Kittens zijn er bijna! *update: geboren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Kittens zijn er bijna! *update: geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 11:55

Hoi Allemaal,
Wij hebben sinds vorige week een 10 maanden oud katje van mensen hier uit het dorp. Het is een poesje
en cypers gestreept. Deze mensen konden er niet mee voor zorgen en wij hebben haar
overgenomen met het idee een ander baasje voor haar te zoeken. Omdat het super klikt
met onze hond toch maar besloten haar te houden :)

Nu is het zo dat de poes nog niet gesterriliseerd was en ook was ze nog best klein voor haar leeftijd.. De mensen waar ze van was waren licht verstandelijk gehandicapt en hebben haar gewoon buiten laten lopen. Achja je raad het al het viel me op dat poessie toch wel een dik buikje kreeg en ook leek het of haar tepels wat rozig waren.. :j Maar dit kan ook verbeelding zijn aangezien onze eigen gesterriliseerd kat bijna geen tepels heeft of niet te zien zijn :P

Wat nu ? naar de dierenarts brengen of gewoon even afwachten?? Het lijkt me wel heel erg lief jonge katjes en we hebben er ook de tijd wel voor maar aan de andere kant er zitten zoveel katten in het asiel.
Laatst bijgewerkt door SanderD op 08-07-11 22:06, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titelaanpassing op verzoek

PrincesjJarig

Re: Kat zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:57

Ik zou naar de dierenarts gaan, ik neem aan dat je zoiezo de plannen hebt haar te gaan sterriliseren, dus dan kan je mooi eerst laten uitsluiten of ze dragend is of niet.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:58

Naar de dierenarts brengen en proberen het weg te laten halen!!
Een 10 maanden jonge kat is nog NIET volgroeid en kan GEEN nest krijgen zonder daar zo ongeveer aan dood te gaan!!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 11:58

Klopt we willen als ze wat is aangekomen haar laten sterriliseren, maar mocht ze nu zwanger zijn vind ik het wel erg extreem om de katjes weg te laten halen snapje?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 11:59

pfoee daar had ik nog niet aan gedacht inderdaad..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:59

Kan wel hoor, ik heb ook een katje op stal, 6 maanden, met 6 maanden kunnen ze gesteriliseerd worden, maar ze was dus al zwanger. Ik zou als je het zeker wilt weten even langs de dierenarts gaan, en als de kittens geboren zijn, de kat binnen houden en met een week of 7 als de kittens op water en brokjes leven, kun je ze gelijk laten steriliseren.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:01

Hhilde schreef:
Naar de dierenarts brengen en proberen het weg te laten halen!!
Een 10 maanden jonge kat is nog NIET volgroeid en kan GEEN nest krijgen zonder daar zo ongeveer aan dood te gaan!!

Mijn vriendin haar kat was ook per ongeluk zwanger geraakt, door een fout. Deze was ook nog geen jaar, maar had toch 5 of 6 gezonde kittens neergezet op de wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:02

Gewoon even overleggen met je DA wat het beste is, die kan dat beter beoordelen dat mensen van Bokt :) hou je ons wel op de hoogte?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:02

Mijn kat heeft ook 4 gezonde kittens op de wereld gezet, maar wordt wel direct gesteriliseerd wanneer dat kan :j

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 12:03

Zal ik doen zal vandaag gelijk eventjes bellen of ik langs kan komen en dan overleggen we even :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:04

Saaams schreef:
Mijn vriendin haar kat was ook per ongeluk zwanger geraakt, door een fout. Deze was ook nog geen jaar, maar had toch 5 of 6 gezonde kittens neergezet op de wereld.

Tuurlijk. Maar of het bevordelijk is voor zo'n lijfje en of het altijd goed gaat?
Een kind van 14 kan ook van een gezonde baby bevallen. Maar of dat goed is voor het lichaam etc.?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:06

Hhilde schreef:
Saaams schreef:

Tuurlijk. Maar of het bevordelijk is voor zo'n lijfje en of het altijd goed gaat?
Een kind van 14 kan ook van een gezonde baby bevallen. Maar of dat goed is voor het lichaam etc.?

Nee het is niet gezond voor zo'n jonge kat, maar als je ze met 5 maanden nog niet kan laten helpen en het gebeurt tussen de 5 en 6 maanden, dan kun je daar weinig aan doen toch?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:08

Wietsje92 schreef:
Nee het is niet gezond voor zo'n jonge kat, maar als je ze met 5 maanden nog niet kan laten helpen en het gebeurt tussen de 5 en 6 maanden, dan kun je daar weinig aan doen toch?

Ehmz, bijvoorbeeld je kat binnenhouden? TS kan er nu inderdaad niks aan doen omdat het waarschijnlijk bij de vorige eigenaar is gebeurd. Je gaat je hengstige merrie (= kat) toch ook niet tussen de hengsten (= katers die buiten leven) gooien?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 12:33

Ja de mensen die haar eerst hadden zorgden er gewoon niet goed voor en hebben hier dus ook niet bij stil gestaan. Achja..het is niet anders. Maar hoe gaat een dierenarts kijken dan door middel van een scan of kan hij het gewoon voelen?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:46

In dit geval snap ik wel dat het per ongeluk mis is gegaan (al blijft het jammer want het poesje gaat er last van krijgen)....
maar ik snap niet dat mensen met gezond verstand het voor elkaar krijgen om hun poes 'per ongeluk' zwanger te laten worden.... er is een poezenpil, je kunt steriliseren en tot die tijd houd je natuurlijk je kat binnen! weg bij de katers die ook geholpen zouden moeten zijn maar dat helaas niet zijn......

en zoals ik al in een eerder topic heb geplaatst, bij twijfel ga je toch altijd naar je dierenarts?! hier kan niemand je helpen aangezien ze je kat niet zien en aangezien de meesten hier geen dierenarts zijn......

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 12:49

Zoals je kunt lezen hadden haar vorige baasjes niet een gezond verstand :) vandaar!!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:51

ja.... staat ook in mijn eerste regel.....

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 12:55

Mijn vraag was kan een dierenarts zien of ze zwangers doormiddel van voelen? of maakt hij gelijk een scan? want ik hb geen zin in 100 euro te betalen voor alleen bevestiging dat mijn kat zwanger is. Begrijp me niet verkeerd maar dan gebruik ik dat geld liever voor iets anders. Als zw zwanger is wat ik wel vermoed met haar dikkere buikje is het denk ik toch te laat om het weg te laten halen.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:59

Hhilde schreef:
Wietsje92 schreef:

Ehmz, bijvoorbeeld je kat binnenhouden? TS kan er nu inderdaad niks aan doen omdat het waarschijnlijk bij de vorige eigenaar is gebeurd. Je gaat je hengstige merrie (= kat) toch ook niet tussen de hengsten (= katers die buiten leven) gooien?

Nou in mijn voorbeeld staat een stalkat, die kan ik toch ook niet binnenhouden ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:01

Wietsje92 schreef:
Nou in mijn voorbeeld staat een stalkat, die kan ik toch ook niet binnenhouden ;)

Alles kan, als je het maar wilt.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:02

Hhilde schreef:
Wietsje92 schreef:

Alles kan, als je het maar wilt.

De kat is altijd nog sneller dan de mens ;) En daar laat ik het bij!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:04

Wietsje92 schreef:
De kat is altijd nog sneller dan de mens ;) En daar laat ik het bij!

Ik in m'n eentje heb tegelijkertijd 14 katten weten binnen te houden. En als er één ontsnapte had ik die binnen 3 minuten weer te pakken. Zo veel moeite kost het nou ook weer niet, als er tegenover staat dat je kat dan niet gedekt wordt en met risico van eigen gezondheid moet bevallen.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:06

Ja binnen in huis ja, nou dat kan ik je vertellen dat is ook wel gelukt om mn kitten in huis te houden totdat ze geholpen is, maar op stal gaat jou dat ook niet lukken hoor, als je door de stal moet met je paarden enz en de deuren altijd open staan. Of wacht.... Moet je ze dan aan lijntje leggen?

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:06

Heb je geen foto vanje katje TS. Vaak kunnen mensen daar al aan zien of ze dragend is of niet. Als je over haar buikje voelt kun je het zelf ook al vaak voelen. Er lopen dan wat dikkere voelbare lijnen richting haar tepels. Als dat zo is is ze dragend is dat niet zo dan zou ik haar eens een goede wormenkuur laten geven. Het kan ook zo zijn dat ze daarom zo'n dikke buik heeft.
Wel erg tof van je dat de de zorg en alle bijkomende dingen op je gaat nemen.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 13:06

hmm zullen we deze discussie niet hier gaan voeren en graag even antwoord op mijnvragen :)