Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. daffodil schreef:Ik zag het vanmorgen ook en ik denk dat het hetzelfde spul is als bijvoorbeeld het Kruidvat verkoopt. Het is goedkoop maar goed de werking is niet bijzonder.....overigens moet ik zeggen dat zelfs Frontline niet meer echt super werkt, ik ben zelf nog hard op zoek naar een goeie vervanger ervoor!
SecretLIN schreef:ik zou niet weten waarom het niet goed zou kunnen zijn?
Er zijn veel betere middelen op de markt die ook nog veiliger zijn voor huisdier.. JoviBan schreef:Ben vanmiddag ook even langs de Aldi gegaan en heb een doosje wormtabletten open gemaakt om op de bijsluiter te kijken hoeveel tabletten een kat moet hebben voor de juiste dosis.
Ze moeten al minstens 3 tabletten hebben en na 2 weken moet het ook nog herhaald worden.
Ik heb 5 katten, dus 5 x 3 x 2 is 30 tabletten, dus 3 doosjes.
Dan ben ik in totaal niks goedkoper uit. Èn ze moeten meer tabletten hebben èn het moet ook nog 'es herhaald worden.
Ik heb ze dus niet gekocht.
Ik ga dus gewoon naar de dierenarts, 1 klein tabletje per kat en ze zijn er weer vanaf
daffodil schreef:Ik zag het vanmorgen ook en ik denk dat het hetzelfde spul is als bijvoorbeeld het Kruidvat verkoopt. Het is goedkoop maar goed de werking is niet bijzonder.....overigens moet ik zeggen dat zelfs Frontline niet meer echt super werkt, ik ben zelf nog hard op zoek naar een goeie vervanger ervoor!
AngelofLove schreef:effipro is hetzelfde als frontline, dus zal lang niet altijd werken.... fipronil is nu eenmaal een middel waar vlooien een reistentie voor hebben opgebouwd zo ondertussen....
Wilawander schreef:Is inderdaad hetzelfde als bijvoorbeeld Exil en dat zijn erg slechte middelen. Zeker niet aan te bevelen.

ninajojo schreef:Ik kom net terug van de dierenarts... Mijn hond had vlooien.
Ze wordt iedere maand ontvlooit! Maar... Met exil -_-
daffodil schreef:Advantage maakt ze toch niet dood?
Citaat:Voor de preventie en bestrijding van vlooien bij honden en katten. Advantage® voor honden en katten is een anti-vlooienmiddel in spot-on vorm (druppels op de huid). Dankzij een supersnelle werking stopt Advantage® bijten van vlooien in 3 tot 5 minuten en doodt volwassen vlooien binnen het uur, dus voor zij eitjes kunnen leggen.

AngelofLove schreef:Ik merk toch echt wel als ik effipro of frontline gebruik bij mijn 2 honden en katten dat ze last van vlooien blijven houden. Bij advantix,advantage en stronghold hebben ze na toediening geen last meer, dus tja, ik gebruik geen middelen met fipronil meer.
.
daffodil schreef:Nou frontline is hier dus echt zinloos en daar baal ik goed van. Het is hartstikke duur en doet niks. Heb wat problemen met een kat die elke keer buiten bij het riool rondhangt en vlooien en teken mre terug neemt..ik vraag me nu wel af welk middel ik nou moet nemen. Sdvantage maakt ze toch niet dood?