Ik kijk regelmatig hier bij Beestenboel, maar mijn favoriete ras ben ik eigenlijk nog nooit tegengekomen! Dus ik dacht, laat ik eens een topic openen om te zien of er meer afghanen-fans of windhonden-fans in t algemeen op bokt zitten

Kunnen we verhalen en ervaringen uitwisselen.. want ja, dit jaar hoop ik eindelijk mijn eerste echte eigen afghaan te gaan krijgen

Vooral de Saluki's en Afghanen heb ik altijd al super gaaf gevonden qua uiterlijk, maar sinds ik er achter ben gekomen dat het ook nog eens zo'n heerlijke relaxte en lieve honden zijn qua karakter heb ik besloten op zoek te gaan naar een pup! En dan wel eentje van het bergtype, die zijn wat stoerder en eigenwijzer

Nog niet zo makkelijk om een pup te vinden trouwens, want het aantal fokkers van Saluki's en Afghanen is nog net niet op één hand te tellen.
Een van mijn favorieten is deze superstoere jongen, wát een verschijning! Ik heb hem helaas niet meer in het echt mogen zien, hij is een maand voordat ik bij de fokkers ging kennismaken overleden

Dus, vertel

Ik weet dat ze niet onwijs populair zijn, maar er zijn toch vast nog wat meer windhonden-liefhebbers op bokt

En misschien kunnen we ook nog wel wat vooroordelen wegwerken