Komt de dierenbescherming mijn [naam] ophalen? :'(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Komt de dierenbescherming mijn Spookey ophalen? :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:25

Hai,

Het is nu ruim 3 dagen geleden en aangezien ik er nog steeds mee zit en een beetje 'bang' ben, wil ik mijn vraag op Bokt stellen.

Ik zal beginnen bij het begin..
Sinds 4 jaar woon ik begeleid in een gebouw van 2 verdiepingen.
Beide verdiepingen hebben 6 appartementjes en ik woon op de begane grond. :)
Mijn voordeur grenst aan de gang en mijn achterdeur geeft toegang tot mijn tuintje.
In deze tuin staan geen schuttingen of hekjes, maar dat is ook niet nodig, want we komen niet in elkaars tuin.
Nu is er sinds kort een heel stuk gras weg gehaald, omdat ze een moestuintje gingen maken (zonder mij daarover in te lichten, maar goed).
Dit betekend dat mijn tuintje voor de helft alleen zand is en de andere helft gewoon gras.
Maar in mijn stukje zal niks geplant of verbouwd worden, tenzij ik er om vraag.

Vorig jaar September heb ik mijn poes [naam] uit het asiel gehaald.
Ik wilde een poes die niet naar buiten hoefde, aangezien ik aan een behoorlijk drukke weg woon.
[naam] is binnen opgegroeid en was nog nooit buiten geweest, dus helemaal geschikt om met mij mee te gaan naar huis. :j
Het is een heerlijk dier, heel sociaal, gek op knuffels en ik speel elke dag met haar op de gang.

Toen [naam] zich echt thuis voelde, heb ik een tuigje aangeschaft, omdat ik het idee had dat ze graag naar buiten wilde.
Ze zat niet te drammen of te miauwen, maar kon wel uren voor het raam zitten om naar vogeltjes of andere 'wilde dieren' te kijken.. :))
Dus tuigje om en met knikkende knietjes zette Spook haar eerste stapjes in de tuin. :(:)
Maar na een paar minuten lag ze al plat in de struiken om zachtjes sluipend haar eerste vogeltje te vangen.. :))
(Dit mislukt eigenlijk altijd, maar het gaat om het idee :+)
Ik vond het erg mooi om te zien dat, hoewel [naam] binnen is opgegroeid, het jacht-instinct er nog zo in zit.

Sindsdien ligt ze bij mooi weer meerdere keren per dag in de tuin, aan haar tuigje.. :j
Ze heeft meer dan genoeg ruimte en weet zelf ook hoelang haar tuigje is en ze vindt het prima.
Oké, ik moet dan wel 10 x per dag uitleggen dat ze met haar lijntje niet 3 keer om hetzelfde bosje kan lopen, maar ik zie haar echt genieten van de buitenlucht en alle spannende beestjes!

Misschien hebben jullie het al geraden; het gaat om [naam] & tuin.

28 Juni was het harstikke warm en rond een uur of 7 s'avonds, was het wat afgekoeld en ben ik even bij [naam] in de tuin gaan zitten.
Ze kwam even knuffels halen en liep daarna mijn tuintje weer in om een plasje te doen.
Haar 'grote' boodschap doet ze altijd op de kattenbak, maar plasjes doet ze het liefst buiten. :j

Opeens hoorde ik een balkondeur open gaan en begint er ineens iemand keihard te schreeuwen en schelden.
Ik schrok me wezenloos, maar toen ik zag wie het was, had ik het al door.
Deze vrouw heeft op alles en iedereen iets aan te merken.. volgens haar stinken de begeleiders zo naar zweet, dat die geur zelfs in haar huis blijft als ze allang weer weg zijn.
Ook loopt ze regelmatig voor mijn dichte voordeur langs en gaat dan heel overdreven hyperventileren en roepen dat ze last heeft van mijn kat!!
Nu weet ik dat mensen echt kunnen gaan hyperventileren als ze allergisch of gevoelig ofzo zijn voor huisdieren, maar bij haar is het ook spontaan over als ze denkt dat niemand haar kan zien en dan loopt ze gewoon zonder raar te doen 10 keer over de gang.
Zo kan ik nog wel wat meer dingen op noemen en het is gewoon iemand met een hele grote bek.. mond.

Ze begon dus keihard te schreeuwen dat [naam] in háár moestuin plaste en ik alle plantjes eruit had getrokken!!
Er hebben op mijn stukje nog nooit plantjes gestaan!! En er is ook niet gezaaid of wat dan ook..
Ik probeerde haar te vertellen dat dit [naam]'s eigen stukje is en dat er geen plantjes in hadden gestaan.
Daarop schreeuwde ze weer dat alle plantjes WEG waren..

Nou was ik wel erg geschrokken (ik ben vanwege mijn verleden heel erg gevoelig voor harde geluiden en helemaal voor geschreeuw of gegil) en wist ik eigenlijk niet wat ik terug moest zeggen.
Ik zwaaide naar haar en zei;"Doei.."
Waarop zij helemaal doordraaide en schreeuwde;"Eén telefoontje en die kat is weg!!" ..met daarbij zo'n tjak-gebaar bij haar nek.
Ook zei ze dat ze direct de dierenbescherming en dierenambulance ging bellen, omdat mijn kat aan een tuigje gehouden wordt. :\

Ik had zelf gedacht dat ik me hier wel overheen kon zetten of in ieder geval minder bang zou worden, maar dat is niet het geval.
Het is nu zo dat ik [naam] niet meer alleen buiten durf te laten, zoals ik ervoor deed.. dan ging ik bijv. opruimen of tv kijken/internetten en af en toe even kijken of Spookje niet vastgedraaid zat.
Ik blijf er nu constant bij en ben bang dat ze van boven iets zwaars naar [naam]'s koppie gooit..

Maar waar ik nog het meeste bang voor ben, is datstraks de DB of dierenambulance op de stoep staat en ze mijn [naam] mee nemen.. ;(
Kunnen zij [naam] ophalen omdat ze aan een tuigje in de tuin speelt?

Spookje in de tuin..

En hier staan ook nog foto's van [naam] in de tuin.
[BB-ITP] Binnenpoes [naam] trekt de wijde wereld!!

Als het nodig is, maak ik morgen even foto's van Spook waarbij de hele tuin te zien is.

Liefs, [naam]

Odysseus

Re: Komt de dierenbescherming mijn Spookey ophalen? :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:27

Nee joh , daarvoor komt de DB absoluut niet :n Maak je maar niet druk en vooral dat gekke mens lekker negeren. Als de DB haar aan de telefoon krijgt lachen ze zich stuk denk ik!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:28

IK werk zelf bij de dierenambulance en weet inmiddels een beetje wanneer de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming ingrijpt en je hoeft je nergens zorgen om te maken.
Tuigjes zijn prima zolang je er bij blijft zolang ze 1 om heeft en zolang ze gewoon eten drinken en medische verzorging krijgt komt het helemaal goed.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:29

Nee joh, daar komen ze de kat niet voor halen. Maak je maar geen zorgen

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:30

Nou ik weet zeker dat die hiervoor niet komen.
Misschien moet jij de dierenbescherming bellen... Brulapen mag je niet thuis houden :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:30

natuurlijk niet meis, als jij daar dieren mag houden heeft ze helemaal niets te vertellen, gewoon lekker negeren dat mens! Zonde van je energie.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:31

Je hoeft je nergens zorgen over te maken hoor! :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:35

Wat een huilebalk, jou buurvrouw! Je moet je niet dukmaken hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:36

Bedankt voor de reacties..

Er loopt nu een topic op Bokt over pony's die in beslag zijn genomen (met beelden erbij) en die pony's zien er ook goed uit, maar worden toch opgehaald..
Dit versterkt mijn slechte gevoel er over..

Ja, misschien inderdaad handig om die brulaap naar het asiel te sturen.. := Brr..

Zonnebloem18; Ik hou haar altijd in de gaten en zal haar bijv. ook nooit in de tuin laten als ik zelf op boodschap ga ofzo.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:38

nee hoor, daar hoef je absoluut niet bang voor te zijn, jij verzorgt je spook zo te zien super goed!
wat denk ik wel goed is om dit met je begeleider (je woont toch onder begeleiding?) te bespreken.
heeft je bovenbuurvrouw de zelfde begeleider? dan kan hij/zij het waarschijnlijk vast wel bespreekbaar maken :j

kan me wel voorstellen dat je haar niet goed alleen durft te laten en dat zou ik dan ook gewoon niet doen, je hebt je gevoel niet voor niets en het risico dat er wat zou gebeuren zou ik niet willen lopen.
als het over een tijdje misschien wat rustiger gaat met je buurvrouw kan het misschien wel weer maar zou er nu gewoon lekker gezellig bij blijven, kopje thee er bij, koekje er bij en lekker knuffelen en spelen samen.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:39

Ben je gek ... Spookey blijft gewoon bij jou. Geen reden om een gezonde poes/kat uit een goed huis te halen hoor.

Wat ik wel zou doen: de rollen omdraaien. Bij elke vorm van dreiging van de brulaap de politie bellen en de begeleiders van de woonvorm betrekken. Ik denk dat het tijd is voor deze mevrouw om een andere woonvorm te vinden die beter bij haar past.
Zelf natuurlijk wel rustig en beheerst blijven :(:) en je zeker niet gek laten maken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:39

Joh, wij hadden een geit aan een stuk touw naast ons huis op gemeente grond (don't ask) :') Dat beest hing zichzelf ook vaak genoeg bijna op en na 3 maanden kwam de DB eens kijken. Toen ze zagen dat het goed was gingen ze met een vriendelijke groet weer weg _O-

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:40

Er zijn een heleboel poezen die zo'n goed huis zouden willen hebben
niet bezorgt zijn geniet van je poes

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:41

Nou dit is iets waar je je totaaaaaaaaaal geen zorgen om hoeft te maken!
Jouw poezekind heeft een geweldig leven en ook die instanties (die niet eens komen) zien dat heus wel!

Het zal wel veel geblaat zijn van die vrouw, aandacht trekkerij ;-)

Lekker van je Spook genieten, poes word gewoon oud bij jou :j

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:41

Je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor. Ik wil je eigenlijk juist een compliment geven over hoe je het oplost om je kat toch buiten te laten. Op deze manier zorg je juist dat je kat GEEN overlast voor anderen is (zoals poepen in andermans tuin enzo) en je kat kan toch lekker buiten spelen, zit niet meer in het asiel in een hokje en krijgt zo te horen veel liefde en aandacht van jou. Ik geloof nooit dat de dierenbescherming een kat bij iemand weghaalt die een kat al deze zorgen geeft.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:42

Wen_en_Jelle schreef:
Misschien moet jij de dierenbescherming bellen... Brulapen mag je niet thuis houden :')

Ik ging compleet stuk toen ik dit las! :')

Ik weet wel zeker dat de DB hier niet voor komt. Waarschijnlijk was het ook dikke bluf van je buurvrouw. :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:43

Nee hoor daar hoef je helemaal niet bang voor te zijn. Buren van mij hebben zelfs 3 aan een tuigje lopen :)
En oke dat zijn ras katten maar goed ;)

witjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:45

Nee joh, voor een kat in een tuigje gaat de dierenbescherming echt niet je kat meenemen! Persoonlijk vind ik het juist echt heel lief van je dat je dit allemaal doet zodat het beestje gelukkig is. :D Wel erg naar dat je nu niet meer met een gerust hart je kat even in de tuin kunt laten zitten.. maar het zij zo.

Als ze trouwens nog een keer zo begint te schreeuwen enzo, misschien een idee om een bandje op te nemen? Wie weet kun je bij bedreigingen dan nog naar de politie stappen met bewijs. Misschien wat extreem allemaal, maarja, je weet maar nooit. :o Ik blijf er echter wel bij dat die vrouw waarschijnlijk compleet uit haar nek kletst. Maar ik denk dat jij dat iets beter kunt inschatten dan ik. :j

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:50

H_Nalanta schreef:
Wen_en_Jelle schreef:

Ik ging compleet stuk toen ik dit las! :')

Ik weet wel zeker dat de DB hier niet voor komt. Waarschijnlijk was het ook dikke bluf van je buurvrouw. :)

tja tis 10 uur geweest op vrijdagavond. Meligheid is checkin' in :D

Kbk, ik zou me echt niet druk maken hoor meis. En als ze ze toch zou bellen, en ze komen toch, so what? Dan laat jij ze gewoon zien wat ze willen zien en ik ga er dik vanuit dat ze dan weer heul snel weg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:53

Klopt, [naam] is mijn allesje en ze komt niks tekort.. :n
Ze krijgt altijd kattenvoer en brokjes van dure merken en ik verschoon minstens 5 keer per dag haar water.
De kattenbak maak ik om de dag schoon en ze heeft allemaal plekjes waar ik dekentjes op heb gelegd, waar ze kan slapen.
Maar meestal ligt ze naast me op de bank, met haar koppie op mijn been..

Ik heb het inderdaad al aangegeven aan de baas van begeleid wonen, zal even een stukje quoten;
[naam] schreef:
Ik heb hem uitgelegd wat er was gebeurd en dat ik [naam] niet meer alleen durfde te laten.
Heb ook gezegd dat ik excuses van haar wil hebben, ook voor de andere dingen die ze riep.
Hij zei dat als ik excuses wilde, ik zelf heen moest gaan..
Die behoefte heb ik niet, aangezien ze behoorlijk agressief over komt.
Hij zou wel even naar haar toe gaan en hij zei;"Misschien zet ik jullie even bij elkaar, want dat is belangrijk voor haar"..
Ik zei;"Belangrijk voor háár?? Zij bedreigt mij, scheld me voor alles en nog wat uit, en nou moet ik met haar praten omdat dat belangrijk is voor háár?? Dat zij het goed af kan sluiten?"
Nou werkelijk.. ik stond echt perplex.. -O-

Inderdaad, mijn gevoel zegt dat ik er bij moet blijven en dat doe ik ook..

Natas, dat lijkt me niet zo'n goed idee.. :+
Maar ben het met je eens dat iemand die zoveel last heeft (en geeft) van een ander, misschien beter ergens anders kan wonen..
De baas zei ook dat als ze [naam] iets aan zou doen, ze dan direct weg was.

Het blijft toch zitten, ook om het voorbeeld in mijn vorige post..

Ja, [naam] vindt het heerlijk om buiten te zijn.. :j
In het begin vond ze het wel wat eng, maar dat is logisch..

Ik voel me wel iets gerust gesteld, maar helaas blijft dit nare gevoel zitten..
Wil haar ook liever niet tegen komen in de gang, weet niet precies waar ze toe in staat is.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:58

Super dat je zo met spooky omgaat hoor!! je bezorgd niemand overlast.... ze moet niet zeuren en de Db zal haar echt niet komen halen hoor. Misschien kun je je tuintje op de scheiding aan die kant afzetten met een stukje gaas ofzo..... (maak je niet druk hierom hoor)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:58

Nee hoor meis, zo te lezen zorg jij prima voor Spookey en reageert de buurvrouw overdreven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:04

Afzetten kan ook handig zijn.. :j

Ik weet zelf ook dat [naam] het goed bij me heeft en ik twijfel daar nooit aan, maar ze ligt wel aan een tuigje met daaraan een lijntje..

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:08

Onze katten gaan op vakantie ook altijd aan een lijntje met een tuigje om.
Anders moeten wij ze in de caravan houden en op deze manier kunnen ze lekker rondlopen, rollen in het gras, onder de caravan in de schaduw.

Wij hebben er waterbakken staan, kattenbak binnen bereik en voedsel ook.
Zolang zij geen gekke dingen doen, is dit al ruim 20 jaar goed gegaan. :')

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:08

Dus? Die tuigjes zijn zodanig ontworpen dat ze haar helemaal niet in de weg zitten. Bovendien, je doet er alles aan om je kat een zo katwaardig mogelijk leven te geven.