Wie heeft er ook een dwergkonijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Wie heeft er ook een dwergkonijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 11:26

Hoi :)

Ik heb vrijdag een dwergkonijn aangeschaft. Het diertje is nu 9 weken, voedster en een grijze kleur.

Zijn hier nog meer mensen met een dwergkonijn? :j

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:28

Ik hoop dat je er wel een maatje bij hebt aangezien konijnen groepsdieren zijn :=

Verder had ik dwergkonijnen.
Was altijd aan het knutselen om hun paradijs nog groter te maken :D

WinSel

Re: Wie heeft er ook een dwergkonijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:34

Ik heb geen dwergkonijnen maar ze zijn wel erg leuk :D
Zit ie van jou buiten of binnen ? En k ben het met Rider eens :)

Gefeliciteerd met je nijn

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:36

Ik heb ook een dwergje, een zwarte voedster met een wit stipje op haar neus. We hebben haar gezellig binnen zitten nadat ze ruzie heeft gehad met haar vriendinnetje en hier met een flinke wond uit kwam.

Overdag zit ze in haar hokje en als we 's avonds thuis zijn mag ze door de woonkamer huppelen tot we naar bed gaan. Ontzettend gezellig diertje dat uit zichzelf op de bank komt zitten :D

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 11:43

EvaC schreef:
Ik heb ook een dwergje, een zwarte voedster met een wit stipje op haar neus. We hebben haar gezellig binnen zitten nadat ze ruzie heeft gehad met haar vriendinnetje en hier met een flinke wond uit kwam.

Overdag zit ze in haar hokje en als we 's avonds thuis zijn mag ze door de woonkamer huppelen tot we naar bed gaan. Ontzettend gezellig diertje dat uit zichzelf op de bank komt zitten :D

Heb je er ééntje? Ik heb nu voorlopig ook maar 1tje maar we hebben het wel al gehad over een tweede, denk dit weekend eens terug te gaan naar de winkel of misschien nog in de loop van week.

Ze heeft 1 dag en nacht buiten gestaan omdat het mooi weer was maar voorlopig staat ze binnen en huppelt ze hier ook rond. 'S nachts durven we ze niet buiten laten in haar hok omdat er hier veel katten rondlopen en we bang zijn dat ze het gaan lastig vallen. Huisje is in hout en staat wel op pootjes maar tja een kat kan overal aan. :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:45

Mag ik je 1 tip geven :) Heel goed dat je voor een 2e gaat, maar ga dan aub naar een konijnen opvang ipv naar een dierenwinkel...
Dierenwinkels doen het alleen voor het geld en is 9 van de 10 keer allemaal doorfok
Konijnenopvangen zitten propvol met veel leuke konijnen
Je hebt nu een voedster dus als k jou was zou ik een gecastreerde ram er bij halen ( in de opvang zijn de rammen al gecastreerd )
2 voedsters krijg je gezeik namelijk en een gec ram en een voedster gaat eigenlijk altijd goed

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 11:50

Wist zelfs niet dat er zoiets bestaat als een konijnenopvang. Ik woon wel in België, weet hier in de buurt toch geen opvang zijn. :)

Heb eens vlug gegoogled en heb ééntje gevonden in de buurt. :)*

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:54

Ik heb een franse dwerghangoor, alleen dat dwerg kan je er wel afhalen.
Is iets groter geworden geloof ik.

Ik had er 3, waarvan er 2 binnen een paar dagen waren gaan hemelen.
Bambi is er nog steeds. Heeft een heerlijke konijnenpaleis. Onder en bovenverdieping.
Woont in haar eentje en volgens mij vind ze dat niet erg.
Mag vaak los lopen en dan loopt ze te dollen met mijn honden en mijn kat.

Ik ga hier geen konijn meer bij doen.
Is net wat ze ook gewent zijn. Aandacht geven werkt ook goed.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:11

Franse Dwerghangoor ? Daar heb k nog nooit van gehoord...

Aandacht geven werkt goed, maar kan een soortgenoot zeker niet vervangen
Je konijn is nu gelukkig, maar als ze samen zou zitten met een ander konijn zie je echt verschil dat ze nog meer gelukkiger is

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:21

WinSel schreef:

Je konijn is nu gelukkig, maar als ze samen zou zitten met een ander konijn zie je echt verschil dat ze nog meer gelukkiger is

Ja, zo zei die vent dat. Een franse dwerg hangoor.
Ik geloof dat met alle liefde, want ik heb geen verstand van alle soorten zeg maar.

Nou ik vrees dat wanneer ik er eentje bij zet dat bambi haar/hem opvreet.
Die is niet zo lief hoor.
En er is mij verteld, dat als ze inmiddels wat ouder zijn dat je er geen konijn meer bij kan zetten.....
weet niet of dat zo is?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:22

missblue schreef:
EvaC schreef:

Heb je er ééntje?

We hebben 1 dwergje, de andere twee zijn Lotharingers en die zitten met z'n tweetjes buiten in een kasteel van een hok.

Wij wonen achteraf en er is nog nooit een beest bij onze nijntjes geweest *afkloppen. Als je een flink stevig hok maakt wat goed afsluitbaar is, is er niets aan de hand en kan je nijn lekker buiten zitten.

Edit: zéker uit een asiel of opvang een konijn ophalen! Daar krijg je ook veel beter advies over koppelen e.d. Toen wij ons tweede konijntje ook uit de winkel haalden werd er gezegd dat we haar zo bij de ander in konden doen en er niet meer naar om hoefden te kijken. Geloof me, dat geeft geen leuke resultaten. Deze dametjes zijn nu gescheiden en de Lotharinger buiten heeft een Lotharinger vriendje gekregen uit het asiel. Je krijg er super advies en er wordt echt gekeken of de konijnen bij elkaar passen.
Laatst bijgewerkt door EvaC op 07-06-11 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:22

Ik had een dwergkonijn :) Helaas afgelopen december overleden, bijna 13 jaartjes mogen worden. Veel plezier ermee!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:26

Rider01 schreef:
Ik hoop dat je er wel een maatje bij hebt aangezien konijnen groepsdieren zijn :=

Liever 1 konijn dan 2 konijnen in een hok ter grote van een postzegel wánt dat is wat mensen vaak doen als ze 2 konijnen nemen. Gewoon lekker in het zelfde hok proppen als waar 1 konijn ook in zou zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:05

Ik heb er 1.
Tenminste ik kocht m als n dwerg en hij is een grooooote dwerg nu :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-26 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:08

Ik heb er 1.
Een grijze en hij komt uit de opvang. Zijn naam is Lars. Hij was toen 10 en inmiddels is hij bijna 12.
(en ja ik heb nog een konijn, maar dat is geen dwerg).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:28

Ik heb er momenteel 9 :+
2 volwassen teddy dwergen en sinds gister zijn er 7 jonkies geboren.
Hoop dat ze het allemaal groot mogen worden. En willen er zelf 1 (voedster) houden.

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:16

Ik heb inmiddels 4 dwergen. 3 Rex dwerghangoren waarvan de dames samen zitten en de ram alleen maar hij kan wel contact hebben met de dames door het gaas (zijn kooi staat tegen de ren van de dames aan) En 1 dierenwinkeldwergpluiskonijn zullen we het maar noemen en zij zit bij een duitse hangoor samen (ook 2 voedsters) deze zaten al samen toen ik ze kreeg. Geen een dier van mij komt uit hetzelfde nest maar het gaat allemaal erg goed samen. Ik probeer nu zelfs de 2 rex widders te introduceren bij de 2 andere dames maar dit doe ik erg rustig en neem daar weken tot maanden de tijd voor, ligt er maar net aan hoe het verloopt. Als het niet lukt dan blijven ze 2 bij 2 zitten, is ook niet zo heel erg alleen het zou leuker zijn als alle dames bij elkaar zouden kunnen.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:24

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:35

Ik heb een hangoor en mijn vriend een dwerg :j

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:19

Ik heb ook 1 dwergkonijn :j Hij zit al zijn hele leven alleen maar als ik het opnieuw zou moeten doen kwam er zeker wel een vriendje bij. Maar hij is nu al 10 jaar oud dus nu vind ik het ook nog zoiets om er nu nog zon beessie bij te doen

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:05

Ik heb 2 dwerg konijntjes, ndh om precies te zijn.
een grijze en een oranje, vrouwtje en een mannetje, allebei geholpen trouwens, beide 2 jaar

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:18

eowyn04 schreef:
WinSel schreef:

Ja, zo zei die vent dat. Een franse dwerg hangoor.
Ik geloof dat met alle liefde, want ik heb geen verstand van alle soorten zeg maar.

Nou ik vrees dat wanneer ik er eentje bij zet dat bambi haar/hem opvreet.
Die is niet zo lief hoor.
En er is mij verteld, dat als ze inmiddels wat ouder zijn dat je er geen konijn meer bij kan zetten.....
weet niet of dat zo is?

Zegt genoeg over de vermeerderaar in dit geval. Je hebt namelijk een Nederlandse Hangoordwerg en een Franse Hangoor, maar de eerste weegt tussen de 1,2 en 1,75 kilo en de 2e minimaal 5 kilo. Oftewel zomaar wat verzonnen tevens dat de andere 2 binnen zeer korte termijn dood gingen zegt ook heel veel erover.
Overigens kan je Bambi nog gewoon koppelen hoor, zeker als ze buiten staat zou ik het overwegen. Konijnen zijn samen veel gelukkiger, ik heb zelf een opvang en herplaats wekelijks konijntjes bij andere konijntjes ook die altijd alleen hebben gezeten zou wat zijn als dat niet kon had ik een hele volle opvang :D

Ik zelf heb een eigen Nederlandse Hangoordwerg in mijn groep zitten en de andere kleintjes benoemen geen ras, maar 1 val nog onder het gewicht dwerg. In de opvang zitten verschillende hangoordwergen en dwergformaat konijntjes. Ook een kleurdwerg zit er.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:22

Wij hebben 1 teddy dwerg, 1 kruising hangoor, 2 tan's en 7 voskonijnen, met jongen op komst.

Voor een maatje ga idd naar een opvang en haal daar een gecastreerde man. Bedenk wel dat het koppelen van de konijnen pas met 3a4 maanden kan!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:26

Ik verbaas me echt dat mensen altijd aan een dier beginnen zonder er goede informatie over te zoeken.
Een konijn is een groepsdier en 1 is dan ook zielig. Hoeveel aandacht je het diertje ook geeft, je kan nooit zijn soortgenootje vervangen. Jij spreekt zijn taal niet, helemaal niks.

Ik zou zeker erover nadenken voor een maatje en liefst nog bij een opvang. Dierenwinkels hebben er vaak heel weinig verstand van en ze komen ook vaak van de broodfok.

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:14

missblue schreef:
Wist zelfs niet dat er zoiets bestaat als een konijnenopvang. Ik woon wel in België, weet hier in de buurt toch geen opvang zijn. :)

Heb eens vlug gegoogled en heb ééntje gevonden in de buurt. :)*

ik weet iemand die al haar dwergjes verkoopt ze is een hobby fokker en ze moeten weg omdat haar zusje er allergies aan is geloof ik .
ze kosten 5euro/stuk .
en er zijn nu weer voedstertjes met kleintjes, zelf ga ik er vandaag 3 gaan halen voor bij mijn ander konijn.
en het zijn echt hele mooie hoor, zelf woon ik zelf in loppem dicht bij brugge en zei woont in ardooie en dat is ongeveer 20 min rijden
hier is haar e-mail adress anders => celine.pi@hotmail.com

En wat leuk dat je ook konijntjes hebt en ja 2 is beter dan 1 hoor maar als je er 2 houd kijk dan zeker voor een groot hok of ren zelf heb ik een ren van 6 op3 meter en met een net er overgeen voor de vogels (we zitten zelf met eksters) en dat komt dan uit op 1+65 ofzo hoogte.

gr