Help! Gerbil is opgezwollen achteraan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mallodie

Help! Gerbil is opgezwollen achteraan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 19:11

Hallo iedereen
Ik was net even mijn gerbils aan het aaien en plots zie ik dat de grootste van de 3 achteraan op de buikzijde kaal was. Dat dacht ik toch, een grote zwarte plek. Ik heb haar vastgenomen en nu denk ik dat ze opgezwollen is binnenin, ergens een ontsteking ofzo?

Ik ga er morgen zowieso mee naar de dierenarts maar ik ben nu nogal zenuwachtig omdat ik graag iets meer weet, zeker omdat ik nog 2 andere gerbils heb die in hetzelfde hok zitten.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? dankjwel

Afbeelding

xxnienke94

Re: Help! Gerbil is opgezwollen achteraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:13

ik zit al een tjdje naar de foto te kijken.. is het nu bij de begin van de staart?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:15

bij cavia's kan het wel voorkomen (voornamelijk bij beertjes ) dat de keutels in een soort zakje blijven zitten, omdat ze naarmate ze ouder worden zachter worden. misschien is dat hier ook zo? dan zou je ze er zachtjes uit moeten drukken ;)
Of misschien is het een mannetje en zijn het zijn ballen?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 19:19

Heb haar net nog eens terug vastgenomen. Het begint net voor de staart zoals jij zegt , aan de staart zelf is er niets aan de hand, het stopt op het punt waar de staart begint.

Spruitjee: ik kan het eens proberen om rustig druk te zetten. Ze is nu enkele maanden oud dus ze is nog jong en het is een vrouwtje... het lijkt inderdaad op teelballen die ontstoken zijn maar het zijn vrouwtjes dus het omet iets anders zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:21

dan moet het inderdaad iets anders zijn ;)
als je er echt niet uit kunt komen met internet/bokkers, gewoon naar de DA gaan :)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 19:23

ik zit al een uur op internet naar verschillende forums te zoeken, foto's enzovoort.. Maar tot nu toe levert het niets op dus ik hoop hier iemand te vinden die me wat wegwijs kan maken. Ik heb net voorzichtig druk gezet op het gezwelletje maar er komt geen mest uit (of ik doe het niet goed, zou ook kunnen).

De andere 2 hebben het gelukkig niet dus denk niet dat het een besmettelijke huidziekte is.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 22:24

Iemand? :)

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:26

Ik heb een keer een muis gehad, ook een vrouwtje, die op die plek een tumor had zitten... Heb haar in moeten laten slapen.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:27

Even DA bellen?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:30

Lijkt me niet zo verstandig om er in te gaan drukken als je niet weet wat het is, straks is ze misschien wel drachtig en zit jij er in te drukken. :+
Lijkt me verstandiger om gewoon nog even tot morgen te wachten. ;)

Succes morgen!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:32

Volgens mij is het gewoon een man...
Zwanepol, sinds wanneer zit een dracht onder de staart? :D

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:35

hi,hi, ik kan ook niet zoveel wijs worden van de foto.
Ik heb eerlijk gezegt ook geen idee wat een Gerbil is of hoe zo'n beest er uit ziet. :')

Maar toch lijkt het mij niet verstandig om er in te gaan drukken als je niet weet het is.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:37

Maar als het een mannetje is en het moeten zijn ballen voorstellen dan heeft dat beest volgens mij mega ballen. :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:55

Alle knaagdieren hebben megaballen, kijk maar eens naar ratten en muizen

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:58

Dat is overduidelijk een mannetje ;)

Afbeelding

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 23:01

Als het een mannetje is dan heb ik een gerbil in een zak gekocht want ik heb normaal gezien 3 vrouwtjes uit hetzelfde nestje! :D
Morgen 9u sta ik op de stoep bij de DA en dan laat ik zeker weten wat er aan de hand is. Een vriendin van me zegt dat het mss een abces kan zijn, stiekem hoop ik dat het zoiets is ipv een tumor want dan is er niet veel aan te doen vrees ik.

negra lover: Dan ga ik daar een mooi figuur slaan als ik daarmee naar de DA ga. Ik ga ze nu eens alle 3 fatsoenlijk onderzoeken op genitale verschillen! Als het een mannetje is hoop ik dat er geen kleintjes van komen want dan is er incest in het spel!

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 23:10

Oke, ik heb net nog eens goed gekeken en ik denk echt dat Negra lover gelijk heeft en ik gewoon een mannetje ertussen heb zitten! De geslachtsdelen zitten inderdaad op een veel grotere afstand dan bij mijn 2 échte vrouwtjes en dat gezwelletje zullen meneer zijn teelballetjes zijn geloof ik! :o

Ik ging er gewoon absoluut niet vanuit dat ik een mannetje had en daarom was het even schrikken. 'Ze' is ook gewoon heel actief, eet en drinkt zoals de anderen, ze lijkt ook helemaal niet ziek daarom dat het me nooit opviel dat 'ze' een gezwelletje had.
Heb ik hier weer een grote kemel geslagen denk ik *\o/*

Alvast iedereen bedankt voor alle tips en ik denk niet dat ik nu nog naar de DA ga, die gaat me erg hard uitlachen denk ik! :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:13

Dat zei ik toch?
Wel grappig op bokt, er wordt gelijk aan allerlei enge ziektes gedacht ipv nuchter na te denken en van het meest logische uit te gaan....

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 23:18

ja inderdaad Billy, jij zei het ook al!
Het is gewoon zo; ik heb in mijn hoofd 3 vrouwtjes en plots heeft eentje een 'gezwel' bij de anus. ja dan denk je niet direct aan teelballen... Soms heb ik iemand anders nodig die me even iets verteld wat ik eigelijk zelf zou moeten weten! Dus bij deze, dank jullie wel :D

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:14

En.... vond hij het lekker dat je in zijn ballen hebt zitten drukken.... :=

p.s. heb je ook een foto van de bovenkant?
Ben wel benieuwd hoe hij er uit ziet. ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:47

Overduidelijk een mannetje haha, je kunt hem voor de zekerheid even laten nakijken, maar denk dat je je geen zorgen hoeft te maken ;)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:50

gerbil mannetjes hebben echt enorme ballen. Daar kon ik me ook altijd over verbazen. Helemaal omdat je zegt dat ze een paar maanden oud zijn, zal zijn hele zakie wel zichtbaar aan het worden zijn. Ik zou me er niet al te druk om maken.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 23:40

haha, hij vond het niet zo fijn dat ik er wat op gedrukt heb. Maar gelukkig ben ik nogal rustig in die dingen en zal het dus niet erg zijn :D
Mijn camera ligt bij de paarden heb ik net gezien, heb hem daar vandaag laten liggen! Maar vrijdag zet ik zeker een foto van hem hier neer. het is een egyptische gerbil dus de kleur kan je wel raden he :D

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:45

Mijn gedachte was ook volgens mij is dit een kerel..
Ga je hem nu nog scheiden van de rest? omdat je zei heb 3 zusjes, inteelt is ook niet alles ;)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 11:04

Marielle231: Ik heb ze alle drie samen gekocht maar het mannetje was 1 weekje ouder zei de verkoper en komt van een ander nestje (gelukkig) hij is ook groter dan de andere 2.

Ik heb zonet via bokt een pb gehad van iemand die mijn mannetje wilt overnemen omdat het volgens haar niet goed kan komen met deze 3 bij elkaar... als er baby's komen kan er een bloedbad ontstaan. wat zouden jullie doen? Tot nu toe is alles oke en zou ik hem graag houden maar langs de andere kant als ik morgen inderdaad zwaargewonde of zelfs dode beestjes aantref dan zal ik mezelf verwijten dat ik hem niet weggedaan heb.

Edit; Ik heb net gelezen dat ik gepost heb dat ze uit hetzelfde nestje komen. Dat is niet zo, ik heb ze wle uit hetzelfde bakje gekocht maar de grootste was niet uit hetzelfde nestje. Heb ik fout doorgegeven hier. :o
Laatst bijgewerkt door Mallodie op 07-07-11 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt