Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Idd zeer asociaal dat die eigenaar
) had geluk dat mijn Bouvier ervoor sprong en de hond opving. 

Het moet erg schrikken geweest zijn.Femke_Tweety schreef:We moesten met 3 of 4 volwassen mensen (Weet ik niet precies, ik was nogal druk met meppen op dat moment...) de stafford van Habibi afslaan, schoppen, meppen, schreeuwen etc. Dat lukte bijna niet. Met een aantal volwassenen tegelijk. Ik heb mijn hand helemaal achter in zijn kaken geduwd. Of dat de oplossing is weet ik niet, ik handelde instinctief. .
Dat neemt niet weg dat zulke sterke rassen voor iedere baas geschikt zijn natuurlijk.
Het is nu eenmaal wel een ras met ongekende krachten en daar is de ts (en Habibi) helaas het slachtoffer van. Het zijn inderdaad erg leuke honden, maar als ze hun krachten verkeerd gebruiken, dan is de schade groot. Het lijkt me ook erg ingrijpend om zoiets mee te maken en de ts moet nu weer vertrouwen krijgen in dat type honden. Daar is toch niks mis mee?
Axel_Clauw schreef:Vooralsnog, ik keur het gedrag van de Stafford zeker niet goed, maar zoals julie op die hond tekeer zijn gegaan, mag je blij zijn dat het niet mijn hond was, want ik had dan presies hetzelfde bij julie gedaan
sunny_l0ve schreef:Ik vind het toch wel jammer dat de Stafford op deze manier weer in een kwaad daglicht word gesteld. Het zijn onwijs leuke honden met van nature een vriendelijk karakter. Het komt juist door de mensen achter die staffords, die zou je niet meer moeten vertrouwen. Die hond reageert alleen maar zo door de baasjes.
Het nadeel met staffords zijn die krachtige kaken wat veel meer schade aanbrengt dan een kleine york bijv.
Persoonlijk kijk ik meer uit voor een Chihuahua dan dit ras. Dat zijn helemaal van die kleine ratten, en waardoor? 9 van de 10 mensen schaffen een chi aan omdat die zo mooi in een tasje past en kleertjes aan kan doen. Geen discipline niets, en wat krijg je? Een valse keffer die in je enkels wil bijten.
Gelukkig zijn er ook mensen die een chi aanschaffen als zijnde kleine hond i.p.v. modepopje en die voeden hun hond wel op.
Overigens is schoppen, schreeuwen en slaan alleen maar stimulatie om nog harder te bijten. Vreemd dat een hondenschool dan zo handelt in deze gevallen. Ik snap dat die hond los moet laten, maar die methode werkt averechts. Wat ook schijnt te helpen is de achterpoten onder de hond vandaan tillen, maar dan heb je het risico om zelf gebeten te worden. Ik denk inderdaad dat de beste manier zou zijn geweest om de hond in zijn nekvel omhoog te halen totdat hij loslaat.
Axel_Clauw schreef:De hond vastpakken bij zijn hoofd zodat hij niet kan schudden en wachten tot hij over zou pakken en op dat moment de honden uit elkaar halen was beter geweest. Als iemand aan de hond was gaan trekken of schoppen op het moment dat hij jouw hondje beet, maak je alleen maar meer schade en trek je je eigen hondje helemaal kapot van binnen.
Vooralsnog, ik keur het gedrag van de Stafford zeker niet goed, maar zoals julie op die hond tekeer zijn gegaan, mag je blij zijn dat het niet mijn hond was, want ik had dan presies hetzelfde bij julie gedaan. Ik hoop dat de hond de nodige begeleiding krijgt en de eigenaar meer inzicht op de eigen hond om dit soort situaties te voorkomen.
Citaat:Vooralsnog, ik keur het gedrag van de Stafford zeker niet goed, maar zoals julie op die hond tekeer zijn gegaan, mag je blij zijn dat het niet mijn hond was, want ik had dan presies hetzelfde bij julie gedaan. Ik hoop dat de hond de nodige begeleiding krijgt en de eigenaar meer inzicht op de eigen hond om dit soort situaties te voorkomen.
)