus wij blijven voorlopig nog lekker bij de KVV