Ben ik nu aan het denken aan een tuig (niet tussen de poten door).
Zo zit ik heel erg te twijfelen tussen vooral K9 en Hunter.. Heb het liefste een hele brede band voor.
Wat zijn jullie ervaringen en welke raden jullie aan?
Alvast bedankt!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Silvia schreef:Leuke cattle heb je!
Ik denk dat je het beste naar een winkel (of hondenshow/wedstrijd waar kramen staan) kunt gaan om te passen. Mijn cattle is smal gebouwd, net als de jouwe, en de meeste tuigen waren gewoon te breed aan de borstkas.

)
) Maar is ook een eigenwijs ras!
) Moet wel zeggen ze is al wat breder geworden. ik heb haar maten opgemeten. Borstkast was 65 cm en voorkant weet ik even niet meer uit mijn hoofd. LecyTinker schreef:Op deze manier lopen ze rustig naast en hoef ik me geen zorgen te maken dat ze me te sterk worden. Persoonlijk ben ik van mening dat als je honden aan een tuig laat lopen en ze niet geleerd hebben naast te lopen, ze gaan trekken. Wanneer ik de riem aan het tuig vast maak, dan weten ze dat ze mogen gaan trekken ( bijvoorbeeld berg op), maar ALLEEN als het aan het tuig vast zit.

anneliesdj schreef:LecyTinker schreef:Op deze manier lopen ze rustig naast en hoef ik me geen zorgen te maken dat ze me te sterk worden. Persoonlijk ben ik van mening dat als je honden aan een tuig laat lopen en ze niet geleerd hebben naast te lopen, ze gaan trekken. Wanneer ik de riem aan het tuig vast maak, dan weten ze dat ze mogen gaan trekken ( bijvoorbeeld berg op), maar ALLEEN als het aan het tuig vast zit.
Je spreekt jezelf tegen.
Kwestie van opvoeding en je kunt met 10 doggen nog veilig over straat.

anneliesdj schreef:LecyTinker schreef:Op deze manier lopen ze rustig naast en hoef ik me geen zorgen te maken dat ze me te sterk worden. Persoonlijk ben ik van mening dat als je honden aan een tuig laat lopen en ze niet geleerd hebben naast te lopen, ze gaan trekken. Wanneer ik de riem aan het tuig vast maak, dan weten ze dat ze mogen gaan trekken ( bijvoorbeeld berg op), maar ALLEEN als het aan het tuig vast zit.
Je spreekt jezelf tegen.
Kwestie van opvoeding en je kunt met 10 doggen nog veilig over straat.

dierenfan schreef:Kwestie van opvoeden? Nee, kwestie van mazzel hebben. VOorheen liep ik met een roedel honden. Grote en grove honden totaal gewicht 260 kg. 0,0 problemen kon overal voorbij en ze liepen aan gesp halsbanden.
Nu heb ik nog maar 2 honden. 5 en bijna 3 jaar. Heb moeite om ze te houden op sommige momenten zelfs met hulpmiddelen. De ene is herplaatser en was heel rustig aangelijnd. De ander van pup af aan en altijd al mee getraind. Soms zit het gewoon in het karakter en kan je verder er niets aan doen.
Overigens maar 1 meenemen met uitlaten en geen enkel probleem dan gaan ze echt niet trekken want dan kan ik gelijk corrigeren. Maar met 2 dan kan ik niet gelijk beiden corrigeren (samen 80 kg) en dat weten ze gewoon en maken ze echt gebruik van. Daarom loopt hier mijn zwaarste en sterkste hond ook vaak in bijzondere situaties aan gentle leader. Gewoon thuis als ze af en toe eens uitvallen is het wel te doen en oefenen we flink.
Dus nee, niet trekken aan riem kan een kwestie zijn van opvoeden maar hoeft niet altijd.

anneliesdj schreef:dierenfan schreef:Kwestie van opvoeden? Nee, kwestie van mazzel hebben. VOorheen liep ik met een roedel honden. Grote en grove honden totaal gewicht 260 kg. 0,0 problemen kon overal voorbij en ze liepen aan gesp halsbanden.
Nu heb ik nog maar 2 honden. 5 en bijna 3 jaar. Heb moeite om ze te houden op sommige momenten zelfs met hulpmiddelen. De ene is herplaatser en was heel rustig aangelijnd. De ander van pup af aan en altijd al mee getraind. Soms zit het gewoon in het karakter en kan je verder er niets aan doen.
Overigens maar 1 meenemen met uitlaten en geen enkel probleem dan gaan ze echt niet trekken want dan kan ik gelijk corrigeren. Maar met 2 dan kan ik niet gelijk beiden corrigeren (samen 80 kg) en dat weten ze gewoon en maken ze echt gebruik van. Daarom loopt hier mijn zwaarste en sterkste hond ook vaak in bijzondere situaties aan gentle leader. Gewoon thuis als ze af en toe eens uitvallen is het wel te doen en oefenen we flink.
Dus nee, niet trekken aan riem kan een kwestie zijn van opvoeden maar hoeft niet altijd.
Je bedoeld dat jouw honden zijn opgevoed?
loulou schreef:ik heb een k9 tuig voor mijn rottweiler en ben er erg tevreden over
het blijft prima zitten, schuift of irriteert niet.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DHXYUA7L.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WQMVEQKJ.jpg