Ze vreten hun hele (plastique) deuropening verrot, terwijl ze nu zo'n mooi wit blokje hebben. Volgens de bijsluiter hét blokje om gezellig met de tandjes aan te knagen..
Alleen die van mij zijn dan weer stronteigenwijs ofzo.. Want ze mijden dat enge witte ding met een flinke boog, terwijl de deuropening groter en groter wordt...
En het was toch niet de bedoeling dat die cavia's zelf groter gaan worden 
En Sammie wordt ondertussen wakker getrrrr trrrrr trrrr, want uiteraard doe je als cavia zijnde dat soort dingen 's avonds errug laat of lekker 's nachts..
Insmeren met de heetste peper die er is
Blaasgruis of nierstenen krijgen ze ervan! Probeer veel hout te geven, wilg, fruitbomen (niet bespoten) of idd huisjes van hout!
Knaagsteen is gevaarlijk.
En hun gewone voer- en waterbakje vul ik ook gewoon bij als ik zie dat 't bijna op is. Honger kunnen ze niet hebben. Die knaagdingetjes om om te hangen zal ik eens naar kijken, heb ze alleen nog maar voor hamsters gezien. Die oranje/groene bolletjes zijn ook voor hamsters, maar dus ook geschikt voor caaf's.
het plastic hokje moest eraan geloven, grote deuropening, groter raam en zelfs een nieuwe uitgang