Nieuw op animal planet: Cats from hell

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Nieuw op animal planet: Cats from hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 14:24

sinds kort is er op animal planet een nieuw programma op.

Cats from hell.

net zoiets als cesar millan bij the dog whisperer doet, gaat deze man ( Jackson Galaxy) je helpen met de problemen met je kat.

wie kijkt het nog meer en wat vinden jullie ervan :)

ik heb 1 aflevering gezien en het is best interessant.

vooral ook omdat ikzelf een kat heb, ( die je uit het niets kan aanvallen) :)
dus nog interessant ook, zodat ik er ook iets van leer. :)

Marloes__

Re: Nieuw op animal planet: Cats from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:29

Ik heb het nog niet gezien, maar ik krijg er nu al spontaan een allergische reactie van ;).

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 14:30

Marloes__ schreef:
Ik heb het nog niet gezien, maar ik krijg er nu al spontaan een allergische reactie van ;).

vertel :D

hondenliefhebber zeker ;)

ach ja, ik ben ook hondenliefhebber, maar goed voor een hond hebben we bijna geen tijd, voor een kat wel.

daarom hebben we ook een kat.

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:31

Ha lekker, natural catmanship. Ik zat er al op te wachten!
:D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:32

Wij hebben een 'buitenkat'. Die mag niet in huis komen en moet vooral muizen vangen. Krijgt wel gewoon nog te eten en heeft een droge plek om te slapen, maar opvoeding, haha, dat kent ie niet! Laatst beet ie me zomaar in mijn been! Geschikt voor dit programma :)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:33

Ketaki schreef:
Marloes__ schreef:

vertel :D

hondenliefhebber zeker ;)

ach ja, ik ben ook hondenliefhebber, maar goed voor een hond hebben we bijna geen tijd, voor een kat wel.

daarom hebben we ook een kat.

:)

Zoiezo een hondenliefhebber! ;) Maar dat heeft er nog niet eens zoveel mee te maken. Meer met het soort programma. Of eigenlijk, wat het programma met mensen doet.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:34

Jackson Galaxy? Heeft hij ook een geel spandex pakje aan en kan hij vliegen? :=
Nee sorry, dat is flauw. Ik heb het nog niet voorbij zien komen, maar ik voel nu al een lichte scepsis komen opborrelen. Hoe laat wordt het uitgezonden?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:34

Aan de ene kant leuk. Leer er altijd wel weer wat van.

Aan de andere kant.... Is het nu wachten op:

De konijnenfluisteraar
De caviafluisteraar
De kanariefluitelaar
De geitenfluisteraar
De ...

Als mensen nou eens, voor ze welk dier dan ook aanschaffen, zich inlezen en evt eerst eens een aantal keren bij de betreffende diersoort gaan kijken en er conatct mee hebben dan hoeven dit soorprogramma's allemaal niet.

Daarbij: hoeveel mensen zullen (ondanks de waarschuwing) neit thuis ook de technieken gaan proberen. En dat terwijl je op TV de snelle verkorte versies ziet.

Net als bij The Nanny (EHBO voor ouders): hoeveel mensen gebruiken die "naughty-chair" methode niet compleet fout EN misplaatst!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 14:38

Frensie schreef:
Wij hebben een 'buitenkat'. Die mag niet in huis komen en moet vooral muizen vangen. Krijgt wel gewoon nog te eten en heeft een droge plek om te slapen, maar opvoeding, haha, dat kent ie niet! Laatst beet ie me zomaar in mijn been! Geschikt voor dit programma :)

mijn kat zou er misschien ook wel geschikt voor zijn :)

die kan namelijk uit het niets ineens gaan aanvallen enne die vind het ook hoognodig om de boel te slopen.

ookal gebruik je een plantenspuit.

en misschien ook zodat ik me kat beter leer begrijpen,ipv dat ze me aanvalt. :)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:51

Ik heb het toevallig vanmiddag ook gezien. Vond het wel grappig, van een kerel waar je totaaaal niet verwacht dat hij iets om welk dier dan ook geeft :') , mee gaat helpen met de 'opvoeding'.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 15:03

Stacey schreef:
Ik heb het toevallig vanmiddag ook gezien. Vond het wel grappig, van een kerel waar je totaaaal niet verwacht dat hij iets om welk dier dan ook geeft :') , mee gaat helpen met de 'opvoeding'.

precies, dat baardje en die tattoos :) :')

echt geniaal.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:39

De filmpjes op youtube zien er wel interessant uit, weet iemand waar ik dat op het internet geheel kan kijken? Ik ben namelijk wel benieuwd wat hij over de sphynx kat Avery zegt. ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:21

hoe moet je in vredesnaam een kat opvoeden...katten doen toch voornamelijk de hele dag hun eigen ding??

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:23

Ik vind de naam al helemaal niks. Het programma van Cesar heet toch ook niet "dogs from hell", lekker negatief.
Vast weer zo'n sensatieprogramma.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 19:59

Akhal_Teke schreef:
Ik vind de naam al helemaal niks. Het programma van Cesar heet toch ook niet "dogs from hell", lekker negatief.
Vast weer zo'n sensatieprogramma.

dan hadden ze het beter The cat whisperer kunnen noemen, vind ik vriendelijker overkomen :j

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:06

De titel maakt me anders wel nieuwsgierig :P
En kom op; een titel als 'cat wisperer' neemt toch geen een kattenliefhebber serieus? We weten allemaal dat we slechts personeel zijn van onze miauwende huisgenoten 8-)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:17

Inderdaad. :))
Al heb ik wat korte filmpjes op youtube zitten kijken en dan ben ik toch blij dat ik niet van dat soort katten in huis heb. :D Al kwam de Sphynx kat me wel heel bekend voor met toen Khalid hier alleen in huis was door het overlijden van de oudjes. Dus ik weet niet of die mensen nog andere katten in huis hadden, maar tip vanuit mij voor hen; geef de Sphynx een vriendje. ;)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:25

Nou ik heb 3 katten waarvan 2 gewoon normale katten zijn. Ok 1 van die 2 heeft ook wel een karaktertje, maar goed, daar moet je gewoon afblijven en dat respecteren we.
Maar nummer 3 kan iedereen tot waanzin drijven , zelfs mij, en ik kan echt heel veel hebben van mijn dieren.

Ukkie (inmiddels geen ukkie meer):

Gilt, krijst, jengelt (miauwen kan je het niet noemen) vanaf het moment dat ze je ziet, tot het moment wanneer je de ruimte waarin zij zich bevind weer verlaat.

Springt op je wanneer je staat, en dan niet in je benen of zo, nee het liefst op je schouders of hoofd.

Zit op je schouder en miauwt in je oor wanneer je aan het bokken bent.

Slaat onze Bullmastiff in elkaar wanneer zij de kans krijgt.

Verder krabt ze aan de stoel, vangt vliegen die bij het plafond zitten (dus klautert via de muur naar boven) en doet ze ons regelmatig laten struikelen als we met de armen vol boodschappen binnenkomen.
Maar dat vind ik allemaal niet erg.
Het is dat gekrijs van haar, dat me soms echt gek kan maken.
Mijn vriend kan dus niet thuiswerken als Ukkie rondloopt , dan gaat ze op zijn hoofd zitten en gilt. Aan 1 stuk door.

Ze krijgt aandacht, ze kan met de andere katten spelen, ze heeft een huis van hier tot Tokio tot haar beschikking en als we thuis zijn mag ze in de tuin en in de stallen. Maar nee hoor, mevrouw verkiest het hoofd van mijn geliefde eega.

Nou ja, we hopen dat het minder wordt wanneer ze wat ouder is. En tot die tijd lachen we er maar om als boeren met kiespijn.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:00

Persoonlijk vind ik dat best interessant om te weten waarom katten dat gekrijs doen. De nieuwe poes hier thuis kan ook een enorme keel opzetten, maar niet zoals jij beschrijft Ragebol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:04

Ragebol1977 schreef:
Ukkie (inmiddels geen ukkie meer):

Gilt, krijst, jengelt (miauwen kan je het niet noemen) vanaf het moment dat ze je ziet, tot het moment wanneer je de ruimte waarin zij zich bevind weer verlaat.

Springt op je wanneer je staat, en dan niet in je benen of zo, nee het liefst op je schouders of hoofd.

Zit op je schouder en miauwt in je oor wanneer je aan het bokken bent.

Slaat onze Bullmastiff in elkaar wanneer zij de kans krijgt.

Verder krabt ze aan de stoel, vangt vliegen die bij het plafond zitten (dus klautert via de muur naar boven) en doet ze ons regelmatig laten struikelen als we met de armen vol boodschappen binnenkomen.
Maar dat vind ik allemaal niet erg.
Het is dat gekrijs van haar, dat me soms echt gek kan maken.
Mijn vriend kan dus niet thuiswerken als Ukkie rondloopt , dan gaat ze op zijn hoofd zitten en gilt. Aan 1 stuk door.

Ze krijgt aandacht, ze kan met de andere katten spelen, ze heeft een huis van hier tot Tokio tot haar beschikking en als we thuis zijn mag ze in de tuin en in de stallen. Maar nee hoor, mevrouw verkiest het hoofd van mijn geliefde eega.

Sorry, ik weet dat het voor jullie geen leuke situatie is maar mijn verbeelding ging hier toch wel een paar keer met me op de loop met je omschrijving _O- :')

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:11

Ach wij vinden het ook wel grappig. Ik iets meer dan mijn vriend.

Hier probeert mijn vriend thuis te werken :D

Afbeelding

En dit is echt nog niks. :@
Edit: dit gebeurt er al ze niet op zijn hoofd mag zitten.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:15

Maar als je de baas bent, moet je ook alles van bovenaf regeren. ;) Geniale foto trouwens.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:33

Hahah ja mijn vriend is altijd de sigaar.
Bij mij doet ze het minder want ik reageer niet. Ik zet haar gewoon op de grond en negeer dat afdwingende gedrag van haar.
Soms gaat ze dan echt ver hoor, laatst was ik aan het bellen en toen sprong ze zo vanaf de grond op mijn schouder, en dat deed pijn! :(

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:04

Wanneer word dit uitgezonden? Het lijkt me erg interessant om eens te kijken :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:37

Woogy schreef:
hoe moet je in vredesnaam een kat opvoeden...katten doen toch voornamelijk de hele dag hun eigen ding??
Reken maar dat je een kat kunt opvoeden...Van basis als waar hij wel of niet mag schijten (wél in de kattebak, niet tussen de planten) tot zelfs commando's als zit, luid en zelfs back-up, whoa, stay (ja, sorry, rij western, dan krijg je dat ;) ) en down (tot verbijstering van een langslopende hondeneigenaar die net langs kwam toen ik vanuit de keuken mijn twee rooien in de tuin commandeerde te gaan liggen _O- ). Al ligt het er wel aan wat voor een karakterkat je hebt. Die ik nu heb komt netjes als ik ze roep, maar andere commando's worden stelselmatig genegeerd met een blik van 'wazzeggu?'. Is niet erg, ze is verder voor mij en mijn interieur het braafste katje wat ik ook gehad heb...
Alhoewel...misschien dat die meneer eens langs kan komen om haar territoriumterreur te verminderen? Er lopen hier heel wat zwaar getraumatiseerde katten rond die het ooit gewaagd hebben om in Mevrouw Haar Tuin te komen...Mevrouw blért zelfs vanuit het slaapkamerraam de boel bij elkaar als er aan de overkant van het pleintje een kat rondloopt :') .

Kattenfluisteraar bestaat al als boek :P :
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

Eerstkomende uitzendingen: http://www.yourdiscovery.com/nl/tv-sche ... _id=185964

Ga wel eens een keertje kijken, ben benieuwd welke methodes deze meneer gebruikt, maar ben het verder eigenlijk wel eens met Zilfstar...