Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En nadeel 2: Je komt WEER een nieuwe kooi aan t kopen
weet niet of er 2 inpassen? tis een Original Strong Isa overigens. Een grotere kooi gaat ook niet passen in de woonkamer overigens
Isegrim schreef:De papegaai is vermoedelijk jaloers. Papegaaien kunnen erg bezitterig zijn t.o.v. hun baasjes...
Celiien schreef:@ragdollcat : dus jij raad aan om hem inderdaad naar een papegaaienopvang te doen? als dit het beste is voor hem dan gaan we dit doen..
iemand nog adresjes/aanraders?
, want ben erg tegen om dieren zomaar weg te doen. Dus ik raad het niet aan, Ik vertel hier enkel dat ze eigenlijk niet geschikt zijn als huisdieren omdat ze vaak weggedaan worden naar een opvang waar ze van opbloeien, hiermee wil ik aangeven dat het geen geschikte huisdieren zijn en dat mensen ze vaak wegdoen. Kort gezegd: ze worden verkeerd verzorgd en of gehouden omdat achteraf men het toch teveel moeite vinden om ze te geven wat ze nodig hebben en willen ze ervanaf zodat ze lastig begon te worden, het is een schreeuw om aandacht en tekortkoming aan wat dan ook.Ragdollcat schreef:Absoluut niet, want ben erg tegen om dieren zomaar weg te doen. Ik vertel hier enkel dat ze eigenlijk niet geschikt zijn als huisdieren omdat ze vaak weggedaan worden naar een opvang waar ze van opbloeien, hiermee wil ik aangeven dat het geen geschikte huisdieren zijn en dat mensen ze vaak wegdoen. Kort gezegd: ze worden verkeerd verzorgd en of gehouden.
Ik vind het nogal wat: je hebt m 14 jaar, koopt een pup en is je papegaai jaloers en je doet m weg? lekker makkelijk. Je zorgt maar dat ie voldoende aandacht krijgt, verstandelijk zijn het eigenlijk kinderen van 3 jaar, dus behoorlijk intelligent.
Nóg intelligenter waarschijnlijk dus.
Isegrim schreef:Ragdollcat schreef:Absoluut niet, want ben erg tegen om dieren zomaar weg te doen. Ik vertel hier enkel dat ze eigenlijk niet geschikt zijn als huisdieren omdat ze vaak weggedaan worden naar een opvang waar ze van opbloeien, hiermee wil ik aangeven dat het geen geschikte huisdieren zijn en dat mensen ze vaak wegdoen. Kort gezegd: ze worden verkeerd verzorgd en of gehouden.
Ik vind het nogal wat: je hebt m 14 jaar, koopt een pup en is je papegaai jaloers en je doet m weg? lekker makkelijk. Je zorgt maar dat ie voldoende aandacht krijgt, verstandelijk zijn het eigenlijk kinderen van 3 jaar, dus behoorlijk intelligent.
Hoeveel kinderen van drie ken jij die al kunnen rekenen en die het concept van het getal nul kunnen begrijpen?Nóg intelligenter waarschijnlijk dus.
Ragdollcat schreef:Ja er zijn er die minder intelligentie hebben en of nog meer intelligentie, afhankelijk van wat ze geleerd hebben, ben niet zo heel erg thuis in papegaaien maar ik weet wel dat ze vaak te veel tekort komen en dus zich kaalplukken en of hele dag schreeuwen en dat de mensen ze dan maar wegdoen om ervanaf te zijn.
Celiien schreef:we hebben die kooi net 4 weken en hij is ook wel belachelijk groot hoor ]
Celiien schreef:okee wacht volgens mij wordt ik verkeerd begrepen:
We willen hem echt nie wegdoen! we geven hem elke keer aandacht, geven hem stukjes fruit sproeien hem nat laten hem bij ons zitten alles! maar hij blijft doorgaan, hijzit zelfs te schreeuwen als hij naast je zit.. we worden gewoon knettergek en de buren ook. Ik kan niet leren als hij bezig is en mn moeder krijgt elke keer migraine.. Als we hem zomaar weg hadden gedaan was hij nu toch allang weggeweest? ik vraag toch oplossingen?
Als het beste een vogelopvang is doen we dat. m'n ouders zine een tweede papegaai niet zitten. wat moeten we dan?

Isegrim schreef:Celiien schreef:okee wacht volgens mij wordt ik verkeerd begrepen:
We willen hem echt nie wegdoen! we geven hem elke keer aandacht, geven hem stukjes fruit sproeien hem nat laten hem bij ons zitten alles! maar hij blijft doorgaan, hijzit zelfs te schreeuwen als hij naast je zit.. we worden gewoon knettergek en de buren ook. Ik kan niet leren als hij bezig is en mn moeder krijgt elke keer migraine.. Als we hem zomaar weg hadden gedaan was hij nu toch allang weggeweest? ik vraag toch oplossingen?
Als het beste een vogelopvang is doen we dat. m'n ouders zine een tweede papegaai niet zitten. wat moeten we dan?
Een andere plek zoeken voor de hond.
Ik denk dat het erg lastig wordt... Je zou hem kunnen straffen door hem steeds als hij schreeuwt, uit de kamer te rijden en hem terug te halen zodra hij rustig is? Het lijkt me in elk geval van belang om het gedrag niet te belonen. Dus alleen aandacht geven op het moment dat hij het gewenste gedrag vertoont. Je zou clickertraining kunnen proberen.
In mijn oren klinkt het inderdaad ook als jaloezie.Celiien schreef:Hij kan in de kooi makkelijk zn vleugels strekken
Ik vind dat er voor vogels maar heel weinig (of misschien zelfs geen) kooien groot genoeg zijn, ze moeten lekker kunnen vliegen. Isegrim schreef:Je zou hem kunnen straffen door hem steeds als hij schreeuwt, uit de kamer te rijden en hem terug te halen zodra hij rustig is? Het lijkt me in elk geval van belang om het gedrag niet te belonen. Dus alleen aandacht geven op het moment dat hij het gewenste gedrag vertoont. Je zou clickertraining kunnen proberen.
Celiien schreef:Hmm clickertraining is een goede! Nee hondje gaat echt niet weg, die is van mij namelijk![]()
wat we doen is vaak een doek over de kooi gooien. helpt wel maar zodra de doek eraf is begint hij na een paar minuten weer.
foto komt eraan!