Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Een konijn en een cavia verschillen in hun manier van communiceren en zijn daardoor geen goede combinatie.
Maar het kan dus wel degelijk! MamboBeach schreef:Ik doe het wel en bij mij gaat het goed, denk dat dat verschilt. Elkaars taal niet spreken, tsja, ik zie niet dat ze ongelukkig zijn met elkaar, dus laten wel het maar zo. Ook omdat ik hierna geen knaagdieren meer wil. Anders blijf ik bezig.Maar het kan dus wel degelijk!
MilaMila schreef:Ik begrijp jullie zorg hierin. Ik heb eerder geprobeerd met konijnen te koppelen en dat ging zeer moeizaam. Ze wilde het gewoon niet. Uiteindelijk na maanden lang vechten was ze gewend aan een konijn, maar die heeft in een onbewaakt ogenblik de benen genomen.
Ik hoop dat ze dit caviaatje wel accepteert.
MilaMila schreef:MamboBeach schreef:Ik doe het wel en bij mij gaat het goed, denk dat dat verschilt. Elkaars taal niet spreken, tsja, ik zie niet dat ze ongelukkig zijn met elkaar, dus laten wel het maar zo. Ook omdat ik hierna geen knaagdieren meer wil. Anders blijf ik bezig.Maar het kan dus wel degelijk!
Gelukkig ook een positief verhaal![]()
Hoe doe jij het met verschillend voer?
MilaMila schreef:Hond en kat zijn ook twee soorten, maar die liggen hier op de bank tegen elkaar aan te slapen.. Wennen aan elkaar kan toch altijd?
MilaMila schreef:Hond en kat zijn ook twee soorten, maar die liggen hier op de bank tegen elkaar aan te slapen.. Wennen aan elkaar kan toch altijd?
Nu hebben ze in elk geval elkaar's aanwezigheid.
maaikemuis schreef:MilaMila schreef:Hond en kat zijn ook twee soorten, maar die liggen hier op de bank tegen elkaar aan te slapen.. Wennen aan elkaar kan toch altijd?
Bij honden en katten hetzelfde, het gaat goed of niet. Ook een hond en een kat zullen elkaar nooit begrijpen. Een hond en kat kunnen nog altijd zo lief liggen te slapen bij elkaar, op het moment dat de kat tijdens het eten bij de hond komt kan het gebeuren dat de hond nog altijd uithaald. Daarnaast zijn katten solitair levende wezens en de hond komt dagelijks in aanraking met soortgenoten.
Hetzelfde met cavia's en konijnen, een cavia zal een konijn nooit gaan begrijpen en andersom. Vooral bij de cavia kan dit voor onnodige stress zorgen (het zijn zeer kletserige beestjes).
. MamboBeach schreef:MilaMila schreef:Hond en kat zijn ook twee soorten, maar die liggen hier op de bank tegen elkaar aan te slapen.. Wennen aan elkaar kan toch altijd?
Hier ook hoor!![]()
Konijn en cavia zitten vaak dicht bij elkaar, konijn likt de cavia maar dat doet een cavia niet terug. Dat is omdat ze elkaar's taal niet spreken maar om ze dan apart te houden? Nee hoor!Nu hebben ze in elk geval elkaar's aanwezigheid.
Zelfde als met de hond en kat.
Verschil is dat de hond weg kan wezen omdat hij de signalen op kan pakken, de kat niet. Idem met de cavia en het konijn.Citaat:Dat uithalen bij het eten doen honden toch ook bij elkaar? (Niet alleen omdat het andere soorten zijn die elkaar op dat moment niet begrijpen?)
Ik begrijp je punt wel, maar het kan toch ook prima goed gaan?
Als het niet goed gaat zal ik ze niet bij elkaar laten zitten, dan vind ik wel een andere oplossing. Maar alleen is ook maar zo alleen, en een ander konijn leek niet te werken. Misschien worden ze wel dikke vriendjes.