Zijn mensen helemaal gek geworden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Zijn mensen helemaal gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 12:51

Vanmiddag ging ik m'n hond uit laten en Kyra schoot uit de lijn. (de musketonhaak brak af.... :( )
Nu bleef ze goed bij mij in de buurt en wachten op het moment om haar te pakken.
Toen kwam er natuurlijk een fiets aan, ze vloog er achter aan en begon te blaffen (bijten zal ze niet doen (ik zeg nooit nooit ;) ).
Die vrouw die trapte tegen Kyra aan en fietste door, Hierdoor reageerde ze niet heftiger en rende echt een flink stik achter die vrouw aan. Die vrouw gaf flinke trappen.. :(
Vervolgens vloog Kyra richting 2 mannen en blafte daar. Die 2 'helden' trapte ook richting haar (gelukkig niet raak) en waar aan 't vloeken en tieren tegen haar.
De 'helden' stonden daar en konden haar pakken, dit deden ze niet.
Vervolgens stonden er redelijk wat mensen aapjes te kijken! (ik loop met een kruk en loop dus niet heel makkelijk maar niemand bedenkt om te komen helpen..)

Is het heel normaal dat je schopt tegen honden als vreemde?

(even stoom af blazen...)

Esther_r20

Re: Zijn mensen helemaal gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:56

Ja en nee,
Jij weet dat je hond niets doet, maar een buitenstaander heeft hier geen idee van. Als er een hond luis blaffend op mij af rent en niet weggaat zou ik ook proberen deze weg te jagen. Nu ben ik niet bang of angstig voor honden dus kan sneller inzien of een dier kwaad in gedachten heeft, maar een leek kan dan best agressief reageren aangezien jouw hond voor deze mensen ook agressief overkomt.
Lastig, maar waar. Zonde dat je hond niet goed reageert op jouw commando's...

Voor nu naast je neer leggen en oefenen op dit soort situaties... en nieuwe lijn kopen ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:57

Niet echt normaal misschien, maar wel heel erg begrijpelijk.

Ik heb niks met honden, ik vind ze dus ook heel erg bedreigend als ze voor mij staan te blaffen of achter mij aanrennen. Zeker als ze zo groot zijn als je hond. Geen idee hoe het klinkt als ze blij of boos blaffen, ze zijn gewoon bedreigend als je naar jou toe rennen terwijl ze ook blaffen.

Gelukkig voor die honden verstijf ik.....

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:58

Sorry....
Maar JA, als een vreemde hond al blaffend op me af zou stormen zou ik die ook weg schoppen...
Klinkt niet leuk, maar jij moet zorgen dat je hond onder appél staat!! Ook als die los is.

spicegirl

een hond die agressief blaffend op me af komt, krijgt er ook 1. de laatste keer was ik op de fiets, hond kwam blaffend aangerend, en voor ik het wist, beet ie in mn poot.
moet ie maar goed aangelijnd blijven, en opgevoed.

manie

Ik ben gek met honden, maar wanneer een onbekende hond (blaffend) op mij af komt rennen en baaslief er duidelijk geen controle over heeft.
Dan krijgt het dier in kwestie ook van mij een schop!
Niet de schuld bij anderen leggen, maar bij jezelf én de opvoeding van je hond!

luijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:59

jij hoort gewoon je hond bij te houden en onder controle te hebben..
en is ook maar een schrik reactie van mensen..
ging dan wel per ongeluk en zou zelf ook niet zo reageren maar is wel je eigen verantwoording..
die mensen wisten ook iet dat ze niet bijt kan heel bedreigend overkomen natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:01

Ook ik vind het niet raar.. Wij hadden buren met een tekkel die ook altijd achter je aan kwam rennen als je langsliep of fietste.. Nou sorry, maar die kon ook een mep of een trap verwachten.. Rotbeest, weet ik veel wat ie gaat doen.. :n

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:02

Nee, ik vind die mensen niet gek geworden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:02

Als een hond luid blaffend op mij af komt rennen, te voet of op de fiets, kan die inderdaad een flinke schop verwachten ja! En als je het moment moet afwachten om je hond te pakken te kunnen krijgen is er imo nog flink wat werk in de verhoudingen tussen jou en je hond. Je moet je hond gewoon onder controle hebben, dwz die moet luisteren als jij wil dat hij terug komt. Dus de fout ligt niet bij de omstanders maar bij jou en de opvoeding van de hond. Met andere woorden, ook ik vind die mensen helemaal niet gek geworden.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:03

Natuurlijk is het een ongelukje van jou, maar ik zou denk ik in dezelfde situatie ook zo gereageerd hebben (als die vrouw). Je moest eens weten hoe vaak dat gebeurd, laatst was ik met de DA mee, stonden van die keffers op de stoep niks aan de hand, bleven hele tijd rond mij hangen tot er een gewoon (vanuit niks) vol in mijn been greep (gelukkig had ik rubber laarzen aan en bleef het bij wat krassen). Wij hebben zelf ook honden en ben er absoluut niet bang van, maar heb het helemaal niet op vreemde honden, zal ze ook nooit aanhalen. Waarschijnlijk heeft die vrouw gedacht dat hond probeerde te bijten/te dicht bij haar voet/been was waardoor ze die indruk kreeg.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:04

Het ligt eraan wat de rest van de houding van die hond is ;)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 13:04

Wij weten dat hij niet los kan lopen ( [BB] hardloopster! ) Ze komt uit spanje en is een zwerfhond geweest. We hebben haar nu iets meer dan een jaar en zijn er nog dagelijks mee aan 't trainen. Aan de lijn staat ze keurig onder apel maar zodra de lijn los is slaat ze door en is er geen contact meer mogelijk....
en het ging eigenlijk de afgelopen tijd wat beter... maar vandaag dus niet!

Het was geen agressie blafje, klonk voor mij meer uitdagend (tegen de fietser en die mannen). Overgerens blafte ze niet het hele stuk dat ze mee rende maar blafte zo nu en dan..Tuurlijk snap ik dat niet iedereen het verschil hoort. Maar als je na een paar meter nog niet gebeten bent, of de hond al even bij je staat en hij je niet aan valt...
Maar goed. bij mij zou het nooit opkomen om een hond te schoppen...

(en gelukkig hadden we nog wat leibanden liggen!)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:05

"is die nou helemaal gek geworden?"

Ja dat dachten die mensen waarschijnlijk ook over jouw en jouw hond, en je daaropvolgende reactie......

Ik had net zo gereageerd als die mensen, onbekend hond die op mij afkomt op die manier, staat een voet voor paraat......indien nodig te gebruiken...

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:06

Dat ze je hond probeerde weg te jagen kan ik wel begrijpen. Ze kent de hond niet en weet ook niet wat ze zou doen. (Weet ook niet wel soort hond je hebt, sommige zien er natuurlijk al wat enger uit) Maar het schoppen vind ik wel wat te ver gaan.

Die van mij luistert de ene dag ook wat beter dat de ander. Ik weet natuurlijk wel dat ze moet luisteren maar soms doen ze dat niet. (moet erbij zeggen dat die van mij alleen naar der naam luistert, maar tis maar een kleintje)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:07

een hond is onder controle, of niet.
de lijn moet daar los van staan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:08

nathalie_v schreef:
Wij weten dat hij niet los kan lopen ( [BB] hardloopster! ) Ze komt uit spanje en is een zwerfhond geweest. We hebben haar nu iets meer dan een jaar en zijn er nog dagelijks mee aan 't trainen. Aan de lijn staat ze keurig onder apel maar zodra de lijn los is slaat ze door en is er geen contact meer mogelijk....
en het ging eigenlijk de afgelopen tijd wat beter... maar vandaag dus niet!

Het was geen agressie blafje, klonk voor mij meer uitdagend (tegen de fietser en die mannen). Overgerens blafte ze niet het hele stuk dat ze mee rende maar blafte zo nu en dan..Tuurlijk snap ik dat niet iedereen het verschil hoort. Maar als je na een paar meter nog niet gebeten bent, of de hond al even bij je staat en hij je niet aan valt...
Maar goed. bij mij zou het nooit opkomen om een hond te schoppen...

(en gelukkig hadden we nog wat leibanden liggen!)

Je praat het wel mooi goed, maar iemand die hélemaal niks met honden heeft, hoort dat verschil echt niet, schrikt zich rot en geeft uit reactie een schop opzij.. Heel logisch en ik denk eerder dat een excuus van jouw kant op zijn plek was geweest.. Je kon er niks aan doen dat ie los kwam, maar om die mensen voor gek te verklaren is totaal niet op zijn plaats :n

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 13:11

Het is een kruising herder
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y4NAWZUA.jpg
krijg vaak de reactie dat ze er zo lief uit ziet, dus zo angst aan jagend ziet ze er toch hopelijk niet uit.

Het is inderdaad niet fijn als je een hond achter je aan krijgt, maar schoppen (rake klappen..) nee!

@spicegirl ja zo moet het volgens het boekje, hond moet zowel los als vast luisteren. In de praktijk blijkt het toch wel eens anders te zijn...

Keur het absoluut niet goed dat mijn hond er achter aan is gegaan!

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:11

Tja niet iedereen is nu eenmaal een dieren en hondenliefhebber, en niet iedereen snapt de hondentaal, waardoor ze het gedrag niet snappen en ook niet snappen dat schoppen weinig helpt. Ik kan het me wel goed voorstellen. Ik zou er zelf ook niet echt blij van worden, maar als een van mijn honden dat doen bij iemand, snap ik het wel als ze een klap krijgen, moeten ze dat maar niet doen. (en als mensen echt doortrappen denk ik niet dat je hond daar nog blij gaat staan doen....dus of hij deed niet blij en dus wel bedreigend, of ze schopten niet echt)
Ik zou in iedergeval als baas heel hard gaan roepen, hij bijt niet, mijn lijn is geknapt, wilt u hem beetpakken dan neem ik hem over. iod

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:12

Hangt van de hond af. Zie dat het een (kruising)herder is, daar zou ik ook niet van gediend zijn.. Ik verhef meestal mijn stem "naar je baas!"..

En ik zou nooit zomaar een blaffende hond van een ander bij de riem pakken!
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 15-06-11 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:12

Ik kan het me van die mensen ook goed voorstellen. Voor een vreemde is eht moeilijk te zien of het een gemene blaf is of een vrolijke.
Ik denk dat je in deze toch echt de schuld bij jezelf moet zoeken, en zolang je nog op krukken loot beter iemand anders de hond kunt laten uitlaten.
Voor hetzelfde geld rent ie op een auto af....

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:13

nathalie_v schreef:
Het is een kruising herder
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y4NAWZUA.jpg
krijg vaak de reactie dat ze er zo lief uit ziet, dus zo angst aan jagend ziet ze er toch hopelijk niet uit.

Het is inderdaad niet fijn als je een hond achter je aan krijgt, maar schoppen (rake klappen..) nee!

@spicegirl ja zo moet het volgens het boekje, hond moet zowel los als vast luisteren. In de praktijk blijkt het toch wel eens anders te zijn...

Keur het absoluut niet goed dat mijn hond er achter aan is gegaan!

Wanneer ik zo'n hond zou hebben en dit gebeurde per ongeluk, dan zou ik zelfs BLIJ zijn wanneer iemand hem/haar een rotschop gaf.
Hopelijk leert de hond er iets van en bedenkt ie zich een volgende keer.....
Gratis opvoedkundig lesje!!
Laatst bijgewerkt door manie op 15-06-11 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:13

spicegirl schreef:
een hond is onder controle, of niet.
de lijn moet daar los van staan..

Ja, maar dan moet hij wel het commando 'hier' kennen, en er aan gehoorzamen. Je kunt een brave hond hebben die netjes meelopt, af en zit doet, maar als ze 'hier' niet kennen, zit er wel degelijk een verschil tussen vast en los...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:14

En dat die mannen jouw hond niet pakten snap ik goed. Weet jij veel als buitenstaander of die keffer wel aardig blijft als je hem grijpt. Hij was duidelijk niet onder jouw controle. Nou dan grijp ik die hond ook niet hoor, al ben ik nog zo'n liefhebber. Hou mijn handen liever heel.

Lees ook nergens dat jij op wat voor manier ook hebt ingegrepen of bijv iets naar die mannen toe hebt geroepen. Bijv dat ie niks doet en dat je hem zus of zo pakken kon.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:14

Nee die mensen zijn niet gek geworden. Ik zou een hond ook gerust een trap durven verkopen (sterker nog, heb dat al gedaan). Misschien niet direct maar als er zo'n keffer afkomt die zich niet gewoon laat wegsturen, of sterker nog, begint uit te dagen als je ze probeert weg te sturen dan kunnen ze maar beter buiten voetbereik blijven.
Nu voor mezelf maakt het meestal niet uit, ben ook fantastisch goed in honden negeren. Maar als ik met m'n hond wandel wil ik zo'n zenuwpezen niet in de buurt. M'n eigen hond is als puppy een keer gegrepen en het heeft me 2 jaar (!) gekost om haar terug in de buurt van honden te krijgen zonder stress. Af en toe gebeurt het dan dat er een enthousiaste hond komt afstormen en ja meestal is dat gewoon om te spelen. Maar mijn hond wil niet spelen en duikt in elkaar. Om te vermijden dat ik weer vastgeknoopt word in leibanden of m'n hond een kilometer verder ergens uit de bosjes moet plukken, zorg ik er dus voor dat andere hond respectabele afstand houdt of zich rustig gedraagt. En wie niet luisteren wil, moet maar voelen; eigenaar kan bij verontwaardiging ook gerust een hele preek/litanie krijgen. Ik en m'n hond willen rust, punt.