zit
af
poot
andere poot
op(tegen je op staan op commando)
plat(op de zij liggen)
en het commando uit de keuken en naar binnen(van de gang naar de woonkamer)
De poedel kent:
zit
af
poot
andere poot
blijf(en dan ook gewoon op verre afstand en ook blijven als ik z'n favoriete speeltje gooi)
pak t(dan pakt hij het ongeacht waar ik naar wijs)
hou vast (dan houd hij vast tot ik los zeg)
los
hij heeft meerdere speeltjes en deze hebben namen zo is het als ik zeg zoek flos dat hij ook echt met de flos aan komt en zoek botje en dan komt hij met z'n knuffelbot, soms verstop ik deze bewust maar binnen no-time heeft hij deze uit een schoen, uit de badkuip, van een kastje etc
buig(z'n kont omhoog en zn voorhand omlaag)
plat
kom voor(komt hij naar me toe en gaat voor me zitten)
naast(naast me zitten)
turn (draaid hij een rondje)
deur (duwd hij de deur dicht)
door (door m'n benen heen zo kan ik lopend het door commando geven en zigzagt hij er door heen)
op (dan zit hij op zn kont of hij smeekt... om het duidelijk te maken http://www.heloise.com/images/pets_3-25-06.jpg(even van internet geplukt)
hoera (staat hij op zijn achterpotje met z'n lichaam helemaal langerekt omhoog)
back (achterwaarts lopen in een rechte lijn)
Momenteel ben ik hem hoep aan het leren(dan spring hij door mn armen die ik in een cirkel hou) en kruipen, dat hij echt over de grond heen kruipt. Dit alles is zonder cursussen geleerd en stiekem ben ik best trots op mn poedeldiedom.

Wellicht haal in nog inspiratie uit jullie trucjes want soms begint m'n inspiratie ook wel op te raken...

) en dan gaat hij automatisch naast me zitten/staan wachten tot ik zeg dat hij over moet steken.
Ik heb dat geprobeerd af te leren (ben zelf maar 1.60 en als hij tegen me op springt zijn we allebei even groot