Vlooien om gek van te worden!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dide

Vlooien om gek van te worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:38

Een tijd geleden zijn wij op vakantie geweest in een huisje.

Leuk gezellig tot dat.. de hond op het carpet ging staan.. De vlooien zag je gewoon op de hond springen! En ook gewoon idioot veel!

Gelijk druppels gehaald (gewoon van de kruidvat) moet goed genoeg zijn (dacht ik ) want in 5 jaar heb ik nooit vlooien gezien bij mijn hondje..

Harstikke fout dus.. eenmaal thuis ALLES ingespoten met anti vlo van de boerenbond (waar we overigens met 5 mensen voor stonden, die mensen kwamen stuk voor stuk niet van de vlooien af ). Hielp ook al niet.. Tweede poging met HG werkt super (alleen al weer 22 euro verder..)

De hond nog een keer gedruppeld met duurder merk, maar het heeft geen nut.

Ik heb hem ondertussen gewassen met anti vlooien shampoo en thee trea shampoo. Een mandje ingespoten en hem daar in laten slapen (spul mag niet direct op de huid) maar nee hoor.

Nu kreeg ik van iemand de tip smeer hem in met een product waar veel petroleum in zit! Ik heb wel hoefbalsem met petroleum maar vind het toch een beetje eng :=

Wie o wie heeft het (veilige) wondermiddel voor mij?

Wildgirl

Re: Vlooien om gek van te worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:41

Van beaphar tabletten VloKill halen, pil geven, 12 uur later vlooiendruppel doen, 48 uur later vlooienband erom.
In tussentijd huis extreem goed schoonmaken, mand uitsoppen en inspuiten, alle textiel in de (kook)was, plinten en kieren inspuiten....en dan hopen dat je ervan af bent....

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:42

Wat een vervelend probleem.
Kruidvat en Boerenbond verkopen niet de beste middelen. Ga naar de dierenarts, daar verkopen ze wèl goede middelen.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:45

Wildgirl schreef:
Van beaphar tabletten VloKill halen, pil geven, 12 uur later vlooiendruppel doen, 48 uur later vlooienband erom.
In tussentijd huis extreem goed schoonmaken, mand uitsoppen en inspuiten, alle textiel in de (kook)was, plinten en kieren inspuiten....en dan hopen dat je ervan af bent....

Pillen hou ik even in mijn achterhoofd.. Hij kan namelijk heel slecht tegen iets 'vreemds' in zijn maag, en het komt er dan voor of achter (of beide) er dan ook 90% van de tijd weer uit :)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:48

gabyfedde schreef:
Kruidvat en Boerenbond verkopen niet de beste middelen. Ga naar de dierenarts, daar verkopen ze wèl goede middelen.

Dierenarts kan ik pas maandag naar toe, ik heb geen auto vandaag en morgen is hij dicht. Dus daar ga ik zoiezo heen, maar ik wilde graag tips/ ervaringen weten :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:49

gabyfedde schreef:

Kruidvat is nou niet echt een goed merk idd
een dierenspeciaalzaak verkoopt ook goede middelen hoor ;)

TS, ik heb je een pb gestuurd!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:51

Vroeger hadden wij Bodip van Bogena, weet niet meer of het bestaat. Dat was super spul. In Nederland mag het niet verkocht worden maar in duitsland heet het Tictac oid en dat is ook super spul.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:51

Ik denk ook dat je je huis niet moet vergeten.. Zolang de hond vlooien heeft, zitten ze ook in je huis..
Zo lang in je huis vlooien rondlopen blijf je bezig..
Hond nogmaals ontvlooien, je huis in sprayen en daarna GOED stofzuigen en de stofzuigerzak weggooien..

Ik kreeg 1 keer een pup vol vlooien, na 1 behandeling van hond en huis was het gelijk weg :j

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:52

wat je op je hond ziet is vaak maar 25% van je vlooienplaag (als het zelfs niet minder is)
De rest zit in huis!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:54

vlokill werkt idd super, daarna bolfo gold er overheen en idd je huis goed behandelen :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:57

Mijn DA zegt altijd: er zit maar 10% op de hond. De rest zit in huis.
Ik heb laatst ook een vlooienplaagje in huis gehad. Alles van stof bespoten met een spuitbus vlooienmiddel. De rest goed gesopt. Hond hoefde enkel maar 1 pipetje met vlooiendruppels.

Ik vind het wel heel erg raar dat jouw hond last blijft houden van vlooien na alles wat je er al opgesmeerd hebt zeg. De hond was er bij ons echt als eerste vanaf. ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:57

Hond goed wassen en inderdaad Vlo Kill geven, ideaal! Ik heb een langharige hond gehad, die vlooien had, en dit werkte perfect. Erna even druppelen. Niet met een kruidvat merk of Frontline, deze werken vaak niet. Frontline zijn de vlooien ondertussen al resistent voor.
Je kan beter Advantage of Stronhold gebruiken, te verkrijgen bij de dierenarts.

Het spuiten in huis is ook belangrijk. Spuit goed in kieren en plinten en vergeet vooral de manden en meubels niet!

Je moet een half uur nadat je heel je huis hebt gespoten ook even stofzuigen. Dat werkt vaak wel erg goed. Dan ook even in de stofzuiger spuiten nadat je dit hebt gedaan.
Ook de stofzuigerzak hierna vervangen!

Liefst even elke week herhalen ivm eitjes. Ook een GOEDE spuitbus kopen. Je hebt ook spuitsels die op de eitjes komen te zitten, zodra deze uitkomen gaan ze dood.
En natuurlijk ELKE kamer spuiten. Vergeet ook niet de zolder of kelder.

Succes!

dide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:59

Huis is al 3 keer helemaal gestofzuigt.. ingespoten.. gewassen..
Wij spuiten de stofzuigerzak in, gebruiken hem, doen hem in een vuilniszak, spuiten hem weer in, en binden de zak zo goed mogelijk dicht met tape. Dezelfde dag breng ik hem al weg (op de fiets, anders zitten ze nog in de auto :') )

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:00

oefffff wij hebben hier een paar jaar terug ook last van gehad, onze hond werd echt ziek van de vlooien.
we hebben toen bij de da een aantal dure middeltjes gekregen en binnen 3 weken was alles over!

dide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 11:00

Ik ga maandag in ieder geval naar de dierenarts! als het bij de meeste van jullie werkt, zou het hier ook moeten werken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:01

Heb je trouwens misschien katten?

dide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 11:02

Ik heb geen katten, ik heb 1 boerenfox hondje van 9 kilo.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:08

advantrix halen bij de da......werk beter als de rest!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:11

Frontline combo halen, dit dood zowel de vlooien als de eitjes. en daarbij goed blijven sprayen, en elke 4 weken nog een keer frontiline combo gebruiken tot het sezioen over is.

Succes!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:50

CK88 schreef:
Frontline combo halen, dit dood zowel de vlooien als de eitjes. en daarbij goed blijven sprayen, en elke 4 weken nog een keer frontiline combo gebruiken tot het sezioen over is.

Succes!

NIET DOEN!

Vlooien zijn resistent geworden voor Frontline. Ik werk ook bij een dierenarts. Veel mensen ontvlooien braaf met de pipet elke maand van Frontline, en 80% van de beesten hebben nog vlooien.
Advantage of Stronghold gebruiken!

En niet alleen in het zogenaamde seizoen gebruiken, er bestaat geen seizoen. Vlooien heb je het hele jaar door. Gewoon elke 4 weken tot maand het hele jaar door ontvlooien en elk kwartaal ontwormen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:46

bo0tjeee schreef:
CK88 schreef:

Succes!

NIET DOEN!

Vlooien zijn resistent geworden voor Frontline. Ik werk ook bij een dierenarts. Veel mensen ontvlooien braaf met de pipet elke maand van Frontline, en 80% van de beesten hebben nog vlooien.
Advantage of Stronghold gebruiken!

En niet alleen in het zogenaamde seizoen gebruiken, er bestaat geen seizoen. Vlooien heb je het hele jaar door. Gewoon elke 4 weken tot maand het hele jaar door ontvlooien en elk kwartaal ontwormen.

Klopt totaal niet. Wij verkopen ook Frontline als 1 van de best werkende middelen. En zelf gebruik ik het ook op 3 honden en 4 katten buitenaf ;) Nog nooit een vlo gezien en de druk is hoog.
De firma die frontline verkoopt heeft pas een nieuw middel op de markt gebracht. Met de werkzame stof Fipronil. Oftwel frontline in een nieuw jasje met een nieuwe naam Effirpro. En raad eens, opeens is dat een goed middel en goed werkzaam. En is excact hetzelfde als Frontline :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:48

Stronghold heb ik gebruikt bij een vlooienplaag.

Ik had een paar dingen geprobeerd maar met Stronghold was het heel snel over.
Pipetjes in de nek en zo'n bus om het huis mee te spuiten.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:49

Mocht je nou voor je gevoel teveel hebben aan het pipetje in de nek, smeer het laatste beetje dan op de kont bij de staart.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:54

Bij mij helpt Frontline ook niet.Ik heb altijd Advantage en dan vallen ze er zo dood af.
Ik ontvlooi maar heel weinig want heb weinig besmettingskans.
Lijkt me heel vervelend om zo'n plaag te hebben:succes er mee.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:55

ik zet hier even een stipje aangezien wij over 2 a 3 weken onze pup verwachten ivm nest vlooitjes?!
ken ik trouwens deze spullen ook voor een puppy gebruiken?

hebben igg wel ervaring met honden maar wil het zekere voor het onzekere vandaar ik zoveel mogelijk info zoekt.