Marter konijn, wie helpt ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DaisNBenj

Marter konijn, wie helpt ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 23:23

Hoi iedereen,
bij EA - overige had ik al een advertentie gezet dat ik een konijntje zoek in de kleur midden sepia marter.
Weet iemand van hier een fokker zitten of hebben jullie misschien een nestje met dit kleur konijnen?
Jullie zouden mij ontzettend helpen. Ik zou hemel en aarde verzetten voor zo een konijntje te bemachtigen!
Deze konijnen zijn bij de geboorte donker grijs/bruin als ik mij niet vergis en veranderen van kleur vacht.
Kenmerkend zijn de donkerdere oren, neus, poten en staart!

Afbeelding

Afbeelding

Cynthiaaapje

Re: Marter konijn, wie helpt ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:27

Waarom zoek je speciaal zo'n konijn? Ga eens in een opvang in de buurt kijken of daar leuke dieren zitten? Tevens zijn konijnen groepsdieren en is het verstandig om er 2 te nemen. Het liefst een ram en een voedster en beiden te laten castreren.

Dan ben ik, als je perse een konijn of we maken er konijnen van in die kleur wilt, nieuwschierig naar welk ras je dan wilt met die betreffende kleurslag (ik noem een Nederlandse hangoor dwerg, een kleurdwerg ect.)?

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:34

Ik heb meerdere kleuren, ook een campagne kleurige alle uit dierenwinkel, via via.
Bedoel je zoals de linker op deze foto? Tuttel is nl madagascarkleurig
Afbeelding

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:39

ik snap helemaal wat je bedoeld ze zijn namelijk prachtig!

ik kwam na google wel bij een fokker, in kleurdwergen, en haar site is ook nog redelijk up to date. misschien een mailtje sturen? http://knuffelkonijn.come2me.nl/

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 08:24

Ik zoek echt specifiek deze kleur. En dat met zijn reden (emotioneel) en niet om mee te fokken ofzo.
Ik hoef geen uit een asiel ofzo, konijnen vind je overal ja, maar ik wil enkel deze vinden (niet vr mij.)
En ik zoek geen kleurdwerg, geen nederlandse of franse hangoor.
Die linkse is een beetje moeilijk in te schatten op de foto door het licht... Maar denk niet dat het hem is.

Bedankt vr de site, ik ga hem meteen bekijken!

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 08:27

Die vrouw op die site heb ik idd al gemaild ivm het laatste nestje dat ze had gehad, die rechtse is namelijk midden sepia marter. :)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 22:30

Niemand ?! ;(

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:39

Snap ik nou goed dat je iemand anders een konijn gaat geven?

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar een zelfde kleur/ras dier kan een eerder dier niet vervangen..

Op deze site staan een aantal opvangcentra in België, misschien dat ze daar nog een dier hebben in deze kleur.
http://www.konijnenbelangen.nl/

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:47

heb je al op marktplaats gekeken als je dan marter konijn intikt krijg je al 6 resultaten

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 10:17

Chytia....: Luister, ik ben bijna 22 jaar ik weet ook wel dat een dier nooit kan vervangen worden ook al heb je dezelfde kleur.
En wil ik iemand een konijn cadeau geven: Ja. is daar iets mis mee? We zijn SAMEN aan het zoeken naar die kleur maar we vinden het niet.
ik sluit dit topic het is niet de bedoeling dat er hier een discussie komt hoor over een dier vervangen ofz

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:22

Is het niet raar dat je dan na je zoektocht het konijn alleen laat zitten? Dan trek je hoogstwaarschijnlijk een paar jaar van zijn levensjaren af...

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:31

TS: Een dier kado doen is in der daad flink wat mis mee, tenzij dit in overleg is met diegene. Het komt op mij over dat je precies zo'n konijn wil omdat je die eerder hebt gehad. En ik wil je alleen ene teleurstelling besparen. Helaas kan je zelf een toppic niet sluiten.

Succes met het zoeken naar een konijn.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 19:12

Hallo zeg alsjeblieft hoor. Het meisje is op zoek naar zo een konijn en ik help haar zoeken.
En ja ik zal hem 'betalen' misschien en daarmee dus 'cadeau' doen omdat ze net is afgestudeerd aan de hoge
school.
Wat word hier op bokt toch altijd belachelijk gedaan om niks.
Denk je nu echt dat ik zo stom ben dat ik een 'kopie' van haar dood konijn ga zoeken en dat in haar handen ga duwen?
Nooit zou ik een dier cadeau doen zonder enig overleg. Foei foei.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:37

heb je google al rondgezocht?
daar staan toch ook wel beetje sites waar marter konijnen tekoop zijn?

nouja iig heel veel succes met zoeken!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:15

Kun je niet 'bestellen' via een dierenwinkel? hier hebben dierenwinkels contact met fokkers, zo heb ik eens een niet reguliere hamster besteld.
Volgens mij zit er nu een konijntje zoals jij bedoeld in dierenwinkel in ons dorp, helaas in het hele hoge noorden (groningen)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 23:26

Waar het is maakt mij totaal niks uit hoor. Ik rij dat stuk wel.
Ik heb hier al zo goed als alle dierenwinkels in Belgisch limburg gehad en in NL Limburg.
Ze zijn daar niet (meer) te vinden. Ook willen sommige dierenwinkels geen namen geven van fokkers
in hun buurt.

Ik heb eentje gevonden, maar het is een hangoor.

Via google heb ik denk ik iedereen al gehad. Iedereen in BE en NL die marterkonijnen heeft, heeft een mail gehad.
Maar om de een of andere reden vinden we niet meer zo een als Casper, een gewone dwergkonijn met die kleur.
Wel vind ik ze in hangoor, of net grote konijnen. Het lijkt wel alsof Casper zo de enige konijn was... Echt raar.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:39

Ik zal maandag wel kijken foto maken en even vragen, ik ken het als konijnenfreak :D

En als je eindelijk je nijn hebt zie je ze ineens overal, altijd zo.

Ik heb nu een klein nijntje die is champagnekleurig, heb ik verder ook nog nooit gezien> hier met een van mijn andere konijnen Dinges de reus op photoshoot.
http://i137.photobucket.com/albums/q203 ... smini2.jpg
Ze is nog jong maar als zo ooooooooooit doodgaat wil ik stiekem ook graag weer zo eentje, ook omdat deze buiten dr kleur een speciale band mee heb.

Ik zal maandag even voor je vragen, niet geschoten is altijd mis ;)

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:56

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 10:26

Ze heeft 1 gevonden, op de 'dieren'markt! Gelukkig!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:03

Oke, fijn.. Succes met het diertje..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:06

Maar houd ze er dan 1tje? Kun je er beter 2 kado doen :)) Een Marter voedster en dan ga je met die naar de opvang?

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:12

Air schreef:
Is het niet raar dat je dan na je zoektocht het konijn alleen laat zitten? Dan trek je hoogstwaarschijnlijk een paar jaar van zijn levensjaren af...

Mijn konijn zit ook al zijn hele leven alleen, niet goed dat weet ik maar ik was 6 toen ik dat beestje kreeg dus dat besef je je dan nog niet. Hij krijgt bakken met aandacht en is inmiddels al een jaar of 10 dus dat wat jij zegt zal best meevallen.

Sorry beetje off-topic. :o

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:18

Het gaat ook niet persé om een zo hoog mogelijk leeftijd, tuurlijk hoe ouder hoe mooier,
maar liever een konijn dat 5 wordt en een prachtig leven heeft gehad met een soortgenoot, veel ruimte, gezonde voeding, graaf en graasmogelijkheden, schuilgelegenheid dan een konijn die 10 is geworden in een minihokje, alleen met alleen maar krachtvoer.. toch? :)

Natuurlijk kunnen wij niet bepalen hoe anderen het doen, maar dan hoef je diegene er toch niet af te praten want je geeft zelf ook aan dat het niet goed is dat je er eentje hebt?
Ik begrijp dat nooit zo goed waar zo'n reactie voor nodig is.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:20

Nee maar mijn konijn zit ook zeeeeker geen tien jaar in een minihokje met alleen krachtvoer. Die heeft écht niks te klagen. :p Maar het was nu net alsof het vreselijk slecht is als je maar 1 konijn hebt, en dat valt best mee, áls je er goed voor zorgt.
Laatst bijgewerkt door marjolein_el op 18-07-11 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:21

Ik heb het ook niet over jóu konijn, oke had misschien even een andere leeftijd als voorbeeld moeten geven, maar het gaat toch meer om de kwaliteit van het leven dan de levensduur.