Pff, wij hebben drie katten (katers) in de leeftijd van 6 maanden tot 12 maanden en zijn alle gecastreerd.
Onze eerste, van nu 10 a 11 maanden, is al enkele uren spoorloos.
Wij hebben een hondenluik waar de katten gebruik van maken, en heb de luik enkele uren per dag open.
Als ze weer binnen zijn, meestal voor of na ons avond eten gaat de luik weer dicht, om te voorkomen dat
ze s' avonds op straat gaan zwerven.
Ze zijn het gewend dat de luik een uur of 6 per dag open is, gaan graag naar buiten en blijven over het algemeen
in de buurt. Ze komen meerdere keren terug naar binnen voor een aai, wat brokjes of blijven bijvoorbeeld 2 uurtjes
op de bank slapen en gaan weer naar binnen.
De andere katten zijn sinds vanavond rond 22.30 uur binnen, maar Nemo, onze eerste die juist het meeste naar huis
komt tussendoor en gelijk komt als je roept (of bijvoorbeeld 10 minuten later maar reageert iig wel) maar hij in onder
tussen nog steeds niet thuis! Ik maak mij erg ongerust!
Katers staan er best om bekend graag te zwerven over straat in de nacht, maar Nemo is op tijd
gecastreerd en heeft het nooit gedaan zoals ik al vertelde , vandaar dat ik helemaal in de stress zit
Mijn grootste angst is (en ik weet dat dat het risico is van katten buiten laten) dat er iets ergs gebeurd is!
Wij wonen erg rustig, vlak bij de dijk in een klein dorp.
Ik hoop zo dat hij thuis komt zonder zich ergens van bewust te zijn gewenst en zonder kleerscheuren!
Er rest mij niets dan afwachten.. Ik heb de andere twee boven zitten, de luik open en lig op de bank.
Hoop dat ik toch nog drie uurtjes slaap mee kan pakken en hij mij z ometeen met kopjes wakker maakt zoals
gewoonlijk! (Ben zover dat ik net de dierenambulance gebeld heb of ze een melding hebben binnen gekregen,
maar zijn niet bereikbaar - ja alleen voor spoedgevallen)
*sorry als mijn verhaal wat warrig over komt..
Hoop dat de bokkers die nog niet in Dromenland zijn even met mijn mee willen duimen..