teddy widden konijntjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

teddy widden konijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 07:32

wie heeft er hier een teddy widden konijn? ik heb zelf een kruising ervan en ze is erg lief. vind het echt prachtige beestjes om te zien en ze zijn ook erg lief. wie oh wie heeft er een tw?? ze zien er zo uit
Afbeelding
ik heb ook deze kleur alleen heeft ze geen hangoortjes en haar vacht is minder lang. ze is ws gekruisd met een japanner.

WinSel

Re: teddy widden konijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:41

Ik vind ze vreselijk :D
Nee ik snap niet dat mensen daar mee gaan fokken, al dat haar wat in de klit gaat zitten
In de opvang zitten ook zoveel van deze konijnen, en dan worden ze gebracht, bovenkant netjes gekamt, maar de onderkant is een en al klit zo sneu

Maar als je 2-3x in de week kammen niet erg vind zijn het erg leuke konijntjes :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:44

waar is de konijn? zie alleen een pluisje haar :=
nee even serieus, ik heb er geen maar vind ze wel erg 'apart' :D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:52

Ik heb een Teddy Widder gehad met stamboom en al. Was een lief diertje. Hij is overleden toen hij 10 jaar was

Afbeelding

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:09

wat een leukje! :~
al moet ik zeggen dat als je me de 1e foto had laten zien, had ik nooit geraden dat het een konijntje is

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:13

Ik vind het voor het dier een handicap en zielig dat ze zo gefokt worden.
Net wat Winsel zegt vaak vinden ze het kammen even leuk maar daarna vinden ze het teveel werk en word het dier maar weer gedumpt.
Vorige week heb ik er nog 1 binnen gehad die was tot op de huid vervilt.
Het beestje zag niks en was nog erg bang toen de vacht eraf was hij had nooit mensen gezien.
Als je goed kamt zijn ze best leuk maar mensen denk na een konijn moet lekker kunnen rennen in de tuin zonder dat er troep blijft hangen in de vacht.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 11:49

die van mij is dan gelukkig niet lang maar half langharig. maar ik kan m iedere dag even. vind ze ook niet erg gelukkig. gaat er gewoon even voor zitten. ik vind ze schattig. kende het ras tot voorkort ook niet.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:53

Ik heb ook zon konijn! Ontzettend lief dier.. zou hem niet meer willen missen. Het kammen van het haar van hem vind ik heel erg mee vallen. Als hij in de rui is dan moet je het wel ff bijhouden maar voor de rest kam ik hem maar 1 a 2 keer in de 2 weken en hij ziet er toppie uit.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:54

Ik had een kruizing er van. Verschrikkelijk lief dier. Nu is ze bij een vriendin van me

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:56

ik heb er eentje gehad maar helaas dood in hok gevonden.

Afbeelding

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:16

Ik vind het echt geen konijnen meer. Buiten dat hebben ze er ook last van als ze buiten lopen. Er komt vuil in de haren, en met regen word het ook zo smerig. Ik zou er nooit een nemen, maar als ik al een teddy widder zou hebben dan zou ik hem/haar lekker kort knippen.
Ik heb zelf wel 2 kortharige konijnen, daar heb ik meer mee ;).

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 12:25

het zijn ( vind ik) ook meer binnenkonijnen. ik pluk elke dag de hooi sprieten even uit haar vacht. ze heeft totaal gee klitten gelukkig. ik vind trouwens de echte teddy widders wel duur. 40 tot 50 euro voor zon nijn vind ik een hoop geld. ik heb die van mij gekregen van een vriendin. zit samen met een dwergje in een grote kooi van 1 meter en elke dag mogen ze even uit de kooi om de beentjes te strekken. je moet ze dan als dolle paarden door het huis zien vliegen. echt op hol geslagen paarden zijn het dan. bokkesprongen maken, achter elkaar aan. kooi in kooi uit.... hahahah

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:48

Wat een lieve uitstraling hebben deze nijntjes! Had er nog nooit van gehoord.
Ik snap trouwens niet helemaal wat hier zielig aan is? Zijn langharige cavia's/katten/honden dan ook zielig? Als je de vacht goed bijhoudt is er toch niks aan de hand?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:52

Klopt, maar voor buitenkonijnen is het echt geen doen. Ze hebben een enorm zachte vacht, konijnen houden van graven en rollen enz. en al dat vuil krijg je er niet heel gemakkelijk uit. En de meeste konijnen vinden het borstelen niet lekker, in 9 van de 10 gevallen zijn ze het ook niet gewend.
Maar de voornaamste reden waarom ik het 'zielig' vind is het soort mensen dat ze aanschaft. De meeste mensen - uitzonderingen zoals TS erbuiten gelaten - schaffen een teddy aan vanwege de hoge aaibaarheidsfactor voor hun kind. Het kind kijkt vervolgens niet naar het konijn om, ouders nemen de moeite er niet voor om te borstelen waardoor het konijn helemaal vervilt. Mensen denken niet goed na voordat ze een konijn nemen.

Wel erg goed dat jij je konijn goed onderhoud lonneke. De prijs is inderdaad niet niks, gelukkig maar anders zouden de meeste uiteindelijk bij de opvang belanden.

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:56

Meld zich. :D

Ik mag volgende week mijn teddy dwerg ophalen, die vind ik net iets leuker dan de teddy widders maar die hebben ook lang haar.
Ik heb bewust gekozen om 40 euro voor mijn konijn te betalen en hem op te halen bij iemand die ze fokt. En het borstelen, tsja dat moet je toch ook bij een paard doen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 13:01

tja, het is idd wat sophie_midas zegt, je moet elk dier onderhouden. een langharige kat of hond ook dus een langharig konijn of cavia ook. het is ook echt geen buitenkonijn. die van mij heeft ook een hoog aaibaarheidsfactor maar het blijft voor mij een konijn. ik kam haar iedere dag even, dan heb je het minst kans op vervilten. ik wilde er eerst een echt widder bijnemen maar vind 1 kam konijn ook wel genoeg. vandaar dat mijn keus is gevallen op een dwergje erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:05

ik vindt ze ook vreselijk , geen erkend ras. afschieten als je het aan mij vraagt :=

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:08

takkie_muis schreef:
ik vindt ze ook vreselijk , geen erkend ras. afschieten als je het aan mij vraagt :=

Sorry, maar dit vind ik echt een belachelijke opmerking. Bah

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:09

nou afschieten is ook wat overdreven :=

maar ik vind het inderdaad ook helemaal niks, heb ook niks met langharige katten of hele langharige honden (halflang is prima) dus daar zal het ook wel mee te maken hebben O:)

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:11

Ik heb een teddy dwerg. Een met behoorlijk lang haar.
Ik kam hem elke dag en dat vindt hij ook helemaal niet erg(gaat er gewoon voor liggen)

Hij woont binnen in huis en loopt elke dag door het huis en gaat dan heerlijk op de mat van de hond liggen.

Ik zou hem ook niet buiten willen hebben. Hij zit op speciaal stooisel en dan is het goed te doen. Ze hebben wel een super zacht karakter en zit het liefst bij je op de bank.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 14:14

takkie_muis schreef:

zullen we jou ook even afschieten omdat je geen erkend ras bent?? wat een rare opmerking vind ik dit. :(

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:14

Ik heb een teddy dwerg. Erg leuk maar mega veel werk. Ik zou toch qua werk als je toch een langharige wilt eerder voor een Voskonijn gaan.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 14:16

ik vind alles ( behalve mense) met lang haar leuk. had ook een langharige kat ( noorse boskat). vind de verzorging juist het leukste van alles. dus voor mij is het absoluut geen probleem. vind de teddy dwerg ook erg leuk.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:17

Zelf zou ik niet voor dit ras kiezen, omdat ik mijn konijnen zo natuurlijk mogelijk probeer te houden en daar zijn deze konijnen niet echt geschikt voor. Wat me trouwens nog opviel is dat je het hebt over een grote kooi van 1 meter lang. Hoe breed is die kooi dan? Naar mijn mening moet je toch wel ongeveer 1 vierkante meter per konijn rekenen en ik kan me haast niet voorstellen dat je kooi 2 meter breed is. Als ik jou was zou ik proberen om er een ren omheen te bouwen. :)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 14:23

nee mijn kooi is 55 breed. maar ze zijn allebei vrij klein dus dat is geen probleen omdat ze ook veel loslopen.