Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Martine_R schreef:O wacht, nog even: Ik zou er zeker gèèn aandacht aan schenken als ze zo bang doet. Zeker niet gaan geruststellen o.i.d.
bo0tjeee schreef:We belonen haar niet en troosten haar niet, alleen een beloning als ze er braaf langs is gelopen zonder te schrikken, bang te doen of schichtig te doen.

Martine_R schreef:Pff.. klinkt als een Cesar Milan geval..
. Hoe hebben we het toch al die tijd zonder die man gedaan??...
.
.
Ligt aan mezelf.. Marloes__ schreef:Martine_R schreef:Pff.. klinkt als een Cesar Milan geval..
Een CM geval. Hoe hebben we het toch al die tijd zonder die man gedaan??...
@TS: Ik vraag me wel een beetje af waarom je de hond loslaat bij het oversteken? Maar goed, verder denk ik dat je goed bezig bent hoor. Zie je verandering in het gedrag de afgelopen week? En je weet zeker dat er verder niks gebeurt is en dat haar gedrag is veroorzaakt door de aanrijding met de fietser? Heb je nog nooit een cursus met hem gevolgd? Sorry voor de hoop vragen, maar ik probeer een beetje een beeld te schetsen van de situatie.
.
Macs schreef:Marloes__ schreef:Laat je de honden altijd samen uit?
Antwoord vanuit mij: Maakt weinig uit, al zijn mijn andere 2 honden (toevallig ook amerikaanse bulldoggen) nog zo rustig, ze vliegt er vandoor.
. 
Zo koel in haar koppie! ) 

. 
) wel wint!
. Zie het als een oefening daar buiten, hopelijk krijgt hij zo wat zelfvertrouwen mee van je oudere hond.