Het is weer lekker weer, de katten lopen buiten los rond, de vakantie staat voor de deur, baasjes worden spontaan allergisch of de kat is al 2 jaar oud en niet leuk meer. Kortom, de kat moet er uit! Gratis af te halen, met of zonder toebehoren. Maar dan, dan staat er bij ''niet als slangenvoer''. Ik vraag me steeds vaker af, waarom ook eigenlijk niet? Er zijn teveel katten, we vinden nooit voor die enorme hoeveelheden katten een goed huis. De asielen zitten bomvol en mensen laten hun kat nog steeds buiten los rond lopen zonder dat deze gecastreerd is. Een gebed zonder eind dus naar mijn mening.
Maar waarom mogen ze dan niet als slangenvoer fungeren? De slang moet immers ook eten en we geraken zowel van het overschot katten af.
Overigens geldt dit ook voor de hamsters, ratten en muizen die ook allemaal op zoek zijn naar een nieuw baasje. Of net als laatst, die 400 knaagdieren of hoeveel waren het die gered moesten worden? Allemaal leuk en aardig, maar nu moeten er 400 andere knaagdieren opgeofferd worden omdat de gieren en slangen toch ook moeten eten
En ondertussen zit het grootste deel van die 'zielige' knaagdieren in een opvang, wachtend op een permanent huis dat misschien niet komen gaat.Ps. Ik ben een groot dierenliefhebber en ik heb het beste voor met alle dieren, het is dus niet zo dat ik een kattenhater ben of alle ratten en muizen opgevoerd wil zien.

Vind het ook sneu voor die katten. Eerst worden de gedumpt en daarna moeten ze ook nog als voer dienen. Helemaal als je de katten levend wil geven aan de slangen.. Bah! Ik denk er precies zo over met muizen, hamsters, enz. 
een kennis via via heeft een boa (oid) van 6,5m en die eet varkentjes van 6 maand oud. 1 per week. Hij kiest er zelf bewust voor om puppies en kittens niet te voeren maar dit wordt wel zeker aangeboden.