Vlooiendruppels bij de Aldi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miss_nadine

Vlooiendruppels bij de Aldi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 21:28

Vanaf morgen heb je bij de Aldi wormentabletten en vlooienmiddel voor de kat en hond in de aanbieding.
Ik ben nieuwsgierig ofdat iemand hier ervaring mee heeft.
Normaal gebruik ik alleen een stuk duurdere merken zoals frontline maar met drie katten en een hond loopt dat aardig in de kosten.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of het spul werkt ofdat ik het beter kan laten liggen.

De link:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/index26.shtml
(naar beneden scrollen)

Anoniem

Re: Vlooiendruppels bij de Aldi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:04

Ik zag het ook in de folder.. Dat soort dingen haal ik toch liever gewoon bij de dierenarts of dierenspeciaalzaak :+

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:07

Dat zou ik nooit nemen, vind het sowieso raar dat een supermarkt die niet opgeleid is voor deze 'medicijnen' het zomaar mag/kan verkopen ;) ik zou de gok niet wagen en gewoon lekker naar een dierenspeciaalzaak gaan

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:52

Het idee al dat een supermarkt wormen- en vlooienmiddelen mogen verkopen...bleg..
Nee, ik koop ze gewoon bij de dierenspeciaalzaak, die hebben er tenminste verstand van wat ze verkopen.

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:06

Ik werk bij de Aldi en zat ook met open mond naar de folder te kijken. Ik kan me niet voorstellen dat het dezelfde werking heeft als de duurdere middelen. Ik koop het toch liever bij de dierenarts.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:30

Wat is de werkzame stof?

Ik weet niet, maar op internet kun (of kon) je ook altijd overal ontworming voor paarden en alles halen, wat is daar het verschil mee met een supermarkt? Allemaal lui die er niet voor zijn opgeleid...?
Het gaat om de werkzame stof, als dit een effectieve is, zal het verder goed bruikbaar zijn?

Edit: Heb even gekeken,. had over het linkje heen gelezen.
Werkzame stof is nitroscanaat, volgens mij hetzelfde spulletje wat ze gebruiken in Exil en Beaphar (Wat je kunt kopen in elke dierenwinkel).
Ik zou het persoonlijk dus niet gebruiken :+.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:04

Is inderdaad hetzelfde als bijvoorbeeld Exil en dat zijn erg slechte middelen. Zeker niet aan te bevelen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:14

Ik zag het vanmorgen ook en ik denk dat het hetzelfde spul is als bijvoorbeeld het Kruidvat verkoopt. Het is goedkoop maar goed de werking is niet bijzonder.....overigens moet ik zeggen dat zelfs Frontline niet meer echt super werkt, ik ben zelf nog hard op zoek naar een goeie vervanger ervoor!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:17

Ik had er ook al zwaar mijn twijfels bij. Hou het wel bij de Advantix en Advantage, wel iets duurder maar het werkt echt goed. Ook ooit iets anders gehad, ben de naam kwijt, was ook niet goedkoop en werkte goed maar dat stonk zo verschrikkelijk.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:07

ik zou niet weten waarom het niet goed zou kunnen zijn?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:16

daffodil schreef:
Ik zag het vanmorgen ook en ik denk dat het hetzelfde spul is als bijvoorbeeld het Kruidvat verkoopt. Het is goedkoop maar goed de werking is niet bijzonder.....overigens moet ik zeggen dat zelfs Frontline niet meer echt super werkt, ik ben zelf nog hard op zoek naar een goeie vervanger ervoor!

Goede vervanger voor de frontline/advantage/advantix is effipro!!!!
Dit is verkrijgbaar bij de DA. Werkt ook tegen teken. Niet tegen wormen.

SecretLIN schreef:
ik zou niet weten waarom het niet goed zou kunnen zijn?

Omdat deze middelen inmiddels achterhaald zijn :j Er zijn veel betere middelen op de markt die ook nog veiliger zijn voor huisdier..

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:27

effipro is hetzelfde als frontline, dus zal lang niet altijd werken.... fipronil is nu eenmaal een middel waar vlooien een reistentie voor hebben opgebouwd zo ondertussen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:31

Ben vanmiddag ook even langs de Aldi gegaan en heb een doosje wormtabletten open gemaakt om op de bijsluiter te kijken hoeveel tabletten een kat moet hebben voor de juiste dosis.
Ze moeten al minstens 3 tabletten hebben en na 2 weken moet het ook nog herhaald worden.
Ik heb 5 katten, dus 5 x 3 x 2 is 30 tabletten, dus 3 doosjes.
Dan ben ik in totaal niks goedkoper uit. Èn ze moeten meer tabletten hebben èn het moet ook nog 'es herhaald worden.
Ik heb ze dus niet gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:27

JoviBan schreef:
Ben vanmiddag ook even langs de Aldi gegaan en heb een doosje wormtabletten open gemaakt om op de bijsluiter te kijken hoeveel tabletten een kat moet hebben voor de juiste dosis.
Ze moeten al minstens 3 tabletten hebben en na 2 weken moet het ook nog herhaald worden.
Ik heb 5 katten, dus 5 x 3 x 2 is 30 tabletten, dus 3 doosjes.
Dan ben ik in totaal niks goedkoper uit. Èn ze moeten meer tabletten hebben èn het moet ook nog 'es herhaald worden.
Ik heb ze dus niet gekocht.

Dat heb ik idd ook eens gehad met goedkope tabletten.. Hebben katten van 6 kilo per stuk, 2x.. En na 2 tabletten krijg ik er echt niks meer in :n Ik ga dus gewoon naar de dierenarts, 1 klein tabletje per kat en ze zijn er weer vanaf :j

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:37

daffodil schreef:

Ik zweer zelf bij advantage. Heb een kat met vlooienallergie en ik merk meteen als het uitgewerkt is.
http://www.dierapotheek.com/contents/nl/d117.html

Toen ik een keer Frontline probeerde bleef hij krabben.. werkte dus niet (genoeg). Aldi heeft veel goede spullen, maar hoe ga ik niet aan beginnen..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:53

AngelofLove schreef:
effipro is hetzelfde als frontline, dus zal lang niet altijd werken.... fipronil is nu eenmaal een middel waar vlooien een reistentie voor hebben opgebouwd zo ondertussen....

Het is alang achterhaald dat er resistentie is tegen Firpronil. Anders was Effipro ook niet op de markt gekomen. Gebruik het hier al 7 jaar lang het hele jaar door met vlodruk op 3 honden en 5 katten en nog nooit een vlo gehad. ;)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:58

Ik merk toch echt wel als ik effipro of frontline gebruik bij mijn 2 honden en katten dat ze last van vlooien blijven houden. Bij advantix,advantage en stronghold hebben ze na toediening geen last meer, dus tja, ik gebruik geen middelen met fipronil meer.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:47

Wilawander schreef:
Is inderdaad hetzelfde als bijvoorbeeld Exil en dat zijn erg slechte middelen. Zeker niet aan te bevelen.

Nee idd, mijn hond heeft één keer Exil gehad en dat is er net zo hard weer uitgekomen. :=
Qua parasietenspul werkt practic voor ons goed.
Laatst bijgewerkt door xManon_ op 30-06-11 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:48

Ik kom net terug van de dierenarts... Mijn hond had vlooien.
Ze wordt iedere maand ontvlooit! Maar... Met exil -_-
Dus nu een goed middeltje gehaald bij de dierenarts.

Mijn advies: koop geen vlooienspul bij de aldi ;)

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:04

ninajojo schreef:
Ik kom net terug van de dierenarts... Mijn hond had vlooien.
Ze wordt iedere maand ontvlooit! Maar... Met exil -_-

Bono heeft ze ook wel eens gehad en wordt ook zeer regelmatig gedruppeld.
Bono krijgt om de 4-5 weken een Spot-on van Frontline en 6x per jaar een Drontal flavour ontworming.

Ik denk iedere hond wel anders reageert op die middeltjes.

De verkoper van de dierenwinkel (ja is kundig en opgeleid) adviseerde mij echt Frontline te gebruiken omdat deze heel goed diep intrekt. Bono zwemt veel en goedkopere merken trekken vaak minder diep in. En inderdaad ik heb een keer BolfoGold gebruikt die is een stuk goedkoper en voila Bono had vlooien.
Met Spot-on heeft hij nog nooit vlooien of theken gehad.

Zijn vorige baas haalde de tabletten bij de prijsplukker (zaten prijs stickers op het doosje wat ik meekreeg) Die waren wel € 2.50 ofzo.
De Drontal Dog is niet goedkoop 18,50 voor 6 tabletten, hij heeft er 3 per keer nodig. Maar toen ik na Bono's komt die goedkope prijsplukker dingen had gegeven had hij wel wormen.

Bij Bono werken deze dure middelen dus beter dan goedkope. Het is een investering.
Maar als je weet wat het gekost heeft hond + huis weer vlo-vrij te krijgen, dan heb je dat er wel weer voor over.
Hij vreet ook veel paardenmest dus ik vind het belangrijk om hem goed te ontwormen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:26

Nou frontline is hier dus echt zinloos en daar baal ik goed van. Het is hartstikke duur en doet niks. Heb wat problemen met een kat die elke keer buiten bij het riool rondhangt en vlooien en teken mre terug neemt..ik vraag me nu wel af welk middel ik nou moet nemen. Sdvantage maakt ze toch niet dood?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:31

daffodil schreef:
Advantage maakt ze toch niet dood?

Wel hoor.. Anders zou mijn hond die allergies is voor vlooien er niet zo goed op gaan... Merk gewoon aan hem wanneer het weer uitgewerkt is, dan begint hij zichzelf weer te krabben..

Citaat:
Voor de preventie en bestrijding van vlooien bij honden en katten. Advantage® voor honden en katten is een anti-vlooienmiddel in spot-on vorm (druppels op de huid). Dankzij een supersnelle werking stopt Advantage® bijten van vlooien in 3 tot 5 minuten en doodt volwassen vlooien binnen het uur, dus voor zij eitjes kunnen leggen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:48

AngelofLove schreef:
Ik merk toch echt wel als ik effipro of frontline gebruik bij mijn 2 honden en katten dat ze last van vlooien blijven houden. Bij advantix,advantage en stronghold hebben ze na toediening geen last meer, dus tja, ik gebruik geen middelen met fipronil meer.

Dat kan kloppen Effipro en Frontline zijn traag werkende middelen dus bij Advantix/Advantage/Stronghold/Bolfo zal je veel sneller resultaat zien. En het is sowieso goed om middelen af te wisselen, het is namelijk een goedje waar de huid op kan reageren en mogelijk afweren. Betekend niet dat het middel niet werkt.

Het vlooienmiddel van Aldi heeft dezelfde werkzame stof als de Beaphar Knock Down druppels, deze werken dus zeer korte tijd en voor even zoals het zegt het knock down effect. Het wordt niet opgenomen in de bloedbaan.
Het wormmiddel is inderdaad als de oude Exil.
En de omgevingsspray oogt zo op eerste gezicht op de Bio omgevingsspray van Beaphar... morgen nog even nakijken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 00:13

Nitroscanaat heeft als bekende bijwerking braken. voordeel van de dierenartsmiddelen is dat deze nieuwer/recenter zijn en minder bijwerkingen hebben.
In het antivlooienspul hier zit diazenon. Stofje werd in de jaren 50 al ontwikkeld, zit ook in mierenpoeders vaak. In sommige landen niet eens toegelaten, omdat het niet zo mooi is het voor de natuur ;).

Persoonlijk niet hetgene wat ik zou kopen ;)

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:09

daffodil schreef:
Nou frontline is hier dus echt zinloos en daar baal ik goed van. Het is hartstikke duur en doet niks. Heb wat problemen met een kat die elke keer buiten bij het riool rondhangt en vlooien en teken mre terug neemt..ik vraag me nu wel af welk middel ik nou moet nemen. Sdvantage maakt ze toch niet dood?

Zo zie je maar hoe 'persoonlijk' het voor een dier kan zijn