Ik heb vrijdag een dwergkonijn aangeschaft. Het diertje is nu 9 weken, voedster en een grijze kleur.
Zijn hier nog meer mensen met een dwergkonijn?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

EvaC schreef:Ik heb ook een dwergje, een zwarte voedster met een wit stipje op haar neus. We hebben haar gezellig binnen zitten nadat ze ruzie heeft gehad met haar vriendinnetje en hier met een flinke wond uit kwam.
Overdag zit ze in haar hokje en als we 's avonds thuis zijn mag ze door de woonkamer huppelen tot we naar bed gaan. Ontzettend gezellig diertje dat uit zichzelf op de bank komt zitten
Heel goed dat je voor een 2e gaat, maar ga dan aub naar een konijnen opvang ipv naar een dierenwinkel...WinSel schreef:Franse Dwerghangoor ? Daar heb k nog nooit van gehoord...
Aandacht geven werkt goed, maar kan een soortgenoot zeker niet vervangen
Je konijn is nu gelukkig, maar als ze samen zou zitten met een ander konijn zie je echt verschil dat ze nog meer gelukkiger is
missblue schreef:EvaC schreef:Ik heb ook een dwergje, een zwarte voedster met een wit stipje op haar neus. We hebben haar gezellig binnen zitten nadat ze ruzie heeft gehad met haar vriendinnetje en hier met een flinke wond uit kwam.
Overdag zit ze in haar hokje en als we 's avonds thuis zijn mag ze door de woonkamer huppelen tot we naar bed gaan. Ontzettend gezellig diertje dat uit zichzelf op de bank komt zitten
Heb je er ééntje?
Hij zit al zijn hele leven alleen maar als ik het opnieuw zou moeten doen kwam er zeker wel een vriendje bij. Maar hij is nu al 10 jaar oud dus nu vind ik het ook nog zoiets om er nu nog zon beessie bij te doen 
eowyn04 schreef:WinSel schreef:Franse Dwerghangoor ? Daar heb k nog nooit van gehoord...
Aandacht geven werkt goed, maar kan een soortgenoot zeker niet vervangen
Je konijn is nu gelukkig, maar als ze samen zou zitten met een ander konijn zie je echt verschil dat ze nog meer gelukkiger is
Ja, zo zei die vent dat. Een franse dwerg hangoor.
Ik geloof dat met alle liefde, want ik heb geen verstand van alle soorten zeg maar.
Nou ik vrees dat wanneer ik er eentje bij zet dat bambi haar/hem opvreet.
Die is niet zo lief hoor.
En er is mij verteld, dat als ze inmiddels wat ouder zijn dat je er geen konijn meer bij kan zetten.....
weet niet of dat zo is?

missblue schreef:Wist zelfs niet dat er zoiets bestaat als een konijnenopvang. Ik woon wel in België, weet hier in de buurt toch geen opvang zijn.
Heb eens vlug gegoogled en heb ééntje gevonden in de buurt.